پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

وب ایران و مشکل جدید برای وبسایت ها!

وقتی وب ایران مسیری رو به رشد فزایده را پیش رو گرفت و انواع شرکت ها برای میزبانی وب و ثبت دامین به وجود آمدند ، درنتیجه وبسایت های زیادی تاسیس شد و یک مشکل جدید در وب ایران و برای وبسایت ها به وجود آمد!

به نقل از ایران وب نیوز، آن مشکل انتخاب نام دامین و شعار یا عنوان برای وبسایت است که پر بیراه نیست بگوییم تاثیر زیادی در سرعت بخشیدن به موفقیت هر وبسایتی دارد.

قشر زیادی از جوانان وارد اینترنت شدند و می شوند و خواهان ثبت انواع دامنه ها و در نتیجه راه اندازی وبسایت بودند و هستند.


http://www.up.sibdownload.com/images/387bn4es1g08yu8212t.jpg

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید


قبل از این ورود ، برخی از شرکت های بزرگ که پیشتر در عرصه حاضر بودند ، مسلما دامنه های معروف را ثبت کردند.

ورود این سیل عظیم باعث شده است خیلی سریع نام های مناسب جهت راه اندازی وبسایت خریداری شوند و عرصه برای تازه واردان که روبه‌روز برتعداد آنها افزوده می شد ، تنگ تر شود.

یکی دیگر از مشکلات ، تبدیل نام های ایرانی به حروف لاتین است. برای مثال کلمه “آریا” را میتوان به چند صورت به حروف لاتین نوشت ( aria – arya – ariya ) همین مسئله باعث شده است تعداد زیادی وبسایت با نام های مشابه به وجود آید.

اگر خوشبین باشیم ، میگویم مدیران آنها در هنگام ثبت دامنه از وجود وبسایت دیگری به همان نام خبر نداشته اند ، ولی در اکثر موارد اینطور نیست و افراد قصد نوعی سوء استفاده دارند. حال برخی ها پا را فراتر میگذارند و از کارکترها سوء استفاده میکنند.

برای مثال با قرار دادن کاراکتر “-” میان دو کلمه ، که با آن کلمه قبلا وبسایتی راه اندازی شده است ، دقیقا دامنه ای با همان نام را خریداری میکنند و اقدام به راه اندازی وبسایت می نمایند.

همچنین برخی ها از اعداد برای ثبت دامنه استفاده میکنند که بازهم باعث به وجود آمدن انواع چند اسمی ها در میان وبسایت ها می شود.

در صحبتی با مدیرانی که با چنین نام های درحال فعالیت هستند و یا قصد دارند چنین دامنه های را ثبت کنند ، ابتدا باید گفت که با کمی تلاش و صرف وقت میتوانید نام هایی بسیار عالی و تازه پیدا کنید و شخصیت وبسایت خودتان را نیز افزایش دهید و در مرحله بعد باید گفت که وقتی از نام وبسایت دیگری سوء استفاده میکنید مسلما همیشه در سایه آن خواهید ماند.

معضل بعدی ، انتخاب شعار و یا عنوان وبسایت می باشد. انتخاب عنوان ها و شعارهای تکراری و یا استفاده از عنوان های “بهترین” ، “بزرگترین” ، “اولین” ، “برترین” ، “قدرتمندترین” و از این دست شعارها که توسط برخی از وبسایت ها انتخاب می شود در مواردی حتی تا حد طنز هم پیش می رود. عنوان های دروغین بیشتر از اینکه کاربر را سمت وبسایت شما جذب کند ، باعث به وجود دید فنی خواهد شد که مسلما مفید نیست!

در پایان باید گفت که انتخاب نام های جدید و استفاده مناسب از شعار اصول اولیه راه اندازی وبسایت می باشد که دعوت و درخواست از مدیران وبسایت ها برای رعایت چنین اصولی لازم و واجب است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد