پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

اختصاص ۴ میلیارد ریال برای ساخت بازی و انیمیشن در قم

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: برای تولید بازی و انیمیشن با محتوای اسلامی در سال جاری و سال آینده بیش از چهار میلیارد ریال اختصاص یافته است.

سید رسول موسوی‌نژادیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با ارزیابی عملکرد موسسات تولید نرم‌افزار و بازی‌های رایانه‌ای در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال استان قم،

یکی از نرم‌افزارهای موفق این نمایشگاه را نرم‌افزار مربوط به شهدای فاوا دانست و اظهار داشت:.............

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

وجود ۳۵۰ شهید در عرصه فناوری اطلاعات و جنگ الکترونیک باعث شده است که این نرم‌افزار تدوین شود تا مردم متوجه اهمیت هرچه بیشتر این عرصه شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه در نمایشگاه دیجیتال استان قم، موسسات و شرکت‌های تولید و توزیع محصولات دیجیتال همکاری خوبی داشته و نرم‌افزارهای خود را با تخفیف در اختیار مردم گذاشتند، اظهار داشت: عدم حضور سی دی های غیر مجاز یعنی محصولاتی که فاقد هولوگرام مخصوص هستند، یکی از نقاط قوت نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال بود.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به وجود محصولاتی در مورد بازی‌های رایانه‌ای در نمایشگاه دیجیتال استان قم، اعلام کرد: بازی‌های پاک عنوان یکی از بخش‌های مربوط به بازی‌های رایانه‌ای است که در این نمایشگاه مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به پاک بودن این بازی‌ها از نظر محتوا و همچنین شکل انجام بازی بیان داشت: این بازی‌ها بر خلاف بازی‌های معمول رایانه‌ای که ساکن هستند و باعث بروز برخی بیماری‌ها در فرزندان می‌شوند، دارای جذابیت و حرکت بوده و کودک در این بازی‌ها با استفاده از دستگاه بازی نسبت به تحرک اقدام می‌کند.

وی در ادامه با معرفی مجتمع شهید کلهری استان قم به عنوان خانه فرهنگ دیجیتال استان قم، عنوان کرد: این مجتمع با برگزاری لیگ‌ بازی‌های رایانه‌ای سعی دارد تا فعالان در عرصه تولید انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای را شناسایی و پرورش دهد که هم‌اکنون بسیاری از فعالان این عرصه در استان قم در مجتمع شهید کلهری در حال ساماندهی هستند.

موسوی‌نژادیان با بیان اینکه بازی‌نامه‌ها و فیلمنامه‌های انیمیشنی خوبی در حال نگارش است، اظهار کرد: نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال، نمایش ظرفیت و توانمندی‌های استان در زمینه دیجیتال بود و به همگان نشان داد که ظرفیت استان قم در کشور یک ظرفیت بی‌نظیر است و این ظرفیت نسبت به سالیان گذشته افزایش قابل توجه‌ای داشته است.

وی در ادامه با اشاره به وجود برخی نارسایی‌ها در عرصه دیجیتال، اعلام کرد: در زمینه رسانه‌های دیجیتال کاستی‌هایی داریم اما سرعت رشد ما بسیار بالا است چراکه سرعت رشد علم در ایران رتبه اول جهان را دارد بنابراین امیدواریم تا چند سال آینده پیشرفت‌های خوبی را در زمینه رسانه‌های دیجیتال شاهد باشیم.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم وجود بازارچه نرم‌افزاری را یکی دیگر از نقاط مثبت نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال ارزیابی کرد و افزود: بازارچه نرم‌افزاری فضایی برای بهره‌مندی از قوی‌ترین نرم افزارهای مرتبط را در کنار یکدیگر فراهم می‌کند و موجب افزایش قدرت انتخاب در بین استفاده کنندگان از نرم‌افزارها خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: استان قم در این رابطه در نحوه برگزاری نمایشگاه الگوی دیگر استان‌ها قرار گرفته است.

وی در پایان با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم یک میلیارد ریال را برای تولید نرم‌افزار، انیمیشن و بازی رایانه‌ای با محتوای اسلامی را، برای دو ماه پایانی سال اختصاص داده است، گفت: بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای نیز یک میلیارد ریال را برای دو ماه پایانی سال جاری اختصاص داده است که این میزان اعتبارات برای سال آینده نیز ابلاغ شده است که در مجموع چهار میلیارد ریال برای تولید محصولات دیجیتال با محتوای اسلامی اختصاص یافته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد