پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

خسارت قطعی اینترنت را پرداخت می‌کنیم

موضوع مهمی که در جریان قطعی اینترنت مطرح می‌شود، خسارت وارد شده به شرکت‌های اینترنتی به‌عنوان ارائه‌کننده سرویس و کاربران در زمان این قطعی‌هاست؛ این موضوع در توافقنامه سطح سرویس یا SLA مشخص شده که قرارداد تضمین و تامین میزانی معین از کیفیت خدمات از سوی شرکت سرویس‌دهنده برای شرکت سرویس‌گیرنده یا کاربر است.

به گزارش گرگان کامپیوتر به نقل از ایسنا، اینترنت کشور هر از چندگاهی به دلایل مختلفی دچار اختلال شده

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

و کاربران و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی را با مشکلات مختلفی مواجه می‌کند

طی سال‌های گذشته عوامل متعددی به قطعی و کندی اینترنت منجر شد که مهم‌ترین آن قطعی فیبر نوری است و در مواردی هم کوتاهی برخی شرکت‌های اینترنتی و یا مشکلاتی که به خود کاربر مربوط بوده است؛ در هر حال قطعی و سرعت اینترنت در ایران همواره مورد انتقاد بوده است.

لزوم پرداخت خسارت به شرکت‌های طرف قرارداد با مخابرات توسط مخابرات و در طرف مقابل پرداخت خسارت به کاربران توسط شرکت‌ها در زمان قطعی موضوعی است که بارها به آن اشاره شده است و بعضا شرکت‌های اینترنتی تاکید کردند که تاکنون خسارتی در این مواقع از سوی مخابرات به آن‌ها پرداخت نشده و این روند یک طرفه بوده و فقط آنها به کاربران خود خسارت می‌پردازند که البته این امر باید کاملا بررسی شود.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به این سوال که آیا هر میزان خسارت قطعی اینترنت که از جانب زیرساخت بوده به شرکت‌ها پرداخت شده است گفت: اگر بررسی شود و به این نتیجه برسیم که قطعی به دلیل مشکلی در زیرساخت و علت قطعی در زیرساخت بوده، خسارت به شرکت مربوطه پرداخت شده و می‌شود.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت، اظهار کرد: موارد قطعی در بخش بین‌المللی نیز به همان میزانی که قطع شود و بر اساس قرارداد منعقد شده، هزینه‌اش دریافت می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که یک کاربر در زمان قطعی باید به کجا مراجعه کند گفت:‌ کاربر باید به رگولاتوری مراجعه کرده و از طریق بخش مربوطه در سایت رگولاتوری این موضوع رامطرح کند تا بعد از بررسی رگولاتوری دلیل قطعی مشخص شود که عامل قطعی در حوزه دسترسی یا زیرساخت و یا در حوزه دیگر بوده است تا پس از آن خسارت مربوطه پرداخت شود. اگر در حوزه زیرساخت قطعی باشد و عامل قطعی شرکت زیرساخت باشد ما خسارت را پرداخت می‌کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد