پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

راه‌حل پنجاه مشکل کامپیوتری سخت‌افزاری و نرم‌افزاری (قسمت دوم)

یکی از موضوع‌هایی که همواره در مجله‌های کامپیوتری و فروم‌های مختلف شاهد آن هستیم، مشکلات گوناگونی است که کاربران با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند. از طرفی، بسیاری از نرم‌افزارها هستند که گزینه‌های مهم و پنهانی را در دل خود جا داده‌اند که گاهی یافتن آن‌ها بدون کمک، امکان‌پذیر نیست. اما خوشبختانه اغلب مشکلات مذکور به راه‌حل طولانی یا پیچیده‌ای نیاز‌ندارند.
این قسمت
مشکلات شبکه

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

در این مقاله، پنجاه مورد از مرسوم‌ترین مشکلات گردآوری شده‌اند و بهترین راه‌حل آن‌ها نیز ارائه شده‌است؛ اغلب راه‌حلی دو یا سه دقیقه‌ای. شاید شما هم با برخی از این مشکلات درگیر شده‌باشید!

  من قصد دارم لپ‌تاپ و روتر خود را با استفاده از کابل به یکدیگر متصل کنم، اما انواع زیادی از کابل‌ها وجود دارد. کدام‌یک برای من مناسب است؟  اتاقی در خانه من وجود دارد که دسترسی به شبکه بی‌سیم از داخل آن مقدور نیست. چطور می‌توانم این مشکل را حل کنم؟ روتر من چندین مود امنیتی بی‌سیم دارد. از کدام‌یک باید استفاده کنم؟    کدام کانال بی‌سیم را در تنظیمات روتر خود باید انتخاب کنم؟آیا می‌توانم پرینتر خود را در شبکه به اشتراک بگذارم؟

دسترسی بی‌سیم (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)

  سه راه‌حل وجود دارد: انتقال روتر به یک نقطه مرکزی‌تر در خانه، خرید یک گسترش‌دهنده شبکه بی‌سیم مانند Belkin Wireless Network Range Extender یا استفاده از یک کابل شبکه میان یکی از سوکت‌ها روی روتر و اتاق مربوط و استفاده نکردناز سیگنال بی‌سیم.
 

 

کدام روش امنیتی وای‌فای؟ (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)

  اگر امکان‌پذیر است WPA2 را انتخاب کنید و اگر نیست WPA. اگر چندین نوع فهرست شده‌اند WPA-TKIP یا PSK را انتخاب کنید، اما AES را انتخاب نکنید. اگر چنین انتخاب‌هایی ممکن نیست از  Wepبا کلیدهای  128 بیتی یا در بدترین حالت از Wepبا کلیدهای 64 بیتی استفاده کنید، اما این دو مورد چندان امن نیستند.
 

 

انتخاب کانال (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)

  1، 6 یا 13 را انتخاب‌کنید. نرم‌افزاری مانند Wirelessmon  به شما خواهد گفت، کدام کانال‌ها در اطراف شما در حال استفاده است.
 

 

به اشتراگ گذاشتن پرینترها (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)

  برای این کار روی دکمه Start کلیک کرده، سپس روی Printer and Faxes در ویندوز اکس‌پی و روی Control Panel و پس از آن روی Printers در ویندوز ویستا و روی Devices در ویندوز 7 کلیک کنید. روی پرینتر راست‌کلیک کرده و Sharing را انتخاب کنید. گزینه Share this Printer و سپس OK و انتخاب کنید.
 

 

اتصال کابلی

  کابل ایده‌آل Cat 5e است. کابل Cat 6 توانایی کار با سرعت‌های بالاتر را دارد، اما تنها در صورتی که لپ‌تاپ و روتر شما جدید باشند و پورت گیگابیت داشته باشند.
 

 

اتصال‌های مستقیم

  قصد دارم فایل‌هایی را از یک کامپیوتر شخصی به دیگری منتقل کنم. آیا می‌توانم با استفاده از یک کابل آن‌ها را به‌طور مستقیم به یکدیگر متصل کنم؟

  اگر یک کابل استاندارد شبکه دارید، هر دو کامپیوتر باید آن را بشناسند. اگر قصد خرید کابل دارید باید کابلی از نوع  «Crossover» خریداری کنید.


به‌اشتراک‌گذاری موسیقی (ویندوز 7)

  آیا امکان گوش کردن به موسیقی روی یک کامپیوتر از یک کامپیوتر دیگر در شبکه وجود دارد؟

  ویندوز مدیا پلیر این توانایی را دارد. پس از باز کردن برنامه روی Stream و سپس More Streaming Options کلیک‌کنید.  اگر این گزینه‌ها موجود نبود، روی گزینه  Turn On Stream کلیک کنید. اطمینان یابید گزینه Media Programs on this PC and remote connections روی Allowed تنظیم شده باشد(شکل4).

شکل 4- به اشتراک گذاری موسیقی روی شبکه

 قسمت اول مقاله

ماهانه شبکه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد