پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

برترین‌های سالی که گذشت

تعطیلات نوروزی فرصتی مناسب برای بازی‌خورها
تعطیلات نوروز فرصت مناسبی برای بازی‌خورهاست که بی هیچ دغدغه‌ای یک دل سیر بازی کنند. در سال 1390 بازی‌های زیادی به بازار آمدند و البته بعید می‌دانیم توانسته باشید همه آن‌ها را تجربه کنید. در این شماره قصد داریم تا برخی از برترین بازی‌های سالی را که رو به اتمام است، معرفی کنیم.


برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

Kingdoms of Amalur: Reckoning

Kingdoms of Amalur: Reckoning یک بازی شاخص در میان بازی‌های نقش‌آفرینی سال 1390 محسوب می‌شود. گیم‌پلی Kingdoms of Amalur مبتنی بر سبک نقش‌آفرینی است و مثل دیگر بازی‌های این سبک باید مبارزه کنید، غنائم بدست آورید، با وردها و توانایی‌های کلاس‌های مختلف آشنا شوید و با انتخاب‌های صحیح، آن‌ها را به کار ببندید اما آن‌چه این بازی را متمایز می‌کند، سبک مبارزات این بازی است که با گرافیک و طراحی کم‌نظیر بازی، بسیار شگفت‌انگیز است. در این بازی، شکل مبارزه بسیار مهم است. بازیکن در هنگام مبارزات باید تمرکز کرده و به‌طورمستقیم و کاملا دقیق، روی جزئیات مبارزات کنترل داشته باشد. یک مبارزه شامل چندین ضربه پی‌در‌پی است اما دشمن پس از هر ضربه تغییر وضعیت می‌دهد و بازیکن باید به محض برخورد ضربه اول، برای ضربات بعدی تصمیم‌گیری کند. در تیراندازی‌ها و ورود خوانی‌ها نیز باید به خوبی هدف‌گیری انجام شود و سرعت و دقت به‌طور همزمان به کار خواهد آمد. این بازی از منتقدان بازی امتیاز 8.7 را کسب کرده و در ویندوز، Xbox 360 و PS3 اجرا می‌شود.

Mass Effect 3

کمتر کسی است که به بازی‌های نقش‌آفرینی و شوتر سوم شخص علاقه‌مند باشد و Mass Effect را نشناسد. به یقین این عنوان یکی از بهترین بازی‌های این سبک‌ها در طول تاریخ است و نسخه جدید این بازی که تنها چند روز از عرضه آن می‌گذرد، مانند نسخه‌های قبلی یک شاهکار محسوب می‌شود. داستان نسخه جدید مانند نسخه‌های قبل بسیار پر فراز و نشیب است. بازی به طور مستقیم از نسخه‌های قبلی و انتخاب‌های بازیکن در گذشته تاثیرات بسیاری خواهد گرفت و اگر بازیکن تازه وارد این مجموعه باشید، انتخاب‌های‌تان بسیار حساس‌تر خواهد بود. سبک مبارزات این نسخه تازه، تغییرات اندکی نسبت به Mass Effect 2 داشته است. چند سلاح جدید، حملات جدید فیزیکی و توانایی‌های متعدد برای هر کلاس، از تازه‌های بخش مبارزات هستند. گرافیک و گیم‌پلی مبارزات بسیار طبیعی‌تر و روان‌تر شده است و انیمیشن‌ها و صداگذاری بازی، همچنان بی‌رقیب باقی مانده است. این بازی تا به امروز از منتقدان بازی امتیاز 9.4 را به دست آورده است و به احتمال زیاد مانند نسخه‌های قبلی این بازی می‌تواند عنوان بهترین بازی سال را از آن خود کند. ویندوز، Xbox 360 و PS3 میزبانان Mass Effect 3 هستند.

F1 2011

بازی F1 2011 یک عنوان Racing است اما بیشتر منتقدان آن را یک عنوان شبیه‌ساز می‌دانند تا یک مسابقه اتومبیل‌رانی شسته و رفته. در واقع تا قبل از این که این بازی را خودتان تجربه کنید، ممکن است فکر کنید این بازی هم یک بازی اتومبیل‌رانی مثل بازی‌های دیگری است که تجربه کرده‌اید اما F1 2011 با تصورات شما بسیار متفاوت خواهد بود. F1 2011 یک شبیه‌ساز است اما نه شبیه‌ساز رانندگی فرمول یک، بلکه شبیه‌ساز زندگی راننده فرمول یک! بازیکن نباید تنها و تنها روی رانندگی متمرکز شود، بلکه قبل و بعد از رانندگی نیز برای او اهمیت خواهد داشت. در آغاز بازی، شما به عنوان یک راننده مشهور توسط خبرنگاران دوره خواهید شد و پاسخ شما به سوالات، روال بازی را پیش خواهد برد. اسم شما، شرکتی که برای آن رانندگی خواهید کرد، سبک مسابقات و سختی و آسانی آن در پاسخ سوالات شما پنهان شده است. در ادامه، در طول پیروز‌ی‌ها و شکست‌ها، باز هم هجوم خبرنگارها را تجربه خواهید کرد. این بازی از منتقدان بازی امتیاز 8.3 را دریافت کرده است. PS3 ،Xbox 360 و سیستم‌عامل‌های ویندوز میزبانان این بازی هستند.

Batman: Arkham City

بازی Batman: Arkham City یکی از موفق‌ترین بازی‌های سال 1390 است که در ادامه بازی تیمارستان آرکام ساخته شده است. این بازی همانند نسخه قبلی‌اش، یک عنوان اکشن سوم شخص با داستانی مهیج و گیم‌پلی بسیار وسیع است. بازی در فضای بسیار بزرگ شهر خیالی آرکام اتفاق می‌افتد و معماها و ماموریت‌های بسیاری را شامل می‌شود. گیم‌پلی بازی پر از زد و خورد، حرکات مخفیانه، جابه‌جایی‌های سریع و حرکات آکروباتیک است. به‌روز‌ کردن تجهیزات نیز یکی از بخش‌های سرگرم‌کننده این بازی است. درگیری‌ها معمولا بین بتمن و گروه‌های حداقل 15 نفره دشمن رخ می‌دهد. بتمن نسبت به قبل فنون بیشتری آموخته است و حرکات او در طول بازی به ندرت تکراری به نظر می‌رسد. ترکیب‌های بسیار متنوع کمبو‌ها بسیار جذاب هستند. جا‌به‌جایی در شهر و حرکات آکروباتیک نیز بسیار تکامل یافته‌تر شده‌اند. شنل بتمن برای پرواز و کنترل مسیر پرواز تقویت شده است و سرعت بتمن برای استفاده از قلاب‌ و پرش، بسیار خیره‌کننده‌تر از قبل به نظر می‌رسد. این بار بتمن پا را فراتر گذاشته است و با معلق شدن از هلیکوپتر در شهر پرسه می‌زند و راه را کوتاه‌تر می‌کند. این بازی امتیاز فوق‌العاده 9.6 را از منتقدان بازی کسب کرده و برای اجرا در سیستم‌عامل ویندوز و کنسول‌های Xbox 360 ،PS3 و Wii U طراحی شده است.

The Elder Scrolls V: Skyrim

بازی The Elder Scrolls V: Skyrim جدیدترین محصول Bethesda است که می‌توان ساعت‌ها درباره آن حرف زد و همچنان نکات تازه‌ای برای گفتن داشت. این بازی، یکی از بزرگ‌ترین بازی‌هایی است که تا به امروز دیده‌اید در حالی که پر از ایده‌های نو، گیم‌پلی بسیار متنوع و داستان‌های بی‌شمار است و بی‌دلیل نیست که بازی عنوان بهترین بازی سال 2011 میلادی را نیز از آن خود کرده است. Skyrim یک بازی نقش‌آفرینی با زاویه دید اول شخص است. قهرمان بازی، توانایی‌های فیزیکی و جادویی متنوعی دارد و البته در انتخاب این توانایی‌ها کاملا آزاد است. مبارزه با شمشیر، تبر، تیروکمان، استفاده از جادوها و یا مبارزات ترکیبی، فریادهای اژدها و توانایی‌هایی که با کشتن اژدها کسب می‌کنید و موارد دیگر از جمله روش‌های بسیار پرتعداد برای مبارزه هستند. خرید و فروش، شکار، کسب مهارت در صنعت، ساخت سلاح، ‌معجون و یا کشف جادوی اشیاء اسرارآمیز و صدها فعالیت دیگر، کارهایی هستند که می‌توان در این بازی انجام داد. بی‌شک هر بازیکن می‌تواند برخی از این فعالیت‌ها را بپسندد و از تجربه این بازی لذت ببرد. سرزمین Skyrim سرزمین بسیار وسیعی است که بازی در آن اتفاق می‌افتد و بازیکن آزادانه در آن پرسه می‌زند و ماجراهای بسیار زیادی را تجربه خواهد کرد. مهم نیست که در این سرزمین به کدام طرف حرکت می‌کنید، چرا که هر جایی می‌تواند نقطه‌ای برای شروع یک ماجرای تازه باشد و به یقین کمتر کسی را می‌توان یافت که تمام داستانک‌های بازی را تجربه کرده باشد. این بازی با کسب امتیاز 9.5، یکی از بهترین بازی‌هایی است که تا به امروز برای ویندوز، Xbox 360 و PS3 منتشر شده است.

Warhammer 40000 Space Marine

این نسخه از مجموعه Warhammer 40000 اولین نسخه از این مجموعه است که به شکل یک بازی اکشن سوم شخص طراحی شده است. بر خلاف گذشته، این بار شما یک تیم را هدایت نمی‌کنید بلکه به طور مستقیم کاپیتان یک گروه از تفنگ‌داران فضایی هستید. مبارزات در این بازی بسیار جدی و هیجان‌انگیز طراحی شده‌اند شامل روش‌های مختلفی از جمله تیراندازی، مبارزات تن‌به‌تن با استفاده از سلاح‌های سرد و استفاده از وسایل نقلیه جنگی است. نکته مهم این جاست که با توجه به محدودیت مهمات برای سلاح گرم و تنوع دشمنان، شما همیشه مجبور خواهید بود که از سلاح‌های گوناگون استفاده کنید و نمی‌توانید بازی را تنها با یک سبک مبارزاتی خاص به پایان برسانید. سلاح‌های سرد نیز قدرت تخریب بسیار بالایی دارند و در بسیاری از موارد تنها راه مقابله با برخی از دشمنان محسوب می‌شوند. گرافیک این نسخه جدید از فضای نیمه کارتونی نسخه‌های قبلی مجموعه عبور کرده است و تصویری جدی‌تر از Warhammer ارائه کرده است. این گرافیک که با جزئیات خوبی طراحی شده است و با عبور از مراحل بازی دائما بهتر می‌شود، به طوری که طراحی هنری و ریزه‌کاری‌ها در مراحل پایانی کاملا بی‌ایراد به نظر می‌رسد. این بازی برای کنسول‌های Xbox 360 ،PS3 و سیستم‌عامل‌های خانواده ویندوز طراحی شده است. امتیاز خوب 8، امتیاز میانگینی است که منتقدان بازی به Warhammer 40000 Space Marine داده‌اند.

Deus Ex: Human Revolution

بازی Deus Ex: Human Revolution محصول Eidos Montreal یکی از بازی‌های شاخص سال 2011 است که در طی دو سال گذشته به طور دائم مورد توجه منتقدان بازی و بازیکنان قرار ‌می‌گرفت و البته پس از انتشار نیز ثابت کرد که این همه توجه بی‌دلیل نبوده است. این بازی در طی هفته اول انتشار خود به پرفروش‌ترین بازی بازارهای اروپا، آمریکا و آسیا تبدیل شد و در مجموع امتیاز درخشان 9 را از منتقدان دریافت کرد. Adam Jensen قهرمان بازی، یک سرباز کار کشته است که پس از سال‌ها خدمت در ارتش و پلیس در یک شرکت خصوصی به عنوان نیروی امنیتی به کار گماشته شده است. این شرکت، در زمینه ساخت تقویت برای بدن انسان فعالیت می‌کند. Adam Jensen در حمله افراد ناشناس به ساختمان شرکت، به شدت آسیب می‌بینید و دست، پا و بخشی از صورت خود را از دست می‌دهد. علاقه رئیس شرکت به Adam Jensen باعث می‌شود تا اولین ارتقای انسانی پس از سال‌ها تحقیق، به صورت عملی روی Adam Jensen آزمایش شود و نتیجه این آزمایش، یک سوپر سرباز است. حال او با تکیه بر توانایی‌های تازه خود و تجربیات گذشته، به عنوان یک کارآگاه به دنبال شناسایی دشمنان و نابودی آن‌هاست. گیم‌پلی Deus Ex: Human Revolution ترکیبی از سبک‌های شوتر اول شخص، سوم شخص و نقش آفرینی است در حالی که این ترکیب به شکلی ایده‌آل پیاده‌سازی شده است. در واقع این گیم‌پلی که بسیار عالی از آب در آمده است، حاصل نوآوری‌های سازنده بازی نیست چرا که تقریبا تمامی ایده‌های موجود در این بازی را می‌توان در بازی‌های سال‌های گذشته دید اما پیاده‌سازی این ایده‌ها در Human Revolution بسیار بهتر از نمونه‌های مشابه است. Human Revolution برای کنسول‌های Xbox 360 ،PS3 و ویندوز ساخته شده است.

DiRT 3

DiRT 3 مانند نسخه قبلی از این مجموعه، یک بازی اتومبیل‌رانی سبک رالی است اما برای لذت بردن از این بازی، تنها کافی است از اتومبیل‌رانی لذت ببرید تا انبوهی از فعالیت‌های قابل اجرا را در این بازی تجربه کنید. گیم‌پلی DiRT در کل مجموعه، به اتومبیل‌رانی در جاده‌های نا‌هموار استوار است. اگر چه بارها می‌توانید پیست‌های کوتاه و جاده‌‌های آسفالت شده را در این بازی زیرپا بگذارید اما Codemasters سازنده و ناشر این بازی، هنر اصلی خود را در جاده‌های طویل و دراز کوهستانی، کویری و جنگلی به نمایش گذاشته است. مثل همه بازی‌های سبک اتومبیل‌رانی در DiRT 3 می‌توانید با انتخاب یک خودرو در یک کلاس خاص، تورنمنت‌های مختلفی را تجربه کنید. این کلاس‌ها از مینی ماشین‌های تک سرنشینه تا ماشین‌های تندروی فرمول یک، متنوع هستند. بیشتر این ماشین‌ها، لیسانس نشده هستند و تنها در این بازی دیده می‌شوند. منتقدان بازی، با اعطای امتیاز 9.1 به DiRT 3 آن را به یکی از پرامتیازترین بازی‌های اتومبیل‌رانی تاریخ بازی‌های رایانه‌ای تبدیل کردند و البته این بازی در پایان سال 2011 میلادی به عنوان بهترین بازی سبک اتومبیل‌رانی شناخته شد. این بازی برای سیستم‌عامل‌های ویندوز، PS3 و Xbox 360 طراحی شده است. در پایان تعطیلات خوش و سال خوبی را برای شما آرزومندیم و توصیه می‌کنیم در انجام بازی، حتی در روزهای تعطیل هم حد تعادل را حفظ کنید.

وحید صفایی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد