پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

Restart یا Shutdown کردن کامپیوتر از راه دور!

سیستم عامل ویندوز دارای Utility بسیار ساده به نام Shutdown.exe می باشد که به کاربر این اجازه را می دهد تا کامپیوتر مورد نظر را در محدوده Local Network به آسانی خاموش را ریست کند، اما قبل از هر کاری باید تنظیمات اولیه را انجام دهید. بعد از انجام دادن تنظیمات اولیه، شما به راحتی می توانید از صفحه گرافیکی و یا با استفاده از فرمان ها سیستم را خاموش یا ریست کنید، این امکان حتی برای کاربران لینوکس هم ممکن است.

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

تنظیمات

تنظیمات رجیستری remote service باید بر روی هر سیستم فعال باشد، در نظر داشته باشید این تنظیمات به طور پیش فرض بر روی تمام سیستم ها غیر فعال است، برای فعال سازی روش زیر را مد نظر قرار دهید.

برای فعال سازی، اول  Services Control Panel را بر روی کامپیوتری که می خواهید از راه دور خاموش کنید اجرا کنید، برای انجام این کار Start یا همان پنجره ویندوز را بزنید و services.msc را تایپ کنید و Enter را بزنید، صفحه زیر ظاهر خواهد شد:

از قسمت Properties صفحه باز شده Startup را به Automatic تغییر داده و Start را برای اجرای Service بزنید.

بعد از انجام کارهای بالا شما نیاز به باز کردن پرت Firewall کامپیوتر دارید، Start را بزنید و “Allow a program” را تایپ کنید و Enter را بزنید، در صفحه باز شده بر روی Change Setting  کلیک کنید، منو را تا پایین طی کنید تا به Windows Management Instrumentation برسید، سپس آن را Enable نمایید.


مد نظر داشته باشید که User Account شما باید Administrator Permissions برای remote کامپیوتر را داشته باشد، اگر اجازه مورد نظر وجود نداشته باشد، یک Error مشاهده می کنید که به شما بیان می کند که اجازه دسترسی به این بخش را ندارید.

خاموش کردن از راه دور

برای خاموش کردن یک کامپیوتر Command Prompt را باز کنید، کلید پنجره را بزنید و تایپ کنید Command Prompt و Enter بزنید، اگر هم به دنبال منوی گرافیکی این روش می باشد می توانید با وارد کردن فرمان زیر در به آن دست پیدا کنید:

shutdown /i

از پنجره remote shutdown می توانید ۱ یا چند کامپیوتر را که می خواهید کنترل بر آنها داشته باشید را add کنید، البته شما می توانید یک پیام به کامپیوتر مورد نظر ارسال کنید و خبر دهید که به طور مثال: سیستم در حال خاموش شدن است.

مطمعن نیستید که نام کامپیوتر مورد نظر چی بود؟ از کامپیوتر مد نظر بر روی کلید پنجره (Start) بزنید، بر روی Computer راست کلید کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید، شما نام مورد نظر را خواهید دید.

شما همچنین می توانید از طریق فرمان cmd به جای منوی گرافیکی استفاده کنید، برای انجام این کار فرمان زیر را در cmd وارد کنید:

shutdown /s /m \\chris-laptop /t 30 /c “Shutting down for maintenance.” /d P:1:1


خاموش کردن با استفاده از سیستم عامل لینوکس

بعد از اینکه تنظیمات اولیه را انجام دادید، شما می توانید عمل خاموش کردن را از لینوکس هم انجام دهید، البته انجام این کار نیاز samba-common package دارد، برای نصب این پکیج Terminal را بازکنید و فرمان زیر را تایپ و Enter کنید:

sudo apt-get install samba-common

بعد از نصب فرمان زیر را وارد کنید:

net rpc shutdown -I ip.address -U user%password

به جای ip.adress آدرس ip کامپیوتر مقصد را وارد کنید، در قسمت user شما باید نام کاربردی تعریف شده را وارد کنید، مد نظر داشته باشد که آن کاربر باید اجازه administrator را داشته باشد، در قسمت password شماره رمز عبور کاربر را وارد کنید، شما می توانید فرمان r- را هم اضافه کنید، با انجام این کار کامپیوتر مد نظر به مهض دریافت فرمان سیستم را به جای خاموش کردن، رسیت می کند.

bersam

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد