پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

سه روش برای پشتیبان گیری وبازگردانی پسوردشبکه های وای فای

شبکه های وای فای این روزها در بیشتر خانه ها ، اداره ها و یا حتی در مکان های عمومی پیدا میشوند . همانطور که میدانید ، مزیت این شبکه ها ، بیسیم بودن آنهاست . در واقع در یک محدوده خاص که بستگی به قدرت ارسال امواج توسط دستگاه دارد ، میتوانید از اینترنت استفاده کنید . سیستم عامل ویندوز به منظور اینکه در وقت ما برای اتصال به شبکه هایی که بیشتر اوقات از آنها استفاده میکنیم صرفه جویی کند ، کلمات عبور و پیکربندی های آنها را به خاطر میسپارد .

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید



اما ممکن است که به دلایل مختلفی از جمله تعویض ویندوز ، این اطلاعات ذخیره شده پاک شوند . در صورتی که آدم فراموش کاری باشید نیز اوضاع بدتر میشود . اکنون باید کلمه عبور را به خاطر بیاورید و در غیر این صورت نمیتوانید به شبکه های خود متصل شوید . شاید با خود بگویید که با ریست کردن مودم مشکل حل خواهد شد . اما در صورت انجام این کار ، دیگر پیکربندی های انجام شده نیز از بین میروند و باید از ابتدا آنها را انجام دهید .

شاید بهترین راه ، پشتیبان گیری و بازیابی کلمات عبور باشد . در این مطلب قصد داریم تا سه روش برای پشتیبان گیری و بازیابی کلمات عبور و تنظیمات آنها را به شما معرفی کنیم . پس با گویا آی تی همراه باشید ………

 

۱- افزونه Lastpass

اولین روش استفاده از افزونه مشهور Lastpass میباشد . اگر Lastpass را نمیشناسید ، باید به شما بگویم که یک افزونه مفید و قدرتمند به منظور مدیریت کلمات عبور به صورت تحت وب میباشد . این بدان معناست که کلمات عبور شما در حساب کاربری تان در وبسایت Lastpass قرار میگیرند و بالاخره حساب کاربری شما نیز که در سرورهای این شرکت میباشد ، با الگوریتم های بسیار پیچیده رمزنگاری میشوند تا از دسترس هکرها به دور باشند .

اخیرا شرکت Lastpass به افزونه خود قابلیتی به منظور پشتیبان گیری و بازیابی کلمات عبور مربوط به شبکه های وای فای را اضافه کرده است . با ذخیره پسورد شبکه وای فای خود در lastpass ، میتوانید این کلمات عبور را به صورت اتوماتیک بین کامپیوترهای مورد استفاده تان همگام سازی کنید . لازم به ذکر است که برای استفاده از این قابلیت باید از نسخه ۱٫۹۰ افزونه lastpass استفاده کنید ( لینک دانلود در پایان همین مطلب قرار داده شده است ) . اکنون مرورگر خود را باز کرده و روی آیکون lastpass کلیک کنید . در منوی ظاهر شده ابتدا گزینه Tools و سپس گزینه Import to و از زیر منوهای آن نیز منوی Wi-Fi Passwords را انتخاب کنید .

ممکن است که پس از کلیک بروی این گزینه با پیغامی خطایی مواجه شوید که از شما درخواست نصب یک ابزار جدید به نام Lastpass Wi-Fi utility را دارد . اگر با این پیغام مواجه شدید ، دکمه Yes را به منظور نصب این ابزار کلیک کنید .

اکنون یک تب جدید باز شده و در آنجا با کلیک بروی دکمه import میتوانید کلمات عبور و تنظیمات مربوط به شبکه های وای فای که در کامپیوترتان ذخیره شده اند را بدست بیاورید . البته میتوانید با فعال کردن چک باکس های کنار هر شبکه در این تب ، فقط کلمات عبور و تنظیمات مربوط به آن شبکه ها را درخواست کنید .

اما به منظور گرفتن خروجی از پسوردهای ذخیره شده در سیستم ، بایستی از گزینه Export to استفاده کنید . مسیر قبلی را طی کنید و این بار گزینه Export to را انتخاب کنید . در زیر منوی ظاهر شده نیز گزینه Wi-Fi Passwords را کلیک کنید . lastpass اطلاعات مربوط به شبکه های ذخیره شده را بازیابی خواهد کرد . از این به بعد نیز میتوانید بدون وارد کردن دستی کلمه عبور ، به اکسس پوینت های خود متصل شوید .


۲- ویندوز

ویندوز نیز به صورت داخلی دارای ابزاری برای پشتیبان گیری از اطلاعات مربوط به شبکه های وای فای شما میباشد . اما اشکالی که این روش دارد ، این است که در یک لحظه تنها میتوانید از اطلاعات مربوط به یک شبکه پشتیبان گیری کنید . به عنوان مثال اگر ۵ شبکه وای فای داشته باشید ، باید ۵ بار مراحل زیر را تکرار کنید .

اکنون به سراغ روش پشتیبان گیری از اطلاعات شبکه های وای فای توسط ویندوز می رویم .

ابتدا روی آیکون مربوط به اتصالات که در System Tray ( کنار ساعت ویندوز ) میباشد کلیک کرده و روی لینک Open Network And Sharing Center کلیک کنید

پس از وارد شدن به پنجره Network and Sharing Center ، روی لینک Manage wireless networks که در پنل سمت چپ قرار دارد ، کلیک کنید .



اکنون لیستی از شبکه های شما نمایش داده میشود . روی یکی از آنها راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید .

در پنجره باز شده و در تب Connections روی لینک Copy this network profile to a USB flash drive کلیک کنید .

در این مرحله ویندوز با نشان دادن یک پیغام از شما درخواست میکند تا یو اس بی درایو خود را به سیستم متصل کنید . اکنون دکمه Next را بزنید .

کار تمام است . پس از آن میتوانید یو اس بی درایو خود را به کامپیوترهای دیگر متصل کرده و با اجرای فایل setupSNK.exe ، اطلاعات مربوط به شبکه های وای فای خود را به آن کامپیوترها منتقل کنید .

 

۳- برنامه WirelessKeyView

این برنامه رایگان که محصولی از شرکت Nirsoft میباشد ، به شما امکان مشاهده پسوردهای ذخیره شده مربوط به شبکه های وای فای تان را میدهد . همچنین میتوانید این کلمات عبور را در قالب فایل های تکست و HTML نیز ذخیره کنید . البته این برنامه مشکل ویندوز را ندارد و میتواند در یک لحظه از اطلاعات همه شبکه ها پشتیبان گیری کند .

برای شروع کافیست که از آخر همین مطلب ، روی لینک دانلود این برنامه کلیک کنید . پس از اجرای برنامه ، با لیستی از شبکه های وای فای ذخیره شده در سیستم مواجه خواهید شد

اکنون شبکه مورد نظر خود را انتخاب کنید . حالا باید روش گرفتن خروجی را انتخاب نمایید . در صورتی که میخواهید اطلاعات در یک فایل تکست ذخیره شوند ، از منوی File ، گزینه Save Selected Items را انتخاب کنید . اما در صورتی که قصد دارید این اطلاعات در قالب یک فایل HTML ذخیره شوند ، گزینه HTML Report را انتخاب کنید . لازم به ذکر است که در صورت کلیک بروی گزینه HTML Report – All Items ، اطلاعات مربوط به تمام شبکه های ذخیره شده ، در قالب فایل HTML ذخیره خواهند شد . اما در صورت انتخاب گزینه HTML Report – Selected Items ، تنها اطلاعات مربوط به شبکه های انتخاب شده به صورت فایل HTML ذخیره میشوند .

در پایان باید گفت که هر ابزار مزایا و معایب خود را دارد . Lastpass بیشتر مناسب افرادی میباشد که با این افزونه کار کرده اند . ویندوز نیز برای پشتیبان گیری از اطلاعات و به اشتراک گذاری بین افرادی که در نزدیکی شما هستند ، مفید خواهد بود . WirelessKeyView نیز برای پشتیبان گیری و چاپ اطلاعات بدست آمده ایده آل است .

 

دانلود برنامه WirelessKeyView

دانلود افزونه Lastpass 1.90 برای تمامی مرورگرها

 گویاآی تی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد