پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

معرفی مفیدترین سرویس های گوگل برای استفاده روزانه(قسمت اول)

اکثر کاربران در هر کجای دنیا ، به صورت روزانه از محصولات رایج و معروف گوگل مثل موتور جستجو ، جی میل ، یوتیوب و … استفاده می کنند.
  اما کمتر کسی است که از ابزارهای جانبی دیگر گوگل که شامل ده ها ابزار مختلف کاربردی است ، استفاده نماید. از این گذشته تمام این سرویس ها و خدمات به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد و می توان از این ابزارها به صورتی عالی برای نیازهای آنلاین خود استفاده برد.

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

از این رو در این پست ، چندین ابزار و سرویس خدماتی شرکت گوگل را معرفی کرده ایم که می توانید از آنها به صورت روزانه و برای نیازمندی های زندگی آنلاین خود استفاده کامل را ببرید.

1- Google Reader
شما می توانید از سرویس گوگل ریدر برای چک کردن سایت ها و وبلاگ های مورد علاقه خود استفاده کنید. به وسیله این ابزار می توان آدرس فید ( RSS ) سایت مورد نظر را پیدا کرده و در گوگل ریدر اضافه کرد تا از آن به بعد تمام بروزرسانی ها و آپدیت های روزانه و ماهانه سایت های مورد علاقه در این سرویس منتشر و بروز شود و شما مطلب یا پستی را از دست ندهید. حتی می توانید توسط این سرویس لینک ها و مطالب مورد علاقه خود را با دوستان  خود در گوگل پلاس به اشتراک بگذارید و یا رتبه دهید. اگر هم مایل بودید این لینک فید ماست و می توانید به گوگل ریدر خود اضافه کنید و از آپدیت های وب هاب دور نمانید. اگر هم آشنایی با گوگل ریدر ندارید که می توانید پست ” آموزش تصویری فیدخوان و گوگل ریدر"  را مطالعه کنید.


2- Google Bookmarks

احتمالا شما هم با امر بوکمارک کردن در مرورگرها آشنایی دارید. کلا بوکمارک کردن برای این منظور در مرورگرها تعبیه شده است که بتوان آدرس سایت های مورد علاقه را در آن ذخیره کرد و در صورت لزوم به آنها مراجعه نمود. از این رو سالهاست که گوگل هم سرویس و ابزار Bookmarks خود را راه اندازی کرده است و امکانات مختلفی برای ذخیره و دسترسی آنلاین به آدرس های اینترنتی و Bookmarkها  را برای کاربران فراهم کرده است.

یکی از مزایای بوکمارک های آنلاین مثل بوکمارک گوگل در اینست که در مواقعی که به رایانه شخصی و مرورگر خود دسترسی ندارید و می خواهید به یک سایت خاص سر بزنید ، آنوقت است که یک مکان آنلاین برای دسترسی به تمام آدرس سایت های مورد علاقه کاربردی به حساب می آید و از هر کجا و با اتصال به اینترنت می توان به آنها دسترسی داشت. البته افزونه های خوبی هم برای بوکمارک گوگل در مرورگرهای فایرفاکس و کروم وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

3- Google Alerts

یکی دیگر از ابزارهای خدماتی گوگل ، گوگل آلرتز است که برای با خبر شدن از آخرین رویدادها و اخبار منتشر شده و جدید در پهنای وب است. در واقع سرویس آلرت به این صورت عمل می کند که شما کلماتی را که می خواهید در مورد آنها مقالات و اخبار را دریافت کنید در این سرویس علامت می زنید و مشخص می کنید که مثللا اخبار سایت ها ، وبلاگ ها ، کتاب ، ویدیو ، صوت و … را می خواهید و مدت زمان ارسال نتایج را هم در نظر می گیرد و بعد از آن است که ایمیل های خوبی از آخرین اخبار مورد نظرتان به ایمیلتان فرستاده می شود.

4- Google Sites

یکی دیگر از خدمات خوب و ارزنده گوگل ، گوگل Sites است که افراد کمی از وجود آن باخبرند. در واقع در این سرویس ، کاربران امکان ایجاد یک سایت بدون دانستن یک خط کد برنامه نویسی را دارند و هر فردی می تواند با نام کاربری و پسورد یکی از سرویس های گوگل خود در عرض چند دقیقه یک سایت در حد متوسط را با حجم آپلود 10 GB و پهنای باند نامحدود راه اندازی کند.

5- Google Trends

با گوگل ترندز می توانید موضوعات مورد علاقه کاربران در سراسر جهان و بر اساس کلیدواژه ها ، منطقه جغرافیایی ، دوره های زمانی و … ارزیابی و بررسی کرد. البته از این امکان بیشتر وبلاگ نویس ها استفاده می کنند تا بتوانند کلمات کلیدی که بیشترین بازدید و سرچ در گوگل را در یک بازه زمانی یا در یک کشور یا شهر خاص را داشته اند به راحتی پیدا کرده و در مورد آن موضوعات مطلب بنویسند.

6- Google Contacts

این سرویس بسیار کاربردی و خوب طراحی شده است و امکان فوق العاده ای برای بررسی و جستجو اطلاعات تماس افراد مختلفی که در ایمیل ها یا گوگل پلاس اضافه شده اند را در اختیار کاربر قرار می دهد و حتی می توان در این سرویس یک گروه از افراد را ساخت تا بعدا راحتتر بتوان به آنها ایمیل فرستاد و تماس گرفت.

دوستان به علت حجم زیاد این مطلب مجبورشم براتو در 2بخش مطلب رو بذارم امیدوارم خوشتون بیاد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد