پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

مروری بر خرید یک هدفون مناسب

شاید تا به حال به این موضوع توجه چندانی نداشتید که خرید و انتخاب هدفون یک موضوع تخصصی است. دلیل این امر آن است که این ابزار علاوه بر تاثیر در پخش با کیفیت موسیقی برای شما، ارتباط مستقیمی نیز با سلامت گوشتان دارد. استفاده نادرست از هدفون باعث می‌شود که در اولین آسیب، آستانه شنوایی را پایین بیاورید به این معنا که صداهای ضعیف را کم‌تر بشنوید.

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید


به صورت خلاصه درباره یک خرید صحیح به شما توضیحاتی خواهیم داد تا با اطلاع از موارد عنوان شده در ذیل خرید مناسبی داشته باشید.

از هدفون‌های معمولی و رابط در بازار که بگذریم به هدفون‌های استاندارد با مارک‌های معتبر می‌رسیم. هدفون‌هایی که با کارآیی بالای خود توانسته‌اند رضایت کاربران را جلب کنند. جالب است بدانید قیمت یک هدفون حرفه‌ای حلزونی تا حدود 160 هزار تومان اعلام می‌شود این در حالی است که از همین مدل هدفون به قیمت 5 هزار تومان نیز در بازار یافت می‌شود. رده حرفه‌ای هدفون‌های مجهز به فناوری ضد نویز یا همان ممانعت از ورود صداهای مزاحم موجود در محیط به گوش است. این هدفون‌های مجهز به این فناوری به دو دسته کلی اکتیو و پسیو تقسیم می‌شوند.

فناوری Active noise Canceling پیشرفته‌ترین فناوری مهار نویز محیط است. در هدفون‌های مجهز به این سیستم یک میکروفن و پردازنده صدا با یک باطری مجزا وجود دارد که فرکانس‌های متفاوتی از صدای محیط را بر اساس انتخاب کاربر خنثی می‌کنند. این فناوری برای خنثی کردن صداها و نویزهای با فرکانس ثابت بهتر عمل می‌کند. در واقع با این فناوری مجبور نیستید که برای فرار از صدای محیط صدای آهنگ را زیاد کنید. به عنوان مثال اگر در هواپیما باشید و در حین سفر موسیقی گوش کنید صدای ایجاد شده توسط موتور هواپیما برای‌تان آزار ‌دهنده نخواهد بود و با صدای کم می‌توانید از آهنگ با کیفیت عالی، لذت ببرید.

اما در نویزگیرهای فیزیکی (Passive) در این نمونه یک پوشش پلاستیکی برای انجام وظیفه نویزگیری درون و یا روی گوش شما قرار می‌گیرد و معمولا وظیفه خود را به بهترین نحو انجام می‌دهد. این روش برای مقابله با صدای محیط بهتر عمل می‌کند و صداهای با فرکانس متغیر را نیز کنترل می‌کند اما مشکلاتی هم وجود دارد. برای مثال ممکن است با توجه به تفاوت‌های بسیار در قالب گوش افراد به درستی گوش شما را نپوشاند و یا در حین استفاده آزار ‌دهنده باشد. البته در مواردی امکان قالب‌گیری از گوش نیز وجود دارد که شاید زیاد در دسترس، ساده و ارزان نباشد.اما کدام یک مناسب‌تر است؟ همان طور که در ابتدا گفتیم هدفون‌های حرفه‌ای قیمت حرفه‌ای نیز دارند. از این رو اگر به فکر سلامت خود هستید و همچنین می‌خواهید از موسیقی لذت ببرید و تمام زوایای کار را به صورت کامل بشنوید، پس بهتر است که کمی هزینه کنید. اولین گزینه برای انتخاب یک محصول، کالایی است که گارانتی معتبری داشته باشد. در تمام خریدها این توصیه اول ما به شماست. در این باره که کالای مورد نظر حتما گارانتی داشته باشد دو هدف دنبال می‌شود. هدف اول آن که عموما کالایی مورد گارانتی قرار می‌گیرد که کیفیت آن به نوعی تضمین شده است. هدف دوم این که لوازم الکترونیکی به شدت آسیب‌پذیر هستند. از این رو داشتن یک گارانتی مطمئن هزینه شما را به نوعی حفظ می‌کند.

با توجه به قیمت‌های مختلف هدفون در بازار این موضوع که هر چه قدر قیمت گران‌تر، کیفیت بالاتر صادق نیست و باید دقت داشت که بخشی از قیمت یک کالا مربوط به برند آن است. با این توضیح قبل از خرید حتما اطلاعات کاملی از محصول مورد نظر داشته باشید و این اطلاعات را بر پایه نیاز خود مشخص کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد