پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

۵ استفاده مفید از فلش دیسک ها که چیزی درباره آنها نمی دانید

همه ما کم و بیش از فلش دیسک ها برای انجام کارهای مختلف استفاده کرده ایم . مثل انتقال فایل ها از جایی به جای دیگر و یا بک آپ گرفتن از فایل های ضروری . اما استفاده های مفید دیگری نیز میتوان از این ابزار جانبی کرد . مثل اتصال سریع به شبکه های وای فای در هر کامپیوتری و یا قفل کردن سیستم ها . شاید باورتان نشود اما میتوان با استفاده از یک فلش دیسک حتی میتوانید یک وب سرور را نیز اجرا کنید .

در این مطلب قصد داریم تا ۵ استفاده مفید دیگر از فلش دیسک را به شما آموزش دهیم . پس با ما همراه باشید ……


برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

۱- قفل و باز کردن کامپیوتر

با استفاده از برنامه ای به نام Predator میتوانید کامپیوتر خود را با استفاده از یک فلش دیسک ساده قفل کرده و یا باز کنید . هنگامی که در حال ترک کردن کامپیوتر خود هستید ، میتوانید فلش دیسک را جدا کرده تا کامپیوتر شما قفل شود . پس از اینکه دوباره به سراغ کامپیوترتان آمدید ، دوباره فلش دیسک را متصل کنید تا قفل کامیپوتر شما باز شود . همه چیز دقیقا مانند همان قابلیت Lock و Unlock خود ویندوز عمل میکند ؛ با این تفاوت که پس از اتصال مجدد فلش دیسک به سیستم ، دیگر نیازی نیست پسورد اکانت خود را تایپ کنید . این برنامه را میتوانید از پایان مطلب دانلود کنید .


۲- اتصال سریع به شبکه های بی سیم

سیستم عامل ویندوز قابلیتی دارد که میتوانید اطلاعات مربوط به شبکه های بی سیمی ( نظیر نام ، کلمه عبور و … ) که در کامپیوتر شما ذخیره شده اند را روی یک فلش دیسک ذخیره کنید . با استفاده از این قابلیت دیگر نیازی نیست که برای اتصال به همان شبکه ها و از طریق کامپیوتری دیگر ، دوباره تنظیمات را انجام دهید . حتی به غیر از کامپیوتر ، میتوانید از این قابلیت برای اتصال سریع Xbox 360 به شبکه بی سیم تان و تنها با انتخاب گزینه Windows Connect Now استفاده کنید .

برای ذخیره سازی اطلاعات شبکه بی سیم تان در یک فلش دیسک کافیست روی آیکون شبکه بی سیم در قسمت System Tray ( کنار ساعت ویندوز ) کلیک کنید . سپس روی کانکشن مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید .

پنجره ای باز خواهد شد که باید در قسمت پایین آن روی لینک Copy this network profile to a USB flash drive کلیک کنید .

پنجره ای باز خواهد شد که از شما درخواست میکند تا فلش دیسک خود را به کامپیوترتان متصل کنید . پس از انجام این کار روی دکمه Next کلیک کنید .

حالا اگر خواستید از طریق کامپیوتر دیگری به شبکه بی سیم تان متصل شوید ، کافیست فلش دیسک را به کامپیوتر مورد نظر متصل کرده و فایل setupSNK.exe را باز کنید . به سرعت اطلاعات مربوط به آن شبکه نظیر نام ، کلمه عبور و اطلاعات دیگر روی آن کامپیوتر قرار خواهند گرفت .


۳- افزایش سرعت سیستم با استفاده از Ready Boost

این هم یکی دیگر از قابلیت های سیستم عامل ویندوز ۷ است که میتواند به شما در جهت افزایش سرعت و بازدهی سیستم کمک کند . با استفاده از یک فلش دیسک ، میتوانید یک حافظه موقت برای کامپیوتر خود درست کنید که سرعت آن بیشتر از هارد دیسک شماست . با این کار ، فایل هایی که زیاد مورد استفاده ویندوز قرار می گیرند بر روی فلش دیسک ریخته خواهند شد و ویندوز میتواند به سرعت به آنها دسترسی پیدا کنید . در نتیجه سرعت سیستم افزایش پیدا خواهد کرد .

اما مشاهده افزایش سرعت در حالتی اتفاق خواهد افتاد که سیستم شما دارای یک هارد دیسک کم سرعت ( مانند هارد دیسک هایی با سرعت ۵۴۰۰ دور در دقیقه ) باشد . اما در صورتی که از هارد دیسک های سریع که سرعت چرخش ۷۲۰۰ دور در دقیقه دارند استفاده میکنید ، تغییر آنچنانی در سرعت را احساس نخواهید کرد . همچنین اگر از هاردهای SSD استفاده میکنید ، ویندوز به شما اجازه استفاده از قابلیت Ready Boost را نخواهد داد . چون سرعت SSD از حافظه موقتی که با این روش ایجاد میشود بالاتر است .

برای استفاده از Ready Boost کافیست که فلش دیسک را به کامپیوتر متصل کرده و وارد My Computer شوید . سپس روی درایور مربوط به فلش دیسک راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید . در پنجره Properties روی تب Ready Boost کلیک کرده و گزینه Use this device را انتخاب نمایید . ویندوز هم این قابلیت را در صورتی که فلش دیسک شما به اندازه کافی سریع باشد فعال خواهد کرد . همچنین حداقل میزان فضای مورد نیاز فلش دیسک برای استفاده از این قابلیت ۲۵۶ مگابایت خواهد بود . در صورتی که میخواهید میزان فضای مشخصی را به این قابلیت اختصاص دهید ، میتوانید از نوار لغزنده برای انجام این کار استفاده کنید .

۴- نصب یک وب سرور پرتابل

در صورتی که یک برنامه نویس وب هستید ، میتوانید از برنامه Server2Go برای ایجاد یک وب سرور پرتابل بر روی فلش دیسک استفاده کنید . Server2Go شامل WAMPP server stack ، PHP ، Apache ، MySQL و Perl میباشد . شما میتوانید فلش دیسک را به کامپیوتر خود متصل کرده و به سرعت وب سرورتان را راه اندازی کنید . نیازی به نصب هیچ چیز هم ندارید .


۵- استفاده از USB Flash Drive Manager

اگر هنوز از ویندوز XP استفاده میکنید ، میتوانید از برنامه مفید و کاربردی USB Flash Drive Manager استفاده کنید ( متاسفانه این برنامه با ویندوزهای ویستا ، هفت و سایر نسخه های جدید ویندوز کار نمیکند ) . همچنین برای استفاده از این برنامه بر روی ویندوز XP نیاز به نصب دات نت فریم ورک ۱٫۱ دارید که میتوانید آن را از پایان همین مطلب دریافت کنید .

این برنامه بر روی مدیریت فلش دیسک ها تمرکز کرده است . با استفاده از این برنامه میتوانید از فلش دیسک خود یک پشتیبان به صورت ایمیج تهیه کرده و روی کامپیوترتان ذخیره کنید و در مواقع نیاز آن را بازگردانی نمایید . از دیگر کاربردهای این برنامه میتوان به کپی کردن آسان فایل ها از فلش دیسک به هارد دیسک و بالعکس اشاره کرد . به صورت کلی این برنامه امکاناتی را در اختیار کاربر میگذارد که در قسمت های مختلف ویندوز میتوان به آنها دسترسی داشت . البته بعضی قابلیت ها شبیه پشتیبان گیری به صورت ایمیج نیز از جمله قابلیت هایی است که به صورت درونی در ویندوز وجود ندارند .

ارد بالا همه ی استفاده های مفید از یک فلش دیسک را شامل نمیشود . به عنوان مثال شما میتوانید نرم افزارهای پرتابل زیادی را روی فلش دیسک خود قرار دهید .



دانلود Predator

دانلود Server2Go

دانلود USB Flash Drive Manager

دانلود Microsoft .Net Framework 1.1


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد