پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

مصاحبه با ''استیو لوکزو''، مدیرعامل شرکت Seagate

اگر بخواهیم از زمانی در حدود 10 سال پیش سخن بگوییم و رسانه‌های ذخیره‌سازی را بعد از آمدن رایانه‌ها به منازل بررسی کنیم، به این نقطه خواهیم رسید که بسیاری از افراد فلاپی دیسک‌ها را به یاد خواهند آورد. زمانی که ممکن بود برای نصب یک بازی به 5 یا 6 فلاپی احتیاج داشته باشیم، بعد از این رسانه نوبت به آمدن CD‌ها رسید که با ورود خود هیجان زاید‌الوصفی را در میان مردم ایجاد کردند. بعد از آن هم که DVD‌ها، دیسک‌های بلوری، حافظه‌های فلش و هارد دیسک‌های اکسترنال در انواع و اقسام و مدل‌های مختلف و همچنین با ظرفیت‌های متفاوت به بازار عرضه شدند و صنعت ذخیره‌سازی داده‌های دیجیتال را متحول کردند.

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید


اکنون اگر در هر جا صحبت از هارد دیسک‌های اکسترنال و رسانه‌های ذخیره‌سازی و همچنین تولیدکنندگانی که در این زمینه فعالیت دارند، شود یکی از نام‌ها شرکت Seagate است که به ذهن می‌رسد. بزرگترین کشور تولید کننده هارد دیسک تایلند است و اگر به یاد داشته باشید بعد از سیل ویرانگری که در این کشور آمد و صدماتی که به کارخانه‌های تولید کننده هارد دیسک وارد شد، قیمت تمامی هاردها به یک‌باره افزایش چشم‌گیری پیدا کرد.

به تازگی مصاحبه‌ای با مدیرعامل شرکت Seagate آقای ''استیو لوکزو'' در مجله فوربس منتشر شده است و ایشان به سئوالاتی در مورد صنعت هارد درایو و مشکلاتی که بعد از سیل تایلند به وجود آمد، پاسخ داده‌ و همچنین در مورد پایین آمدن سهام شرکت‌های فعال در عرصه هارد درایو هم توضیحاتی می‌دهد و امیدوار است که روزهای خوبی در آینده در انتظار این صنعت باشد.

قبل از هر چیزی در مورد روند بهبودی شرکت خود و دیگر تولیدکنندگان بعد از سیلی که در تایلند آمد، صحبت کنید.

این حادثه کاملا پیش‌بینی نشده بود و هنوز هم شرایط به اندازه‌ای بهبود نیافته است که ما بتوانیم به وضعیت گذشته خود باز گردیم و هیچ کس هم نمی‌داند که چه قدر زمان لازم است تا بتوانیم از این بحران خارج شویم. مشکل بزرگی که به وجود آمد این بود که بخش بسیار زیادی از سرمایه ما به بازسازی تجهیزات و بخش‌های آسیب دیده کارخانه اختصاص پیدا کرد و ما هنوز هم درگیر فرآیند بازسازی خطوط تولید هستیم. البته بسیاری از بازارها در فصل اول 2012 توانستند که به تعادل برسند و امید داریم که با گذشت زمان به شرایط ایده‌آل گذشته بازگردیم.

یعنی تا قبل از سیل تایلند، رشد شما در بازار خوب بود؟

شاید با آمار و ارقام راحت‌تر بتوان این موضوع را توضیح داد. تا قبل از سیل تایلند، میزان تولید فصلی ما برای بازار به رقمی حدود 180 میلیون دستگاه می‌رسید و ما در آن زمان پیش‌بینی می‌کردیم که میزان تولید ما بسیار بیشتر می‌شود اما این واقعه باعث شد که اکنون به شرایطی برسیم که سعی داشته باشیم که تولیدات فصل خود را به 200 میلیون دستگاه برسانیم و هنوز هم در مورد آن به اندازه کافی اطمینان نداریم. اکنون فضای بازار برای ما ناامن است و ما ترجیح داده‌ایم تا به جای این که هارد اکسترنال تولید کنیم، به تولید هاردهای اینترنال با ظرفیت‌های پایینی مانند 320 گیگابایت بپردازیم.

شما بخش تولید هارد درایو شرکت سامسونگ را نیز خریداری کردید. اوضاع پس از این خرید چگونه شد؟

در این مورد اوضاع بسیار خوب بوده است و ما توانستیم که این بخش جدید را به صورت جداگانه از بخش فروش خود نگه داریم و در کنار آن بیش از 700 هزار دستگاه از محصولات سامسونگ را به نقاط مختلفی صادر کرده‌ایم. در کل من فکر می‌کنم که این خرید موفقیت‌های زیادی را برای ما به همراه خواهد داشت.

البته رقیـب اصلی شمـا یعنـی شرکت Western Digital هم شرکـت هیتاچی را خریده است. آیا شما احساس خطر نمی‌کنید؟

شرکت هیتاچی کاملا مستقل است و این دو شرکت در زمینه‌های متفاوتی فعالیت می‌کنند. به این معنی که شرکت Western Digital، هیتاچی را به منظور تولید هارد نخریده است و شاید تنها قصدش این باشد که تولیدات خود را گسترده‌تر کند. به نظر ما این معامله برای شرکت Western Digital بسیار لازم بود تا بتواند خدمات بیشتری را به کاربرانش ارائه دهد. این موضوع هیچ خطری برای ما نخواهد داشت زیرا زمینه کاری ما با هم متفاوت خواهد بود و این باعث می‌شود که ما به راه خود ادامه دهیم.

به نظرتان تولید حافظه‌های کوچک با ظرفیت بالا مانند فلش‌ها چه تاثیری در صنعت هارد داشته است؟

به نظر ما فلش‌ها و هاردهای USB یک فناوری موقت هستند که در بسیاری از موارد در حاشیه قرار می‌گیرند و دقیقا به همین دلیل است که در این رابطه فضای رقابتی وجود ندارد. البته در حال حاضر تمامی افرادی که در صنعت تولید هارد درایو فعالیت می‌کنند به این نتیجه رسیده‌اند که شاید در آینده با آمدن فناوری‌های جدیدتر در این ابزارها هم به جایی برسند که بتوانند یک بازار رقابتی ایجاد کنند.

تبلت‌ها چه تاثیری بر کار شما داشته‌اند؟

تبلت‌ها برای ما خوش یمن بوده و باعث شده‌اند فروش هارد درایوها بالاتر رود و من امیدوارم که این روند ادامه داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد