پس از اینکه حسابهای iTunes Store تعدادی از کاربران iTunes
توسط سارقان دیجیتالی خالی شد، این کاربران کشف کرده اند که مجددا
حسابهای آنها پر شده است. اما چگونگی این اتفاق همچنان نامعلوم است.
قضیه از آنجا شروع شد که تعدادی از کاربران iTunes گزارش کردند که حسابهای iTunes و اطلاعات شخصی آنها هک شده است و این اتفاق منجر به انجام خرید از حساب آنها و نیز تغییر اطلاعات شخصی آنها شده است.برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید
بر اساس گزارشی از Global Mail، این شک وجود دارد که حسابهای iTunes
شرکت اپل برای مدتی هدف حملات هکری قرار داشته اند. در واقع برای مدت
زمانی بیش از یک سال، کاربران در مورد اتفاقاتی مشابه، شامل دسترسی بدون
اجازه به حساب و استفاده یا تغییر اطلاعات شکایت داشته اند.
اپل
در این مورد بسیار کلی پاسخ داده است. اپل اظهار داشت که این شرکت
احتیاطات لازم را برای محافظت از اطلاعات شخصی کاربران در برابر گم شدن،
سرقت و سوء استفاده، و نیز دسترسی غیرمجاز، افشا، تغییر و تخریب به کار
میبندد. همچنین سرویسهای آنلاین اپل مانند Apple Online Store و iTunes Store، بر روی تمامی صفحات وب که اطلاعات شخصی را جمع آوری میکنند، از رمزگذاری لایه سوکتهای امن (SSL) استفاده میکنند.
سکوت
اپل در مورد مشکلات بالقوه محصولات یا سرویسهای این شرکت، مساله عجیبی
نیست. این شرکت در گذشته نیز تاکید کرده است که مایل است پیش از اظهار نظر
عمومی در مورد مشکلات، ابتدا تمامی شواهد و واقعیتها را جمع آوری کرده و
تحقیقات خود را انجام دهد و سپس یک راه حل ارائه نماید. اما در مورد
اطلاعات حسابهای کاربران، برخی خواستار شفافیت بیشتری هستند.
اکنون به نظر میرسد که اعتبار از دست رفته اغلب کاربران به حساب آنها بازگشته است.
درحالیکه
بسیاری عدم پاسخگویی از سوی اپل را به معنای کم اهمیت بودن مساله
میدانند، بسیاری نیز کامنتهایی را با این مضمون ارسال کرده اند که اپل
مشکل را برطرف نکرده است، بلکه صرفا با بازگرداندن اعتبار حسابهای
کاربران، سعی در مسکوت نگاه داشتن مساله دارد.