پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

دل رایانه‌های همراه می‌تپد

مصاحبه با ''مایکل دل''، مدیرعامل شرکت دل

با این که این روزها تعداد شرکت‌هایی که دست به تولید لپ‌تاپ و دیگر ابزارها مانند تبلت‌ها و نت‌بوک‌ها زده‌اند، بسیار زیاد شده است اما باز هم مشتریان، وفاداری خودشان را به شرکت‌های معتبر و نام‌داری کـه از سال‌های دور در این راستا فعالیت داشته‌اند، حفظ کرده‌اند.

اگر شما هم قصد خرید لپ‌تاپ را کرده‌اید، شاید قبل از هر چیزی نام شرکت دل در ذهن‌تان نقش ببندد و تمایل داشته باشید که یکی از دستگاه‌های تولیدی این شرکت را داشته و کار کردن با آن را تجربه کنید.

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید


این شرکت بزرگ سال‌هاست که به صورت تخصصی به تولید لپ‌تاپ مشغول است و تجربه زیادی در این زمینه دارد.

سیستم‌های تولیدی شرکت دل به دلیل این که به خوبی مطابق با نیازهای مختلف کاربران تولید شده و در رده‌های مختلف دسته‌بندی شده‌اند، همیشه از قدیم مورد توجه کاربران بوده است.

همان طور که ممکن است شما هم اطلاع داشته باشید مدیرعامل این شرکت ''مایکل دل'' است که کار خود را کاملا به صورت تجربی شروع کرده و جزو معدود مدیران در جهان آی‌تی بوده که تحصیلات دانشگاهی‌اش را در مورد رشته‌ای که در آن فعالیت می‌کند، نیمه تمام گذاشته و به کار بیشتر از تحصیل اهمیت می‌دهد. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید او ایده تولید رایانه‌های شخصی را برای اولین بار در اتاق خوابگاهش در دانشگاه تگزاس داد و کار خود را از همان زمان آغاز کرد و به تدریج به مرحله‌ای رسید که توانست دفتر مرکزی شرکت خود را در تگزاس گسترش دهد.

درآمد این شرکت در سال‌های اخیر جهش فوق‌العـاده‌ای داشته به گونـه‌ای که دل توانستـه تنوع محصولات تولیدی خـود را بیشتر از گذشته کرده و به همین ترتیب میـزان فروش خود را نیز افزایش بدهد.

چند وقتـی است کـه ''مایکل دل'' تصمیـم گرفتـه تا روی پـروژه‌هایـی تمرکز داشته باشد که به صـورت مشارکتـی هستند و ایـن موضوع زمینـه‌ساز همکـاری شرکت دل با شرکت‌هـای بزرگ دیگـر شده است.

البته تمرکز اصلی شرکت دل رقابت با شرکت HP عنوان شده است زیرا این شرکت تصمیم دارد که از بازار تولید رایانه‌های شخصی خارج شود و در همین راستا مایکل دل تصمیم گرفته است تا شرکت‌های کوچک و نوپا را هم در این پروژه سهیم کرده و به آن‌ها فرصت همکاری بدهد. به این ترتیب رقبای شرکت HP را با خود همخوان کرده و از این فرصت همه استفاده کنند. وب‌سایت CRN مصاحبه‌ای را با او در همین رابطه انجام داده است که در ادامه آن را می‌خوانیم.

بعـد از ایـن کـه شرکت HP تصمیـم گرفـت تـا از حوزه تولیـد رایانه‌هـای شخـصـی کنـار بکشـد، شرکای تجـاری این شرکت چه عکس‌العملی از خود نشان دادنـد؟

شرکت دل یک شرکت بزرگ است و از زمانی که تاسیس شده هدف اصلی بر این مبنا بوده است که به یک شرکت قدر و پا برجا تبدیل شود. با توجه به این که این روزها جو سنگینی بر فضای تولید رایانه‌های شخصی حکم فرماست، رقابت کمی مشکل‌تر از قبل شده است و پس از این که شرکت HP تصمیم گرفت تا از این عرصه خارج شود، شرکای تجاری این شرکت به ما روی آورده و برای همکاری ابراز تمایل کرده‌اند. ما هم این بار با رویـی باز از همه استقبال کرده و برای گسترده کردن تولیـد خود برنامه‌های ویژه‌ای را تدوین کرده‌ایم.

اوضاع شرکت Dell چه طور است؟ آیا از روند تجارت رایانه‌های شخصی خود راضی هستید؟

ما به طور ثابت همیشه رشد داشته‌ایم؛ اگر چه بعضی از شرکت‌ها دوست دارند که به یک‌باره رشد ناگهانی داشته باشند اما من با این طرز فکر به شدت مخالف هستم. زیرا ممکن است که شما با همان سرعتی که رشد می‌کنید، ناگهان دچار افت هم شوید اما اگر برای خود یک برنامه‌ریزی بلندمدت داشته باشید و با یک سرعت ثابت و حساب شده رشد داشته باشید، می‌توانید مطمئن باشید که هیچ‌گاه دچار حواشی نشده و به هدفی که تعیین کرده‌اید، خواهید رسید. برای این کار ما طیف وسیعی از محصولات را تولید کرده و با شرکت‌های زیادی شریک شدیم تا بتوانیم محصولات مختلفی را از رایانه‌های رومیزی گرفته تا مراکز داده، در اختیار مشتریان‌مان قرار دهیم.

مشتریان خود را چگونه می‌بینید؟

مشتریان ما در دستـه‌های مختلفی قرار می‌گیرند. وقتی ما در جایگاه تولیدکننـده اصلی قرار بگیریم یک دسته از مشتریانمان شرکت‌های کوچک‌تری هستند که با آن‌ها همکاری داریـم و دسته دیگـر هم مشتریانـی هستند که در بازار فروش به ما تقاضا می‌دهند. به نظر من اوضاع ما اکنون در شرایط ایده‌آل قرار دارد و ما جزو بزرگترین صادرکننده‌های سرورهای جهانی x86 هستیم.

اگر HP به صورت کامل از بازار تولیدکننده‌های رایانه‌های شخصی انصراف دهد، شانس شما بیشتر می‌شود؟

بله بدون شک این فرصت بسیار مناسب و بزرگی برای ما و دیگر رقبای این شرکت خواهد بود و به نظر من آن قدر مهم خواهد بود که هیچ تصوری در مورد آن نمی‌توانم، داشته باشم.

مجله بایت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد