پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

بررسی هارددیسک اکسترنال ADATA Superior SH12

هارددیسک‌های اکسترنال امروزه به خوبی جایگاه خود را در میان کاربران پیدا کرده‎‏اند شما به راحتی می‌توانید انواع هارد دیسک با ظرفیت‌های ذخیره‌سازی بالا و با اینترفیس‌ها مختلف را برای نگه‌داری اطلاعات و فایل‌هایتان تهیه کنید.از طرف دیگر تنوع این محصولات از لحاظ فضای ذخیره‌سازی و نوع درگاهی که استفاده می‌کنند موجب شده است که شرکت‏‎های فعال در این حوزه علاوه بر توجه به عملکرد و کارایی این ابزارها، سعی در ارایه محصولاتی داشته باشند که از لحاظ ویژگی‏های ظاهری نیز مورد توجه کاربران قرار بگیرند.

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید




بنابراین طراحی ظاهری این ابزارها نیز یکی دیگر از دلایل انتخاب آن‌ها برای کاربران محسوب می‌شود.


ADATA یکی از شرکت‏‎هایی است که محصولات مختلفی را در حوزه هارددیسک‌های اکسترنال و انواع حافظه‏‎های فلش دارد. محصولات این شرکت در رده‌های مختلف، از عملکرد مناسبی برخوردار بوده و می‌توانند پاسخگوی نیازهای متفاوت کاربران باشند. SH12 یکی از هاردهای اکسترنال این شرکت است که در یک بسته‎‏بندی مشابه با سایر محصولات ADATA ارایه می‏‌شود. به همراه هارددیسک و درون بسته‏‌بندی ابزار، یک کابل USB و یک بروشور نیز قرار دارد. این هارددیسک اکسترنال بدنه مشکی رنگ دارد و طراحی زیبا و برجسته‎‏ای به رنگ طلایی و قهوه‌ای روی آن نقش بسته ‏است. بدنه SH12 از جنس پلاستیک سخت بوده و تحت فناوری IMF ساخته شده است بنابراین در برابر خش و همچنین اثر انگشتان مقاوم است. صرف نظر از ویژگی‏‎های ساختاری این ابزار که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت، می‏توان گفت که به راحتی می‏‎تواند از لحاظ ظاهری توجه کاربران را به  خود جلب کند.


فضای ذخیره سازی این هارددیسک اکسترنال 500 گیگابایت است و سرعت چرخش آن 5400 دور در دقیقه می‏‎باشد. این ابزار برای انتقال اطلاعات از اینترفیس USB 3.0 استفاده می‏کند بنابراین انتظار می‏‎رود که سرعت خواندن و نوشتن داده‏ها روی این هارد در مقایسه با ابزارهایی که از اینترفیس USB 2.0 استفاده می‏‎کنند به مراتب بالا‏تر باشد زیرا همان‌طور که می‌دانید سرعت انتقال اطلاعات از طریق اینترفیس USB 3.0 به5 گیگابیت بر ثانیه می‌رسد. هنگامی‌که SH12 را به سیستم خود متصل می‌کنید LED آبی رنگی در بالای اینترفیس هارددیسک به صورت یک خط افقی روشن می‌شود.


بهتر است به این نکته اشاره کنیم که این هارددیسک 118 میلی‌متر طول، 80 میلی‌متر عرض . 18 میلی‌متر ارتفاع دارد و وزن آن در حدود 160 گرم است. برای بررسی عملکرد این هارددیسک ما آن‏ را روی سیستم مبنا و  توسط نرم‏افزارHD Tune Pro مورد آزمایش قرار دادیم. در آزمایش اول حداکثر، حداقل و متوسط سرعت نوشتن اطلاعات بر روی هارددیسک به ترتیب 102,9 مگابایت بر ثانیه، 38,7 مگابایت بر ثانیه و 71,3 مگابایت بر ثانیه به ثبت رسید. زمان دسترسی به اطلاعات نیز 14 میلی‏ثانیه بود. در مرحله بعد سرعت خواندن اطلاعات از SH12 را مورد سنجش قرار دادیم. در انتهای این آزمایش حداکثر، حداقل و میانگین سرعت خواندن اطلاعات از هارددیسک به ترتیب 107,5 مگابایت بر ثانیه، 46,2 مگابایت بر ثانیه و 81,8 مگابایت بر ثانیه بدست آمد. زمان دسترسی نیز 17,1 میلی ‏ثانیه به ثبت رسید.با توجه به  نتایج آزمایشی که روی SH12 انجام شد می‌توان گفت که این  محصول ADATA  از عملکرد مناسبی برخوردار است. سرعت نوشتن و خواندن اطلاعات به/از این هارددیسک نیز در حد قابل انتظاری به‌دست آمد.


SH12 یک هارددیسک اکسترنال مجهز به اینترفیس پر سرعت USB 3.0 است و کارایی و عملکرد مناسبی را در حین بررسی از خود نشان داده است. طراحی ظاهری SH12 نیز از ظرافت و زیبایی خاصی برخوردار است بنابراین برای افرادی که یک ابزار مستحکم و مقاوم نیاز دارند گزینه چندان مناسبی نخواهد بود. هرچند که همین موضوع می‌تواند موجب شود که SH12 را به یک هدیه زیبا، شیک و البته کارامد برای یکی از دوستان و یا اطرافیانتان تبدیل کند.لازم به ذکر است که تحولات اخیر در بازار هارددیسک باعث شده قیمت این محصول نیز افزایش پیدا کند.

مزایا
طراحی زیبا، عملکرد مناسب

معایب
بدنه چندان مستحکمی ندارد

مشخصات فنی
نوع ابزار: هارددیسک اکسترنال

ظرفیت ذخیره‌سازی: 500 گیگابایت با سرعت چرخش 5400  دور در دقیقه
اینترفیس: USB 3.0
قیمت و گارانتی: -,125,000 تومان با 3 سال ضمانت تعویض آونگ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد