پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

همه چیز درباره تغییر فرمت فایل‌های مختلف (قسمت سوم)

کارهای مفرح و جالب زیادی وجود دارد که با تبدیل فایل‌ها در کامپیوتر خود می‌توانید آن‌ها را انجام دهید. می‌توانید عکس‌ها را به ویدیو، ویدیوها را به آواتارهای متحرک (تصاویری که در بسیاری از سایت‌ها و سرویس‌ها به‌عنوان نماد هویت استفاده می‌شود)، متن را به صوت و عکس را به متن تبدیل کنید و کارهای مشابه فراوان دیگری که انجام آن‌ها امکان‌پذیر است. اگر کاست‌های کهنه‌ای دارید که گوشه‌ای خاک می‌خورند،


برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید




می‌توانید با تهیه نسخه‌های دیجیتال از آن‌ها، زندگی دوباره‌ای به کاست‌های خود بدهید و نتیجه را در وب به‌اشتراک بگذارید یا روی سی‌دی و دی‌وی‌دی رایت کنید.

علاوه بر این، چرا آیکون‌های خاص خود را با استفاده از تصاویر دلخواهتان نمی‌سازید؟همه این کارها را می‌توان با استفاده از برنامه‌های رایگان یا تحت وب انجام داد. در این مقاله مفصل درباره تبدیل فایل‌ها، به چگونگی انجام این کارها خواهیم پرداخت.

 

تبدیل متن به صوت چندین فایده دارد. اگر از دید ضعیف رنج می‌برید، داشتن نسخه صوتی از یک سند بسیار مفید خواهد بود. همچنین، ممکن است برای خواندن صفحات متن زمانی نداشته باشید، اما تمایل داشته باشید، هنگام رانندگی یا ورزش به کسی که همان صفحات را می‌خواند، گوش بسپارید. برای انجام این کار نرم‌افزارها و سرویس‌های زیادی وجود دارد که در این قسمت به معرفی چهار نمونه رایگان از این نرم‌افزارها می‌پردازیم که کار با آن‌ها بسیار راحت است.

1- NaturalReader Free: این برنامه مفید یک متن‌خوان کارآمد است که می‌توانید برای تبدیل هر متنی از قبیل صفحه وب، فایل ورد، پی‌دی‌اف یا متون عادی به صوت از آن استفاده کنید. امکان تعیین کیفیت، بلندی یا حتی تغییر خود صدا نیز وجود دارد. کافی است یک تکه متن را انتخاب کنید و کلید میان‌بر برنامه را بزنید تا به صدا تبدیل شود. رابط کاربری ساده این برنامه استفاده از آن را برای کاربران در سطوح مختلف امکان‌پذیر می‌سازد.

2- Dspeech: اگر می‌خواهید در یادگیری زبان از یک نرم‌افزار تبدیل متن به صدا استفاده کنید، شاید این نرم‌افزار گزینه مناسبی برای شما باشد. این نرم‌افزار علاوه بر امکان تبدیل متن به صدا و تنظیم‌های مختلف بلندی و نوع صدا، امکان خروجی گرفتن در قالب‌های مختلف را نیز در اختیار کاربر می‌گذارد و همچنین امکان تبدیل با استفاده از چند صدا و ایجاد یک گفت‌وگو میان صداهای مختلف را نیز فراهم می‌کند. بنابراین، می‌توانید گفت‌وگوی موجود در کتاب آموزش زبان خود را به‌راحتی به یک گفت‌وگوی صوتی تبدیل کنید


3- eSpeak: اگر برای زبان‌هایی به غیر از انگلیسی (که البته فارسی هنوز جزء آن‌ها نیست) به نرم‌افزار تبدیل متن به صوت نیاز دارید، این نرم‌افزار گزینه مناسب شما است. همچنین این نرم‌افزار در نسخه‌های مختلفی برای استفاده مستقل یا حتی استفاده در برنامه‌های دیگر ارائه می‌شود و نسخه مک نیز دارد.

4- ReadPlease: این نرم‌افزار علاوه بر متن علامت‌های موسوم به Emotion را نیز تشخیص می‌دهد، یعنی علامت‌هایی مثل :) نیز به صوت تبدیل خواهند شد، به این ترتیب متن موجود در ایمیل خود را کامل خواهید شنید و هیچ چیز را از دست نمی‌دهید. این برنامه توانایی تبدیل متن موجود در Clip Board (متنی که کپی شده) را نیز دارد و حتی می‌تواند قابلیت تبدیل متن به صدا را به سایت شما نیز اضافه کند.




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد