پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

طراح “Super Mario” را بهتر و بیشتر بشناسید

بهتر است کمی درباره ی بازی ساز هایی صحبت کنیم که در صنعت بازی سازی و دنیای بازی های رایانه ای نقش به سزایی را ایفا کرده اند و زحمت های بسیاری برای این عرصه کشیده اند. این بار تصمیم گرفتم به سراغ آقای Shigeru Miyamoto طراح بازی های رایانه ای بروم که شاید کمتر کسی پیدا شود که نام او را شنیده باشد ولی با نام بردن بازی هایی که ایشون طراحی کرده اند و خدمت هایی که به دنیای بازی های رایانه ای ارائه نمودند، حتما نام او را به خاطر خواهید سپرد.


برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید



Shigeru Miyamoto از طراحان ژاپنی است که شاهکار هایی هم چون Mario, Donkey Kong, The Legend of Zelda, Star Fox را در کارنامه ی بازی سازی خود دارد و وجود نام هایی هم چون افسانه ی زلدا و سوپر ماریو، دلیلی محکم برای این است که نشان دهد Shigeru Miyamoto شخصیتی خاص و معروف در دنیای بازی های رایانه ای می باشد. Shigeru Miyamoto در حال حاضر به عنوان تحلیلگر در شرکت نینتندو فعالیت می کند.

Shigeru Miyamoto در شهر سونوبی ژاپن به دنیا آمد. او در دوران کودکی علاقه ی خاصی به ماجراجویی داشت و در زمان های بچگی اش به گشت و گذار در طبیعت می پرداخت. بسیار جالب است که بدانید او در همین دوران بود که بازی افسانه ی زلدا را خلق کرد و درست در یک روز خوب بهاری که Shigeru Miyamoto در حال ماجراجویی بود، غاری را پیدا می کند و درون آن می شود و در آنجاست که خلق شاهکاری به نام افسانه ی زلدا، در درون ذهنش جرقه می خورد.

او جزو اولین افرادی بود که در توسعه ی شرکت بازی سازی نینتندو بسیار موثر واقع شد. اولین بازی که او خلق کرد، “کلانتر” نام داشت و مربوط به دستگاهی می شد که از طریق سکه کار می کرد. امروزه به این نوع دستگاه ها و بازی های مشابه ای که این پلاتفرم ها می توانند اجرا کنند، بازی های رایانه ای آرکید می گویند.

بازی های اولیه که Shigeru Miyamoto برای شرکت نیتندو می ساخت در کشور ژاپن بسیار مورد توجه قرار می گرفت تا اینکه این بازی ها وارد عرصه ی جهانی شدند و با ورود بازی های آرکید به آمریکای شمالی، این زحمت ها تبدیل به یک شکست کامل شد.

Shigeru Miyamoto بعد ها بازی های کوچک زیادی را طراحی کرد که همه ی آنها موفقیت خوبی برای او به حساب می آمدند و پس از طراحی و انتشار بازی دانکی کونگ برای نسل اولیه ی پلاتفرم های نینتندو، Shigeru Miyamoto حسابی بین بازی ساز ها مورد توجه قرار گرفت.

پس از اینکه طراحی و ساخت شماره های متعدد از بازی دانکی کونگ به پایان رسید، Shigeru Miyamoto به فکر طراحی شخصیتی افتاد که او را “ماریو” نامیدند و برای او نیز یک شخصیت همراه به عنوان برادر “ماریو” خلق کرد و او را لوییجی نامید.

شخصیتی بسیار دوست داشتنی که سکه جمع می کند، برای بیشتر شدن قدرتش قارچ می خورد، تا بتواند شاهزاده را از دنیای تاریکی نجات دهد. نکته ی اخلاقی : برای بدست آوردن شاهزاده به پول و قدرت نیاز دارید ! او وارد لوله های سبزی می شود، پرش می کند تا بتواند با موانعی که بر سره راهش هستند به نحوی کنار بیاید.

از بازی سوپر ماریو که عبور کنیم به بازی Kid Icarus می رسیم و آقای Shigeru Miyamoto  یکی از عواملی بود که به موفقیت این بازی در کنسول های خانگی نینتندو کمک بسیاری کرد و نتیجه ی آن را نیز دید.

شخصیت Shigeru Miyamoto به دورانی بازگشت که خود را درون غاری تاریک و پر از رمز و راز دید و بالاخره برای اولین بار به خود جرات داد و در سال ۱۹۸۸ اولین شماره از بازی افسانه ی زلدا را منتشر کرد. بازی افسانه ی زلدا یک بازی اکشن- ماجراجویی سوم شخص است که عناصر نقش آفرینی در آن دیده می شود. آن جنجگوی شجاع با آن شمشیر مخصوص و لباس سبزی که بر تن دارد، به یکی از مهمترین شخصیت ها در دنیای بازی های رایانه ای تبدیل شد.

پس از آن Shigeru Miyamoto تصمیم گرفت فقط روی دو پرو‍ژ ی “افسانه ی زلدا” و “سوپر ماریو” تمرکز کند و برای بهبودی این دو پروژه در نسخه های جدید و کنسول های نسل بعدی نینتندو، به فعالیت بیشتری بپردازد.

پس از موفقیت های پیاپی که Shigeru Miyamoto در بازی های خود بدست آورد، او به طور رسمی وارد شرکت نینتندو شد(زیرا که تمام بازی های Shigeru Miyamoto به طور انحصاری در محدوده ی کنسولی نینتندو قرار داشتند). او در حال حاضر به عنوان Nintendo EAD در شرکت نینتندو فعالیت می کند و همان طور که گفته شد علاوه بر تحلیلگر بازی در این شرکت، به ساخت و طراحی نسخه های بعدی از بازی های زلدا و ماریو می پردازد.

با معرفی و انتشار کنسول های مختلف نینتندو، Shigeru Miyamoto بازی های مختلفی را منتشر می کرد و Luigi’s Mansion  یکی از آن بازی هایی بود که برای پلاتفرم نینتندو گیم کیوب توسط Shigeru Miyamoto به ثبت رسید. او همواره تلاش می کرد و بازی های مختلفی را به ثبت می رساند و به موفقیت نینتندو می افزود. بازی Twilight Princess یکی از آن بازی هایی بود که توسط این بازی ساز ژراپنی برای کنسول همراه نینتندو معروف به Nintendo DS عرضه شد.

Shigeru Miyamoto در حال حاضر بر روی کنسول نسل بعدی نینتندو یعنی Wii U مشغول به کار است و به نظر می رسد که بازی های بسیار خوبی را برای این کنسول دوست داشتنی برنامه ریزی کرده است.

Shigeru Miyamoto در دنیای بازی های رایانه ای چهره ی ماندگاری است که هم بازی های خوب و هم بازی های بدی را معرفی و به ثبت رسانده. او در کارنامه ی خود بازی های بدی هم دارد که از نظر منتقدین، مورد انتقاد شیدی قرار گرفته اند. ولی در کل این بازی ساز موفق، همواره یکی از بهترین هاست و چوایز مختلف و زیادی را از همایش ها و آکادمی های مختلف بازی سازی هم از نوع داخلی و هم بین المللی دریافت کرده است.

او در حال حاضر ۵۹ سال دارد و صاحب دو فرزند است و علاوه بر طراحی بازی و شخصیت سازی، کار تهیه کننده گی بازی های رایانه ای را نیز برعهده دارد

گویاآی تی




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد