پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

مشکل کندی سرعت اینترنت باید ریشه ای حل شود

کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی و وضعیت اینترنت

رئیس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تعریف راه‌حلی اساسی برای معضل کاربران ایرانی در دسترسی به اینترنت، گفت: شبکه ملی اطلاعات بر اساس ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه مشکل کندی سرعت اینترنت را به صورت اساسی مرتفع می‌کند.

علی مطهری در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اقدامات مجلس شورای اسلامی در تدوین برنامه‌های راهبردی برای حل مشکل اینترنت،.....

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

اظهار داشت: راه‌حل کوتاه مدت، مشکل سرعت اینترنت را مرتفع نمی‌کند و اعتقاد بر این است که این موضوع باید ریشه‌ای و اساسی حل شود.

وی با بیان این که بر اساس ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه، مشکلات اینترنت در قالب شبکه ملی اطلاعات به طور کامل حل و فصل خواهد شد، اضافه کرد: در حال حاضر، سرعت اینترنت تنها مربوط به محدودیت اینترنت کاربران خانگی نیست و موارد متعددی چون کم‌فروشی پهنای باند نیز ممکن است اتفاق افتد که باید از سوی سازمان تنظیم مقررات با چنین مواردی برخورد شود.

وی با بیان این که نباید به این مسائل به صورت پلیسی برخورد شود، تاکید کرد: ایجاد هر گونه محدودیت، زمینه‌ساز انحراف، تخلف و اشکال خواهد بود چرا که زمانی که پهنای باند اینترنت به حد کافی در دسترس باشد و تمهیدات لازم نیز دیده شود این مسائل به خودی خود حل خواهند شد.

قطعی خدمات پست الکترونیک

نمایندگان مجلس در حالی از افزایش سرعت اینترنت صحبت می‌کنند که دسترسی بیش از 30 میلیون کاربر ایرانی به سرویس‌های پست الکترونیکی از پنجشنبه دو هفته گذشته مسدود شد.

به گزارش مهر دو متولی اینترنت کشور یعنی شرکت ارتباطات زیر ساخت و سازمان فناوری اطلاعات ایران در این رابطه پاسخ روشنی ارائه نمی‌دهند.

کاربران ایرانی برای دسترسی به صندوق‌های پست الکترونیک از جمله یاهومیل، جی‌میل، هات‌میل و پیام‌رسان یاهو با مشکل قطعی مواجه بودند و هیچ گونه امکان دسترسی به این سرویس‌دهنده‌ها وجود نداشت.

اغلب کاربران ایرانی در حال حاضر از سرویس‌های پست‌های الکترونیکی خارجی استفاده می‌کنند و بدون شک قطعی کامل این سرویس‌ها مشکلات مختلف بسیاری را برای این دست از کاربران به وجود آورده است.

پاسخ‌های متولیان اینترنت کشور

مدیران سازمان فناوری اطلاعات و شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان سازمان‌های متولی اینترنت در کشور از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

سعید مهدیون، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات ایران با اظهار بی‌اطلاعی از مشکل به وجود آمده، به مهر گفت: این موضوع ارتباطی با سازمان فناوری اطلاعات ندارد و شرکت ارتباطات زیر ساخت باید پاسخ‌گو باشد.

از ایمیل خارجی استفاده نمی‌کنم

مهدیون در پاسخ به این سوال که آیا این مشکل در استفاده شما برای بررسی کردن صندوق‌پستی‌تان پیش نیامده است، گفت: من از ایمیل‌های خارجی استفاده نمی‌کنم و مشکلی در استفاده از ایمیل‌های داخلی خود مشاهده نکرده‌ام.

مشکل محتوا بی ارتباط با زیر ساخت

محمدرضا فرنقی‌زاد، مدیر روابط عمومی شرکت ارتباطات زیر ساخت نیز در این زمینه به مهر گفت: به نظر می‌رسد اگر مشکلی از بابت محتوا در شبکه اینترنت وجود داشته باشد سازمان فناوری اطلاعات باید پاسخ‌گو باشد.

وی با اظهار بی‌اطلاعی از قطعی به وجود آمده در ایمیل کاربران ایرانی، تاکید کرد که شبکه ارتباطات زیرساخت کشور هم اکنون هیچ مشکلی ندارد و چنان‌چه قطعی در دسترسی به زیر ساخت ارتباطی وجود داشته باشد، شرکت زیر ساخت پاسخ‌گو خواهد بود اما مشکلات محتوایی موجود در اینترنت به این شرکت مربوط نمی‌شود.

خسارت قطعی پست الکترونیک

در این زمینه دکتر علی اکبر جلالی، کارشناس فناوری اطلاعات با انتقاد از مشکل به وجود آمده به مهر، گفت: خسارات ناشی از این اقدام آن قدر زیاد است که نمی‌توان با هیچ پدیده مشابهی آن را در فضای فیزیکی مقایسه کرد اگر مسئولان توسعه فناوری اطلاعات کشور نتوانند مخاطبان خود را برای انجام این اقدام قانع کنند، مطمئن باشند خسارات فراوان اقتصادی زیادی به مردم و جامعه وارد کرده‌اند.

به گفته دکتر جلالی در جهان معاصر که گفته می‌شود اهمیت شبکه اینترنت و دسترسی به اطلاعات مهم‌تر از شبکه برق‌رسانی، شبکه گاز و سایر شبکه‌های ارتباطی است و در همین حال که معلوم است اغلب شهروندان ایرانی از دو پست الکترونیک مشهور یاهو و گوگل بیشترین استفاده را دارند، اختلال در این دسترسی‌ها هیچ‌گونه توجیهی ندارد.

سید محمد اسلامی

مجله بایت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد