پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

دل خداحافظی می‌کند

بعضی از شرکت‌های فناوری بسیار فعال‌تر از دیگران ظاهر می‌شوند و همین موضوع باعث می‌شود تا بیشتر مورد توجه رسانه‌ها قرار بگیرند. یکی از شرکت‌هایی که از زمان شروع فعالیت خود بسیار قدرتمند ظاهر شـده و همیشه حرفی برای گفتن داشته است، شرکت دل است که از بزرگترین تولیدکنندگان رایانه‌های همراه و تبلت‌های امروزی است. همان‌طور که می‌دانید و بارها هم گفته‌ایم مدیرعامل این شرکت موفق تحصیلات دانشگاهی خود را نیمه تمام گذاشته و ترجیح داده است که از تجربه‌های کاری‌اش، برای مدیریت شرکت دل بهره ببرد.

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید


''مایکل دل'' یکی از موفـق‌ترین مدیران در میان شرکت‌های تولیدکننده فناوری‌های نوین است.


او با ایده‌های نوینش همیشه توانسته طیف وسیعی از کاربران را راضی نگه دارد. درست است که طراحی محصولات دل به گونه‌ای نبوده که کاربران آن حس کنند یک وسیله منحصر به فرد را در دست خود گرفته‌اند و راه و رسم شرکت‌هایی مانند اپل یا سامسونگ را در پیش نگرفته است اما بیشتر به این فکر بوده که همیشه محصولی قابل قبـول و کارا و با قیمتی مناسب به مشتریانش عرضه کند. همین موضوع هم باعث شده که کاربران از روند کلی کارهای این شرکت احساس رضایت نسبی داشته باشند و به دلیل این که مخاطبان این شرکت عموم مردم هستند، همیشه محصولات شرکت دل طرفداران بسیاری داشته است. از چند سال گذشته بازار تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند بسیار پر رونق شده است و این موضوع باعث شده تا شرکت‌هایی که در زمینـه تولیـد رایانه‌های شخصی فعالیت دارند، با نوعی از بحـران مواجه شوند و شرکت دل هم به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان در جهان، درگیر این بحران شده و در رابطه با میزان فروشش در بازار دچار مشکل شده و حتی ارزش سهام این شرکت در بازار کم‌تر از گذشته شده است. به دلیل تمامی این اتفاقات مجله Fortune در هفته گذشته مصاحبه‌ای را با مایکل دل، رئیس و مدیرعامل شرکت دل انجام داده است و نظر او را در رابطه با بازار رایانه‌های شخصی و نحوه رقابت این شرکت با دیگر تولیدکنندگان، جویا شده است.

شما 28 سال است که تولیدکننده رایانه‌های شخصی هستید اما در مصاحبه‌ای که چند وقت پیش انجام داده بودید، گفتید که دیگر یک شرکت تولیدکننده رایانه‌های شخصی نیستید؟ این حرف شما چه معنایی دارد؟ آیا برنامه خاصی برای آینده دارید؟

حدود 5 سال است که سعی بر این داریم تا تمامی سیاست‌ها و استراتژی‌های تجاری خود را تغییر دهیم و بیشتر به سویی حرکت کنیم که بتوانیم سرویس‌های کاربردی آی‌تی را در اختیار مشتریانمان قرار دهیم و اکنون باید بگویم که ما در آینده‌ای بسیار نزدیک، 4 مدل تجاری خواهیم داشت. اولین کاری که برای رسیدن به این هدف انجام دادیم این بود که به سمت فناوری‌های تلفن همراه و مجازی‌سازی تغییر جهت دادیم. بعد از این کار به سراغ تولید محصولات امنیت شبکه خواهیم رفت و البته هنوز با چالش‌های تجارت رایانه‌های شخصی هم سرو کله خواهیم زد اما به طور کلی باید گفت که از این پس سعی به تجارت در زمینه دیتا سنترها، سرورها و شبکه‌های ذخیره‌سازی داریم و اکنون چیزی در حدود یک سوم سرورهای اینترنتی و سرورهای منطقه آمریکای شمالی را ما تولید می‌کنیم. این برنامه‌ها را با خرید چند شرکت کوچک در زمینه شبکه‌ها و فناوری‌های ذخیره‌سازی، قدرت بخشیدیم و در سه یا 4 سال اخیر بیش از 25 شرکت کوچک را با این منظور گردهم آورده‌ایم. در زمینه رایانش ابری و زیرساخت‌های مجازی هم برنامه‌های جدیدی داریم که مدل سوم تجارت ما را تشکیل می‌دهند و برای مدل چهارم هم تجارت در زمینه تولید نرم‌افزارهای مدیریتی و امنیتی را انتخاب کرده‌ایم. با این اوصاف شما نام دل را از این پس با عملکردی بسیار متفاوت خواهید شنید

البته در سال گذشته هنوز 54 درصد از درآمد کل شما به خاطر فروش لپ‌تاپ‌های‌تان بوده است. با این برنامه‌ریزی جدید چه پیش‌بینی برای آینده دارید؟

من فکر می‌کنم این عدد تا سال آینده به 46 درصد یا شاید هم کم‌تر برسد. بازار تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند با سرعت بسیار زیادی در حال رشد است و این موضوع باعث می‌شود تا بازار رایانه‌های شخصی تحت تاثیر قرار گیرد.

وقتی که پارسال شرکت اچ‌پی اعلام کرد که از بازار تجارت رایانه‌های شخصی کنار خواهد رفت، شما گفتید که از این به بعد شرکت دل سهم بیشتری از بازار را در دست خواهد داشت. چرا هنوز سهم شما کم‌تر از اچ‌پی است؟

ما به این نتیجه رسیدیم که باید روی بخش‌های دیگری تمرکز کنیم و موفقیت آینده شرکت‌مان را در آن زمینه‌ها دیدیم اما همچنان رایانه‌های شخصی پایه اصلی تجارت در شرکت ما هستند و در این زمینه هم تلاش می‌کنیم.

با اپل چه رابطه‌ای دارید؟ رابطه شما رقابتی است یا دوستی؟

ما در شاخه‌های متفاوتی فعالیت داریم که باعث می‌شود رقیب جدی هم نباشیم. فقط در بخش رایانه‌های شخصی رقیب محسوب می‌شویم که فکر می‌کنم با ورود ویندوز 8 می‌توانیم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد