پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

ده محافظ قهرمان

عوامل متعددی در سنجش یک آنتی‌ویروس خوب تاثیرگذار است و فراتر از این عوامل، نوع نیاز کاربر، میزان تخصص و حوصله او نیز نگاه کاربر را به یک آنتی‌ویروس مثبت یا منفی می‌کند. به عنوان مثال دسته‌ای از آنتی‌ویروس‌ها قبل از هر پردازشی در پس‌زمینه سیستم‌عامل اجرا می‌شوند تا مبادا یک پردازش خطرناک در کسری از ثانیه اجرا شود. این چنین آنتی‌ویروسی امنیت بیشتری برقرار می‌کند اما سرعت بوت سیستم‌عامل را به طور محسوسی کاهش می‌دهد. حال این چنین آنتی‌ویروسی بهتر است یا بدتر؟

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

این چنین پرسش‌هایی در زمینه آنتی‌ویروس‌ها، انتخاب یک آنتی‌ویروس خوب را با چالش رو‌به‌رو می‌کند و صد البته انتخاب بهترین آنتی‌ویروس، از آن کارهایی است که همیشه مخالفان و موافقان زیادی خواهد داشت. امسال نیز قصد داریم بهترین آنتی‌ویروس‌ها را معرفی کنیم. این انتخاب‌ها برآیندی از آزمایش‌ها، رده‌بندی‌ها و نظرسنجی‌های گوناگون است.

1. Bitdefender Antivirus Plus

Bitdefender Antivirus Plus در سال 2011 یکی از محبوب‌ترین آنتی‌ویروس‌ها بوده است. این محصول Bitdefender در سال 2011 کامل‌ترین امکانات موجود در یک آنتی‌ویروس را ارائه داده است. هر نوع فناوری که تا به امروز در مورد یک آنتی‌ویروس استاندارد شده، در این محصول موجود است. فناوری‌های دو پهلو که ممکن است در عین حال خوب و بد تعبیر شوند، در این آنتی‌ویروس انتخابی هستند و کاربر در به‌کارگیری آن‌ها مختار است. واسط‌های کاربری پیشرفته و مبتدی، فایروال توانمند و ظاهر گرافیکی کاربر پسند، از جمله ویژگی‌های این محصول است. این محصول 30 دلاری در مقابل رقبای خود ارزان‌تر است و در عین حال با یک خرید، می‌توان این محصول را روی سه رایانه نصب کرد.

2. Kaspersky Anti-Virus

Kaspersky از منظر راندمان کاری در بسیاری از آزمایش‌ها با Bitdefender برابری کرده است. امکانات آن نیز کامل به نظر می‌رسد. در حالی که استفاده از آن بسیار آسان به نظر می‌آید اما این محصول به سبب قیمت نسبتا بالای خود، در بسیاری از رده‌بندی‌ها جایگاه اول را از دست داده است. این محصول 60 دلاری، نیز با یک خرید روی سه رایانه نصب می‌شود.

3. ESET NOD32 Antivirus

این محصول نیز از نظر امکانات بسیار کامل است اما راندمان کاری آن در مقایسه با آنتی‌ویروس‌های قبلی پایین‌تر است. کار کردن با این آنتی‌ویروس برای کاربران مبتدی چندان خوشایند نیست اما همچنان کاربران ماهر رایانه به این محصول علاقه نشان می‌دهند. این محصول 40 دلار قیمت دارد.

4. Norton AntiVirus

این محصول که در کشور ما طرفداران زیادی دارد، از نظر کارآیی تقریبا هیچ چیز کم ندارد. همه امکانات ممکن در این آنتی‌ویروس به کار گرفته شده است اما راندمان کاری آن نسبت به آنتی‌ویروس‌های دیگر کمتر است. اگر از یک رایانه خیلی قوی استفاده می‌کنید، واسط گرافیکی و زیبای این محصول به کمی افت راندمان می‌ارزد.

5. Panda Antivirus Pro

این محصول از نظر راندمان کاری و امکانات در حد بالایی قرار دارد اما برخلاف محصولات رده‌های بهتر، تنها با یک راندمان کاری فعالیت می‌کند و نمی‌توان راندمان سیستم را در شرایط گوناگون ارتقا داد. به عقیده بسیاری از کاربران در سطح جهان این آنتی‌ویروس پشتیبانی خوبی در پاسخ‌گویی به مشتریان خود ندارد. اگر قصد ندارید به دفتر سازنده آنتی‌ویروس خود زنگ بزنید یا برای آن‌ها ایمیل بفرستید، این موضوع بی‌اهمیت خواهد بود.

6. Avast! Pro Antivirus

این محصول از نظر امکانات کامل است اما راندمان آن در مقایسه با رده‌های قبلی پایین‌تر می‌باشد. ضعف در پشتیبانی به این محصول نیز وارد است.

7. BullGuard Antivirus

مانند آنتی‌ویروس قبلی، این آنتی‌ویروس تنها از نظر راندمان ضعیف‌تر از رتبه‌های قبلی است. امکانات این آنتی‌ویروس بسیار کامل است و با قیمت 30 دلاری خودی، از محصولات ارزان به حساب می‌آید.

8. Avira AntiVir Premium

این محصول نمی‌تواند رایانه شما را از خطرات Instant Message حفظ کند. پس اگر اهل چت کردن هستید، بهتر است از آنتی‌ویروس دیگری استفاده کنید. امکانات دیگر این آنتی‌ویروس کامل است و راندمان آن نیز در سطح متوسط قرار دارد.

9. Trend Micro Titanium Plus

این آنتی‌ویروس در تشخیص حملات به مرورگر کمی ضعیف عمل می‌کند اما راندمان و دیگر امکانات آن بسیار خوب است. کار کردن با این محصول بسیار آسان است و برای آن دسته از کاربرانی که دوست دارند آنتی‌ویروس بی‌سروصدا و کم زحمتی داشته باشند، بسیار ایده آل است.

10. F-Secure Anti-Virus

این محصول بسیار سریع، راندمان بالایی دارد و برای رایانه‌هایی که از نظر سخت‌افزاری کمی ضعیف هستند کاملا مناسب می‌باشد اما این راندمان به سبب ضعف در برخی از امکانات حاصل شده است. این آنتی‌ویروس از معدود آنتی‌ویروس‌هایی است که هنوز به Anti Phisher مجهز نشده است. پس اگر از این آنتی‌ویروس استفاده می‌کنید، بیشتر مراقب وبگردی‌های خود باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد