پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

ایمیل ملی، بدون گواهینامه امنیت

سال‌هاست که ارایه پروژه‌ها و طرح‌های گوناگون در حوزه فناوری ‌اطلاعات و ارتباطات با واژه ملی بودن، گره خورده است. انگار باید هر پروژه‌ای ایرانی، صفت ملی بودن را به دنبال خود داشته باشد. از اینترنت ملی، دیتاسنترملی، سیستم عامل ملی و... که بگذریم، طی یک‌سال اخیر بسیار از ای‌میل ملی شنیده‌ایم؛ پروژه‌ای که توسط سازمان فناوری اطلاعات کلید خورده است.

بنا بر اظهارات مسوولان این سازمان، استفاده از پست الکترونیکی داخلی برای کارکنان و مسوولان وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و... اجباری خواهد بود

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

بنا بر اظهارات مسوولان این سازمان، استفاده از پست الکترونیکی داخلی برای کارکنان و مسوولان وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و... اجباری خواهد بود اما گویا فعلا برای دیگر کاربران اینترنتی اجباری وجود ندارد. از زمان مطرح شدن ای‌میل ملی از سوی مقامات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات ابهاماتی درباره عدم امنیت لازم و همچنین موفقیت‌آمیز بودن یا کاربردی شدن آن به میان آمده است. از جمله اینکه در شرایطی که اکثر کاربران در بخش دولتی یا غیردولتی ترجیح می‌دهند از سامانه‌ای مطمئن و قابل اعتماد و معتبر استفاده کنند، آیا درگاه خدمات الکترونیکی ایران به‌عنوان بستر ای‌میل ملی، این قابلیت را دارد تا با توجه به محبوبیت دو پست الکترونیک یاهومیل و جی‌میل، کاربران ایرانی را مجاب به استفاده از این پست‌ ملی کند.

بنا بر اظهارات سعیدمهدیون مدیرعامل سازمان فناوری‌اطلاعات، امینت پست الکترونیکی ملی به مراتب بالا‌تر از سرویس‌های خارجی است؛ چراکه حداقل اطلاعات حیاتی و عمومی کاربران در داخل قرار دارد. او همچنین اعتقاد دارد که حتی اگر این سرویس‌ ملی امن نباشد باید به آن اطمینان کرد تا با گذشت زمان به استاندارد لازم برسد و در صورت استفاده کاربران از این سامانه، اطلاعات موجود در پست الکترونیکی آنها به خارج از کشور منتقل نمی‌شود. در حالی مسوولان سازمان فناوری اطلاعات درباره امن بودن ای‌میل ملی نسبت به ای‌میل‌های خارجی تاکید دارند، که باید گفت این پست الکترونیکی فاقد گواهینامه امنیتی بین‌المللی است.

اگر شما اقدام به ثبت‌نام برای دریافت یک ای‌میل ملی داشته باشید حتما با صفحه هشداری از طرف سایت iran.ir روبه‌رو می‌شوید. این هشدار شما را به نادیده گرفتن هشدارهای امنیتی از سوی مرورگر‌ها تشویق می‌کند. در واقع در صفحه نخست این سایت پیش از ثبت‌نام با عکس و توضیح از کاربران درخواست می‌کند که هشدار مرورگر‌هایی همچون اکسپلورر، فایرفاکس و گوگل کروم برای معتبر نبودن مجوزهای امنیتی را نادیده بگیرند و با پذیرش ریسک به ثبت‌نام بپردازند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد