پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

روتر بی‌سیم را هک کنید(قسمت پایانی)

فرم‌ویرهای دیگر

فرم‌ویرهای سفارشی برای روترها به DD-WRT محدود نمی‌شود و چندین شرکت و پروژه دیگر نیز وجود دارد. مشابه‌ترین پروژه OpenWRT به آدرس www.openwrt.org است. فرم‌ویر DD-WRT نسبت به OpenWRT کاربرپسند‌تر و عمومی‌تر است و از تعداد مدل‌های روتر بیشتری پشتیبانی می‌کند. یکی دیگر از پروژه‌های معروف اپن‌سورس Tomato به آدرس www.polarcloud.com/tomato است که بیشتر برای روترهای مبتنی بر چیپ‌ست Broadcom توسعه‌داده می‌شود و به محصولات استفاده‌کننده از این تراشه محدود می‌شود.

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید



Gargoyle فرم‌ویر دیگری‌است که برای برخی از روترها وظیفه به‌روزرسانی و بالا‌بردن قابلیت‌ها و امکانات‌شان را دارد. نشانی این نرم‌افزار www.gragoyle-router.com است. در نهایت، باید از Sveasoft به آدرس www.sveasoft.com نام‌ببریم که بیشتر یک فرم‌ویر اپن‌سورس برای تجهیزات جاسازی‌شده (Embedded) با هدف بهبود عملکرد دستگاه است.

هک کردن روتر

 نصب DD-WRT آسان است، البته اگر با روتر شما سازگار باشد و کمی هم خوش‌شانس باشید. در ادامه مراحل هک کردن روتر و به‌روزرسانی فرم‌ویر دستگاه به DD-WRT را آموزش می‌دهیم:

1-  سازگاری با روتر

برای نخستین گام وارد سایت این نرم‌افزار به آدرس www.dd-wrt.com شده و از بخش Router Database نام شرکت سازنده روتر و بعد مدل آن را جست‌وجو کنید. اگر از این مدل پشتیبانی شود، نسخه‌ سازگار را می‌توانید دانلود کنید. سعی کنید نسخه Webflash را با پسوند image دانلود کنید تا بتوانید از یک پنل گرافیکی استفاده کنید.


2-  شناسایی مدل

برای اطمینان از سازگاری فرم‌ویر DD-WRT با مدل روتر می‌توانید شماره FCC ID دستگاه را که به طور معمول روی جعبه دستگاه یا پشت آن نوشته شده است، یادداشت کرده و در آدرس bit.ly/b98H48 جست‌وجو کرده و با مراجعه به  جدول‌ها از سازگاری روتر خود مطمئن شوید.


3- راه‌اندازی دوباره دستگاه

قبل از نصب فرم‌ویر جدید، نیاز است روتر را دوباره راه‌اندازی و به اصطلاح 30-30-30 کنید. در پشت دستگاه همیشه برای دوباره راه‌اندازی روترها سوئیچی تعبیه‌شده است. روتر را روشن کرده و با یک ابزار نوک تیز این کلید را به مدت سی ثانیه فشار دهید. روتر را خاموش‌کنید و به مدت سی‌ثانیه منتظر بمانید و بعد دوباره روتر را روشن کرده و سی‌ثانیه صبر کنید تا تمام دستگاه و از جمله چراغ‌های LED فلش شوند.


4- اتصال روتر به کامپیوتر




برای نصب فرم‌ویر نیاز است که روتر راه‌اندازی اولیه شده‌باشد و از طریق کابل اترنت به دستگاه کامپیوتر متصل باشد. گاهی اوقات لازم است که به صورت دستی به روتر آدرس IP بدهید. معمولاً آدرس IP روتر در دفترچه راهنمای آن نوشته شده که محدوده‌ای مانند 192.169.1.1 تا 192.168.1.255 دارد. البته برخی روترها آدرس IPهایی مانند 192.168.0.1 و 192.168.11.1 هم‌می‌گیرند. به هر حال باید روتر شروع به کار کند.


5- فلش کردن روتر

وارد پنل تحت وب روتر شده و از قسمت Administration و Firmware Upgrade فایل ایزو دانلود شده را که پسوند bin دارد، انتخاب کنید. می‌توانید بعد از فلش شدن روتر، تنظیمات روی روتر را نگه‌داری کنید تا تنظیمات پیش‌فرض اعمال شوند. انتخاب‌گزینه Don›t reset در منوی وسط صفحه باعث نگه‌داشته‌شدن تنظیمات شما می‌شود. با زدن کلید Upgrade هیچ کاری نکنید و منتظر بمانید تا عملیات به طور کامل انجام شود. در این مدت نه روتر را خاموش/روشن کنید و نه مرورگر وب را ببندید.


6- ورود به فرم‌ویر جدید



اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و مشکلی پیش نیاید، پس از پنج دقیقه پیغام به‌روزرسانی و ریست‌شدن روتر را می‌بینید. با وارد کردن آدرس IP روتر در مرورگر وب و وارد‌کردن نام کاربری و رمز عبور، می‌توانید وارد فرم‌ویر DD-WRT شوید.

قسمت اول مقاله

ماهانه شبکه






نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد