پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

نگاهی به رویدادادهای تلخ دنیای فناوری سال ۲۰۱۱

سال ۲۰۱۱ یکی از بدترین سال‌هایی بود که ممکن بود پیش بیاید. اگر برگردیم و نگاهی به ۲۰۱۱ بیندازیم، با طومار بلند بالایی از تصمیمات احمقانه و فاجعه‌برانگیز مدیران اجرایی در حوزه‌های مختلف روبه‌رو می‌شویم .

به نقل از فناوران،  در ادامه به برخی از فجایع فناورانه که در سال گذشته میلادی شاهد آن بودیم، اشاره می‌کنیم:

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید


تاچ‌پد HP

نکته غمگینانه درباره HP، سرنوشت بد تاچ‌پد این شرکت است. این تبلت قرار بود که رقیبی برای آی‌پد باشد. اما شرکت سازنده‌اش مرگ آن را با دست خود رقم زد و بعد از مدت کوتاهی از عرضه آن تصمیم گرفت که تولید آن را متوقف کند.

در واقع، تاچ‌پد با تجربه موفقیتی کوتاه خیلی زود به کارش خاتمه داد. این محصول که با قیمتی بی‌نظیر و سیستم‌عامل webOs وارد بازار شده بود، نشان از جاه‌طلبی‌های HP برای وارد شدن به دنیای تبلت‌ها داش

اما این تبلت همانند زوم موتورولا مورد استقبال کاربران قرار نگرفت و HP هم بدون هیچ تلاشی برای بهبود اوضاع، به تولید محصولش خاتمه داد.

Flip سیسکو

دوربین‌های فیلمبرداری پرتابل فلیپ با قیمتی کمتر از ۱۰۰ دلار، برای اولین بار در ۲۰۰۷ ظهور پیدا کردند و با استقبال بسیار خوبی نیز مواجه شدند، چنانچه در دو سال اول عرضه، ۲ میلیون دستگاه از آنها به فروش رفت.

به مرور زمان نسخه‌های متعددی از این دوربین‌ها به بازار آمد و قابلیت‌های بیشتری از جمله قابلیت ضبط HD به آنها اضافه شد. اما از آنجا که بازار تلفن‌های هوشمند در سال ۲۰۰۹ به شدت داغ شده بود، فلیپ توانایی رقابت را در خود ندید و حق امتیاز این شرکت را با قیمت ۵۹۰ میلیون دلار به شرکت سیسکو فرو خت.

اما سیسکو هم نتوانست با این همه تلفن همراهی که قابلیت ضبط ویدیویی را در اندازه‌ای کوچک‌تر و با امکاناتی بیشتر ارایه می‌کنند، رقابت کند. به همین دلیل در آوریل گذشته به عمر فلیپ پایان داد.

گوگل تی‌وی

گوگل آرزوهای زیادی برای گوگل تی‌وی داشت، اما در گیرودار تلاش‌های زیادی که برای این تلویزیون داشت، لاجیتک، یکی از تولیدکنندگانی که با گوگل در پروژه پلات‌فورم گوگل تی‌وی همکاری می‌کرد و یکی از بزرگ‌ترین حامیان این طرح بود، از ادامه همکاری سرباز زد.

این محصول ۳۰۰ دلاری و نه چندان انقلابی با هزینه ۱۰۰ میلیون دلاری، پایان خوبی نه برای گوگل و نه برای لاجیتک داشت.

واکمن مینی دیسک سونی

واکمن مینی دیسک سونی عمرش به درازای عمر جدش واکمن کاست نبود. سونی، تولید واکمن کاست را که طی ۳۰ سال، ۲۲۰ میلیون نسخه از آن به فروش رفته بود، با آغاز سال ۲۰۱۱ متوقف کرد.

اما تولید واکمن مینی‌دیسک بعد از ۲۰ سال و با فروش کمش یعنی ۲۲ میلیون دستگاه در سال جاری متوقف شد. برای مقایسه بد نیست بدانید که آیپاد طی ۱۰ سال، ۳۰۰ میلیون نسخه فروش داشت.

نوک نسل سوم بارنرز اند نوبل

نوک، کتابخوان الکترونیکی بارنرز اند نوبل است که به عنوان رقیب کیندل آمازون وارد بازار شد، اما نتوانست انتظارات را برآورده کند.

برای اینکه نوک مشتری جلب کند، قیمتش پایین آمد. اما برای پایین آوردن قیمتش، نسخه‌ای از آن فقط با فناوری وای‌فای عرضه شد و جدیدا مدل نسل سومش نیز به بازار آمده که عملکرد خوبی ندارد و دچار مشکلات فراوان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است.

مک بوک اپل

پس از گذشت پنج سال از خدمات عالی نوت‌بوک‌های مک بوک، مدل ۱۳ اینچی آن یعنی مک‌بوک‌ایر به این موفقیت پایان داد.

با وجود مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی که امسال به بازار عرضه شد، این محصول هیچگاه نتوانست جایگاه قابل قبولی را در میان کاربران به‌دست آورد.

PSP Go سونی

PSP Go که در سال ۲۰۰۹ با هدف رقابت و از میدان خارج کردن DS نینتندو وارد بازار شد، پس از گذشت دو سال حتی حداقل انتظارات را نیز برآورده نکرد.

سونی روی این محصول، تبلیغات بسیار زیادی کرده بود، اما در ‌‌نهایت این محصول، SD نینتندو را تنها در قیمت شکست داد. در پایان کار، سونی فروش این محصول را محدود به آمریکای شمالی کرد، ولی امسال دیگر این کنسول بازی از رده خارج محسوب می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد