پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

آمریکا اینترنت را سانسورمی‌کند

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد گوگل نیز به جمع مخالفان دو طرحی که در کنگره ملی آمریکا در حال تصویب است، پیوست.

چهارشنبه هفته گذشته در حالی که برخی از پایگاه‌های بزرگ اینترنتی مانند Wikipedia و فیسبوک پیش از آن مخالفت خود را با تصویب این قوانین نشان داده بودند، گوگل نیز با قرار دادن مستطیلی مشکی روی آرم خود در بیشتر صفحات اینترنتی متعلق به این شرکت، به طوری که تمام آرم او را می‌پوشاند، اعتراض خود را نسبت به تصویب این قوانین به عموم نشان داد.

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

گوگل همچنین در زیر پایگاه جست‌وجوی خود نوشت: به کنگره بگویید وب را سانسور نکند!. گوگل همچنین لینکی را روی این پیام قرار داده بود که اگر کاربران روی آن کلیک می‌کردند به صفحه دیگری راهنمایی می‌شدند که در آن جا گوگل از آن‌ها تقاضا کرده بود تا دادخواستی را که برای مخالفت با این قوانین تنظیم شده، امضا کنند. دو قانون مذکور به نام‌های SOPA و PIPA می‌باشند که گوگل معتقد است تصویب این قوانین، وب را سانسور کرده و اهداف نظارتی آن اثرات منفی زیادی بر تجارت آمریکا خواهد گذاشت.

این شرکت همچنین معتقد است که در حال حاضر میلیون‌ها کاربر اینترنت و متقاضیان ایجاد کار و حرفه جدید در عرصه اینترنت با تصویب این قوانین و اجرای حاکمیت نظارتی آن‌ها روی فعالیت‌های اینترنتی مخالف هستند.

قانون اول که به SOPA معروف است مخفف عبارت Stop OnLine Piracy Act است و در حقیقت تلاشی برای توقف فعالیت‌های ناقض حقوق مالکیت آثار است اما جنبه‌های فعالیتی دیگر را نیز تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. قانون دوم که مخفف Protect IP Act است در حقیقت نسخه دوم SOPA است که در مجلس سنای آمریکا دنبای می‌شود.

بر اساس این قوانین تمام پایگاه‌های مهم سرویس‌دهنده در عرصه اینترنت به راحتی می‌توانند هرگونه درخواست دریافت اطلاعات و یا پرداخت از متقاضیانی را که از پایگاه‌های ناقض حقوق مالکیت دارند، قطع کرده و آن پایگاه‌ها را به نوعی در تحریم خود درآورند.

البته این قوانین برای سرویس‌دهندگان موجود در آمریکا برای رفتار با پایگاه‌های خارج از آمریکا تصویب می‌شود اما دست این سرویس‌دهندگان بر اساس راه‌کارهایی برای اعمال این قوانین روی پایگاه‌های آمریکایی نیز باز است.

نکته جالب در این مسئله این است که علی‌رغم شرکت‌های گوگل، فیسبوک، Wikipedia و پایگاه‌های مشابه، شرکت‌های بینگ و یاهو چنین عکس‌العمل‌هایی را از خود نشان نداده‌اند. این شرکت‌ها به کار عادی خود در عرصه اینترنت ادامه داده‌اند. این طور به نظر می‌آید که این شرکت‌ها آن چنان با تصویب این قوانین مخالفتی ندارند و هر چند در بیانیه‌هایی مخالفت خود را اعلام کرده‌اند اما در عمل به گونه دیگری رفتار می‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد