پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

بازگردانی کلیه تنظیمات فایرفاکس به حالت اولیه

اعمال تغییرات در مرورگر، نصب افزونه‌ها، پلاگین‌ها و… از جمله دلایلی است که موجب می‌شود هنگام استفاده از مرورگر فایرفاکس با مشکلاتی مواجه شوید. هنگ کردن‌های متوالی، نداشتن کارکرد صحیح، کاهش سرعت هنگام بازکردن صفحات سایت‌ها و… برخی از این مشکلات است.

یکی از روش‌های متداول برای رفع این مشکلات حذف مرورگر از روی سیستم‌عامل و نصب مجدد آن است تا تنظیمات و دیگر اطلاعات آن دوباره‌سازی شده و بتوانید همچون روز اول از آن استفاده کنید.

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

انجام این کار گرچه بین بسیاری از کاربران متداول است اما روش درستی نیست؛ چرا که نصب و حذف مداوم برنامه‌ها می‌تواند روی عملکرد سیستم‌عامل تاثیرگذار باشد و علاوه بر این وقت شما نیز تلف شود.

باتوجه به بروز این مشکلات، سازندگان این مرورگر قابلیتی را در آن گنجانده‌اند که به کمک آن می‌توانید براحتی و با چند کلیک ساده، تنظیمات مرورگر را همچون روز اول بازنشانی کنید. برای استفاده از این قابلیت در ادامه ترفند با ما همراه باشید.

برای این کار:
۱ـ ابتدا مرورگر فایرفاکس را اجرا کنید.

۲ـ به منوی Help بروید (ترفندسیتی) و روی گزینه Restart with Add-ons Disabled کلیک کنید. (چنانچه نمایش منوهای کلاسیک در مرورگر فعال نیست باید پس از کلیک روی گزینه Firefox از بالا ـ سمت چپ مرورگر، به منوی Help بروید سپس روی گزینه مربوط را کلیک کنید)

۳ـ پنجره به‌نمایش درآمده را با انتخاب گزینه Restart تایید کرده و منتظر بمانید تا مرورگر بسته شده و به‌طور خودکار اجرا شود.

۴ـ در این مرحله پنجره‌ای با عنوان Safe Mode به‌شما نمایش داده می‌شود که در آن گزینه‌هایی برای بازنشانی تمامی تغییرات به حالت اولیه وجود دارد. با فعال‌کردن علامت چک‌مارک کنار گزینه‌های موجود در این پنجره همچون Reset toolbars and controls، Reset all user preferences to Firefox defaults و Restore default search engines و کلیک روی گزینه Make Changes and Restart همه گزینه‌های انتخاب شده به‌حالت پیش‌فرض بازنشانی می‌شود و بدون نیاز به حذف و نصب مجدد نرم‌افزار می‌توانید همچون روز اول به استفاده از آن بپردازید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد