پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

هفت چگونه هفت شد؟

مصاحبه با ''جولی لارسون گرین''، مدیر پروژه ویندوز7
شرکت بزرگ و مطرح مایکروسافت در سال گذشته بارها اعلام کرده است که تنها راهی که به آن امید دارد و برای گذر از شرایط نابسامان اقتصادی روی آن حساب کرده است، موفقیتی است که با ارائه ویندوز 7 به دست آورده است. همان‌طور که همه می‌دانیم ویندوز ویستا با ظاهر گرافیکی زیبایش یک شکست بزرگ برای مایکروسافت به حساب می‌آمد و پس از آن مایکروسافت تصمیم داشت تا به هر طریقی که می‌تواند این شکست را با ارائه یک سیستم‌عامل قدرتمند و بدون عیب، جبران کند.


برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

در چند ماه گذشته مایکروسافت طی یک مقاله رسمی وجود هر گونه اشکال و نقص امنیتی جدی را در ویندوز 7 رد کرد و ایجاد رد پایی در یک نرم‌افزار را برای انتقال کدهای آلوده توسط هکرها غیر ممکن اعلام کرد. طبق آمار خود شرکت مایکروسافت در حال حاضر بیش از 90 درصد رایانه‌های شخصی در جهان از ویندوز استفاده می‌کنند و به همین خاطر هم سیستم‌عامل ارائه شده توسط مایکروسافت باید امنیت بسیار بالایی داشته باشد. به گفته مسئولان بخش امنیتی آژانس امنیت ملی آمریکا تمامی هکرهایی که پس چند روز از ارائه ویندوزهای ایکس‌پی و ویستا توانسته بودند، حفره‌های امنیتی این دو سیستم‌عامل را پیدا کنند، هنوز نتوانسته‌اند که مشکل امنیتی جدی در ویندوز 7 پیدا کنند. به طور حتم برای شما هم بسیار جالب خواهد بود اگر بدانید که ایده‌پرداز ویندوز 7 یک خانم بوده است. این خانم که جولی لارسن گرین (Julie Larson Green) نام دارد، مدیر سابق بخش تجربه ویندوز مایکروسافت بوده است. لارسن از موفقیت نسبی ویندوز 7 نسبت به نسخه‌های پیشینش به شدت خوشحال است چرا که ایده اولیه این طرح را خودش داده است و این موفقیت مایکروسافت را حاصل تلاش خود می‌داند. مسلما همین موفقیت باعث شده تا شرکت مایکروسافت به فکر ارائه ویندوز 8 نیز بیفتد و موفقیت خود را کامل‌تر کند.

پایگاه telegraph.co.uk مصاحبه‌ای را با خانم لارسن انجام داده است که در ادامه آن را می‌خوانیم.

چرا بلافاصله بعد از ارائه ویستا، مایکروسافت تصمیم به ساخت یک سیستم‌عامل دیگر گرفت؟

این موضوع شاید به این دلیل انجام شد که مسئولان مایکروسافت برای اولین بار این ترس را حس کردند که کاربران دیگر با خاطری آسوده سراغ ویندوز نروند. ویستا به دلیل مشکلاتی که داشت با شکست مواجه شد و باید این شکست به سریع‌ترین و بهترین شکل ممکن جبران می‌شد.

کمی در مورد خودتان و تحصیلات‌تان بگویید.

من دوره کارشناسی‌ام را در دانشگاه واشنگتن در رشته مدیریت کسب و کار گذرانده‌ام و مدرک کارشناسی ارشد را هم در رشته مهندسی نرم‌افزار و از دانشگاه سیاتل گرفته‌ام. اکنون هم علاوه بر کار در مایکروسافت به اتفاق همسرم در دانشگاه واشنگتن تدریس می‌کنیم.

از چه زمانی به تیم کاری مایکروسافت ملحق شدید؟

من از سال 1993 به تیم کاری مایکروسافت پیوستم. در ابتدا مدیر بخش مربوط به زبان‌های برنامه‌نویسی و ابزارهای توسعه این زبان‌ها بودم. من مدیر پروژه Visual C++ بودم که برای سیستم‌عامل ویندوز 32 بیتی طراحی شده بود. بعد از آن هم به بخش‌های مختلف سرک می‌کشیدم. به طور مثال مدیر پروژه طراحی و پیاده‌سازی اینترنت اکسپلورر 3 و 4 و بسته نرم‌افزاری آفیس هم شدم. اما در زمانی که ویستا به تازگی وارد بازار شده بود ما تحت فشار بسیار شدیدی قرار گرفتیم و متوجه شدیم که اشتباه کرده‌ایم.

شما در آن زمان چه ایده‌ای برای ایجاد تغییرات مثبت دادید؟

در آن زمان من حس کردم نحوه کارکرد گروه دچار مشکل است. ما در شاخه‌های متفاوتی مانند امنیت، شبکه و جست‌‌وجو به صورت جداگانه فعالیت می‌کردیم. من بر اساس نرم‌افزاری که قرار بود تولید شود، افراد مرتبط را با هم در یک گروه قرار دادم. از این رو شاهد بودیم که همه سازگارتر از گذشته با هم کار می‌کنند و از این طریق به آسانی یک گروه با هم هماهنگ شد.

در مورد آفیس چه اتفاقی افتاد؟

من در آفیس نوار ابزارها را به جای منوها گذاشتم. در واقع ابتدا در رابطه با هر کاری این گونه فکر می‌کنم که هیچ اطلاعی از آن ندارم و با این دید به یک نرم‌افزار هم نگاه می‌کنم تا به این حس دست پیدا کنم که چه مدل از یک نرم‌افزار برای کاربر راحت‌تر خواهد بود.

کار در زمینه سیستم‌عامل مشکل نبود؟

هر کاری ممکن است در نگاه اول سخت به نظر برسد. من بعد از شکست ویستا به این فکر کردم شاید بسیاری از مواردی را که ما باور داریم درست هستند، در واقع صحت نداشته باشند و با همین دید شروع به مطالعه کردم و همان‌طور که شاهد هستید تغییرات عمده‌ای در کار صورت گرفته است.

در پروژه‌های آینده مایکروسافت هم همکاری خواهید کرد؟

من به فناوری‌های نوین علاقه دارم و تا جایی که بتوانم تحولاتی سازنده ایجاد کنم با مایکروسافت همکاری خواهم کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد