پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

50هزار دلار برای منتشر نشدن کدهای مرجع

شرکت امنیتی سایمنتک به گروهی از هکرها اعلام کرده است که برای حفظ و فاش نشدن کد مرجع بعضی از مهمترین محصولات امنیتی اش در شبکه حاضر است 50 هزار دلار پرداخت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، یکی از کارمندان شرکت سایمنتک به نام "سم توماس" برای توافق بر سر پرداخت با یکی از اعضای گروه هکرها با نام "یاماتو" به مذاکره پرداخت تا از منتشر شدن کد مرجع نرم افزارهای امنیتی PCAnywhere و آنتی ویروس نورتون در اینترنت جلوگیری کند.

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

توماس از طریق مذاکره ای ایمیلی به هکرها گفت که حاضر است 50 هزار دلار را در برابر منتشر نشدن این کدها پرداخت کند، البته هکرها باید تضمین بدهند که پس از پرداخت این کدها را منتشر نخواهند کرد، از این رو این پول در دوره ای سه ماهه و در هر ماه دو هزار و 500 دلار پرداخت خواهد شد. پس از آن هکرها باید سایمنتک را قانع کنند که کدها را از بین برده اند تا باقیمانده پول را به آنها تحویل دهند.

یکی از نمایندگان شرکت سایمنتک نیز انجام این اخاذی اینترنتی را تایید کرده و می گوید: در ماه ژانویه فردی که خود را یکی از اعضای گروه هکرهای ناشناس معرفی می کرد، تلاش کرد تا با تهدید به انتشار عمومی کدهای مرجع این شرکت که به سرقت رفته اند، از سایمنتک اخاذی کند. این شرکت درباره این رویداد تحقیقاتی داخلی را انجام داده و با مقامات قانونی تماس گرفته و سرقت کدها و تلاش برای اخاذی را گزارش کرد. برقراری ارتباط با یک یا چند فرد از افراد این گروه بخشی از تحقیقات قانونی بوده است و این تحقیقات هنوز ادامه دارند از این رو امکان فاش کردن آژانسهای قانونی که با این موضوع درگیرند وجود ندارد.

بر اساس گزارش Cnet، سایمنتک اعلام کرد این سرقت در سال 2006 انجام گرفته و نسخه سال 2006 نرم افزارهای آنتی ویروس نورتون، امنیت اینترنتی نورتون (Internet Security) و نرم افزار System Works نورتون را به خطر انداخته است. مهمترین بخش سرقت کدهای نرم افزار دسترسی از راه دور PCAnywhere بوده است که می تواند به کاربران بدخواه امکان دسترسی کامل را به اطلاعات رایانه های دارای این نرم افزار بدهد.

این شرکت چندی پیش در بیانیه ای آنلاین به کاربران خود توصیه کرد این نرم افزارها را در سیستمهای خود غیر فعال سازند تا زمانی که سری جدید به روزرسانی نرم افزار برای حل مشکلات به وجود آمده از جانب این شرکت ارائه شود. بیشتر سایمنتک به کاربران خود اعلام کرده بود که نیازی نیست برای برطرف کردن تهدیدی که در اثر این سرقتها آنها را تهدید می کند، عمل خاصی انجام دهند.

این شرکت چندی پیش ادعا کرد بیشتر مشتریان سایمنتک در پی سرقت کدهای نرم افزاری در معرض خطر بزرگی قرار ندارند، اما کاربران برنامه PCAnywhere در معرض خطر ایمنی قرار گرفته اند، به ویژه اگر کدها بر روی اینترنت منتشر شوند. از این رو از کاربران این برنامه درخواست کرد تا آن را غیر فعال سازند تا زمانی که سایمنتک بتواند به روزرسانی نرم افزار را برای محافظت از آنها در برابر هکرها ارائه کند.

انتشار کدهای مرجع

با این همه پس از هفته ها مذاکره درباره نقل و انتقال پول و اثبات تخریب کدها، مذاکرات متوقف شد و قراردادی بسته نشد و گروهی وابسته به گروه هکرهای ناشناس بر روی توئیتر خود اعلام کردند که به زودی کدها را بر روی اینترنت منتشر می کنند. این گروه اعلام کردند در صورتی که سایمنتک به زودی اقدامی نکند آنها طی یک اطلاعیه رسمی کدها را به حراج خواهند گذاشت زیرا افراد زیادی هستند که آرزوی داشتن این کدها را دارند.

بر اساس گزارش سی نت، همچنین هکرها تهدید کردند در صورتی که کوچکترین نشانه ای از ردیابی و تجسس برای یافتن سرچشمه ایمیلهایشان را احساس کنند قرارداد منتفی خواهد شد. همچنین این گروه با ارسال ایمیل دیگری با عنوان "به FBI سلام برسانید" سایمنتک را متهم به همکاری با FBI کرده است که سایمنتک این اتهام را رد کرد. با به سرانجام نرسیدن گفتگوها میان سایمنتک و هکرها، در نهایت در روز دوشنبه ششم فوریه هکرها صبرشان به سر رسید و تصمیم گرفتند بخشی از کدها را بر روی اینترنت منتشر کنند و در پی آن 1.2 گیگابایت از کدهای مرجع برنامه PCAnywhere  شرکت سایمنتک بر روی اینترنت منتشر شد.

بر اساس گزارش فوربس، سایمنتک اعلام کرد که هنوز در حال بررسی کدهای منتشر شده است، اما این اطلاعات متعلق به سالها پیش هستند و بسته های امنیتی جدیدی که برای کاربران PCAnywhere ارائه شده می تواند به خوبی از کاربران محافظت کند. سایمنتک اعلام کرد: "در نهایت اطمینان می گوییم که هر نوع حمله سایبری که به واسطه این سرقت انجام بگیرد از خصوصیاتی بسیار قدیمی برخوردار بوده و به راحتی قابل مهار است، کاربران ما تحت محافظت هستند."

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد