پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

مصاحبه با آقای ''جن هوسان هوانگ''، مدیر شرکت nVidia

مدتی است که همـه ما با زنـدگی دیجیتـالی و استفاده از فنـاوری‌های مـدرن موجـود در جهـان خو گرفته و طعم آسایش و راحتـی در زندگی را به وسیله این ابزارها چشیده‌ایم.

در حال حاضر زندگی بدون رایانه‌ها و دیگر ابزارهایـی که مرتبط با آن‌ها هستند، غیر قابل تصور به نظر می‌رسـد. با حضور رایانه در جهان سبک زندگی جدیدی بـرای همه افراد به وجود آمده و با توجه به نیازهایی که وجود داشته، حرفه‌های جدیدی شکل گرفت و شرکت‌های بسیاری بنیان گذاشته شده‌اند


برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

تا نیازهای کاربران رایانه‌ها را در زمینه‌های مختلف پوشش دهند.

شاید یکی از مهـم‌ترین قسمت‌هـای یک رایانـه قطعاتـی اسـت کـه به گرافیک آن ارتبـاط پیـدا می‌کند. واحـد پردازش گرافیـکی رایانه از اهمیت بسیار بالایی برای کاربـران برخـوردار است و به همیـن خاطر هم شرکت‌های بزرگـی بر سر این واحد با یکـدیگر رقابت می‌کنند.

یکی از این شرکت‌ها که نام آن برای همه کاربران آشنا است، شرکت محبوب nVidia، است. شرکت آمریکایی nVidia از پیشگامان فناوری‌های مربوط به تولید کارت‌های ویدئویی، گرافیکی، ایستگاه‌های کاری و رایانه‌های شخصی در جهان است. این شرکت از فروشندگان اصلی IC برای مادربورد رایانه‌های شخصی، پردازنده‌های گرافیکی و کنسول‌های بازی از جمله Xbox و پلی استیشن3 است. شاید معروف‌ترین محصول nVidia سری GeForce آن باشد که برای انواع بازی‌هـا مناسب است و بعد از آن هم سری Quadro که برای کارهای حرفه‌ای تولید شده است.

شـرکـت nVidia در سـال 1993 توسـط آقـای Jen-Hsun Huang بنیان گذاشته شد.

رقیب اصلی این شرکت در ابتدا ATI بود و تا زمانی هم هر دو به طور مشابهی فعالیت کرده و موفق بودند اما پس از همکاری nVidia با شرکت سونی برای طراحی پردازنده گرافیکی RSX، این شرکت به محبوبیت بیشتری دست پیدا کرد.

آقای ''جن هوسان هوانگ''، در 17 فوریه سال 1963 در چین متولد شده است. هوانگ مدرک کارشناسی خود را در رشته برق از دانشگاه اورگان در سال 1984 و مدرک کارشناسی ارشد را در سال 1992 از دانشگاه استانفورد دریافت کرد.

در سال 2008 او در فهرست پردرآمدترین مدیران جهان فناوری قرار گرفت.

پایگاه games.venturebeat.com مصاحبه‌ای را با او انجام داده است که در ادامه آن را می‌خوانیم.

چه عاملی شما را در صنعت رایانه به جلو می‌برد؟

در صنعت رایانه همیشه خلاقیت و نیازسنجی کاربران حرف اول را زده است. من هم با همین ایده به آینده نگاه می‌کنم. همان‌طور که می‌بینیم کاربران در هر دوره خاص به یک محصول خاص توجه نشان می‌دهند و صنعت رایانه‌ها از این طریق در حال رشد است. در حال حاضر هم فکر می‌کنم نـت‌بوک‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند.

افراد بسیـاری فکر می‌کننـد که آینده را نـت‌بوک‌ها خواهنـد ساخـت اما مـن فکـر می‌کنم که نت‌بوک‌ها هم هوسی زودگذر هستند که به زودی فروکش خواهند کرد. نظر شما چیست؟

ما معتقد هستیم که نت‌بوک‌ها رو به رشد هستند و دلیل اصلی آن هم ارزان بودن قیمت آن‌ها نسبت به امکاناتی است که ارائه می‌دهند. هیچ کس از رایانه‌ای ارزان و با امکانات کافی بدش نمی‌آید و همین موضوع هم باعث محبوبیت نت‌بوک‌ها شده است. من اطمینان دارم که اگر کمی بیشتر به این محصول توجه شود به طور حتم در آینده جایگاه بسیار خوبی در میان کاربران پیدا خواهد کرد.

در مورد صنعت تراشه‌های پردازشی چه نظری دارید؟

آن‌چه در حال حاضر به نظر می‌رسد این است که این صنعت در قبضه اینتل و AMD قرار گرفته است و دیگر تولیدکننده‌ها در حاشیه قرار گرفته‌اند. اما چیزی که برای من بسیار جالب است این است که اکنون شرایطی پیش آمده کـه همه شرکت‌ها در کـار هم دخالت کرده و دست به تولیـد محصولاتی زده‌اند که در حیطه کاری تخصصی آن‌ها قرار نـدارد. برای مثال شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزار، سخت‌افزار تولید می‌کنند و بر عکس.

در حال حاضر هم اینتل در فکر تولید پردازنده گرافیکی است و هم AMD نقشه‌هایی برای تولید CPU-GPU دارد. نظر شما در این مورد چیست؟

من با این قضیـه مشکلـی ندارم اما به نظرم بهتر است که هر کسی در حوزه مرتبط با تخصصش فعالیت کند.

شما برای ساخت نت‌بوک‌های‌تان با مایکروسافت همکاری داشته‌اید. آیا در سری جدید نت‌بوک‌ها از ویندوز هم استفاده خواهد شد؟

بله در ابتدا مایکروسافت به پیشنهاد ما به فکر تولید ویندوز خانگی برای نت‌بوک‌ها بود و در حال حاضر هم سعی داریم تا سخت‌افزار تولیدی ما توانایی سازگاری با ویندوز جدید را داشته باشد.




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد