پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

بهترین ابزارها برای تهیه فلش مموری های bootable

اگر شما هم از لپ تاپ یا نت بوکی بهره می گیرید که درایو دی وی دی ندارد، و یا ترجیح می دهید بنا به دلایلی سیستم عامل ویندوز یا لینوکس مورد نظرتان را از روی فلش مموری نصب کنید، باید از ابزارهایی استفاده کنید که فلش مموری شما را bootable کرده و image سیستم عامل مورد نظرتان را روی آن نصب کند. در صورتی که این کار را با موفقیت انجام دهید، می توانید درایو دی وی دی خود را بازنشسته کنید.

با هم نگاهی می اندازیم به برنامه هایی که می توانند فلش مموری شما را برای این کار آماده کنند:


برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

Windows 7 USB/DVD Download Tool

مایکروسافت برای نصب ویندوز ۷  از روی حافظه فلش برنامه رسمی خود را با نام Windows 7 USB/DVD Download tool عرضه کرده است. تنها در ۴ گام ساده می توانید سیستم عامل ویندوز۷ یا ویندوز۸ خود را توسط این برنامه روی فلش مموری نصب کنید و پس از بوت شدن، عملیات نصب آن را شروع کنید. این برنامه رایگان از ویندوز۸ نیز پشتیبانی کرده و می توانید ویندوز۸ خود را نیز به این شیوه نصب کنید.


WiNToBootic

 برنامه WinToBootic یکی دیگر از برنامه های رایگانی است که برای ساخت حافظه فلش قابل بوت ویندوز۷ یا ویندوز۸ می توانید از آن بهره بگیرید. این برنامه از فایل های ISO، DVDو حتی فولدر نصب ویندوز پشتیبانی می کند. این برنامه رایگان بوده و بدون نیاز به نصب می تواند کار کند.


Windows Bootable Image (WBI) Creator

یکی از برنامه های خوب رایگان دیگر برنامه WBI است. یکی از قابلیت های این برنامه، امکان ساخت فایل ISOاز فایل های نصبی ویندوز است. شماره راحتی می توانید فولدر نصبی ویندوز را به این برنامه بدید و فایل ISOی مورد نظرتان را تحویل بگیرید. یکی از نکات خوب این برنامه پشتیبانی آن از ویندوز XP، ویندوز Vistaو ویندوز۷ است که به راحتی می توانید از آنها برای ساخت حافظه فلش خود استفاده کنید.


Yummi

یکی از بهترین برنامه ها برای ساخت USB قابل بوت برنامه Yummi است. یکی از نکات مهم و درخور توجه این برنامه، قابلیت ایجاد فلش مموری هایی با چند سیستم عامل است. کافی است که نسخه imageسیستم عامل های مختلف مورد نظر خودتان را داشته باشید و توسط این  همه آن ها را روی فلش مموری نصب کنید. در هنگام بوت شدن، yummi یک منوی چند گزینه ای به شما نشان می دهد که می توانید سیستم عامل مورد نظرتان را از روی USB اجرا یا نصب کنید.  این برنامه اکثر توزیع های مختلف لینوکس و ویندوزهای Xp، ویستا،۷ و ۸ را نیز پشتیبانی می کند.


Win2Flash

برنامه رایگان و پرتابل دیگری که در نسخه های مختلف ویندوز، حتی ویندوز ۲۰۰۳ و ۲۰۰۸ سرور را نیز پشتیبانی می کند همین برنامه Win2Flash است. این برنامه یک نسخه WinPEرا بر روی فلش نصب می کند که می توانید توسط آن عیب یابی و رفع مشکل سیستم خود را با ان انجام دهید. این برنامه حتی به شما امکان می دهد که فلش خود را توسط داس راه اندازی کنید.


xBoot

اگر مایل هستید که نسخه های مختلف سیستم عامل های مختلف را روی فلش خود داشته باشید و در کنار آنها به طور مثال یک Rescue Diskهم از برنامه ضدویروس خود داشته باشید،کافی است برنامه xBoot را امتحان کنید. رابط کاربری این برنامه بسیار ساده و خوش دست است، به طوریکه کافی است تنها فایل های isoبا درون برنامه بکشید تا بقیه کارها توسط برنامه انجام شود.


UNetbootin

یکی از برنامه های دیگر برای تهیه فلش های Bootableبرنامه UNetbootin است که بر روی ویندوز و لینوکس قابل استفاده است.  شما به راحتی می توانید فلش های لینوکسی مختلف را به صورت liveتوسط این برنامه تهیه کنید.


Ubuntu Startup Disk Creator


برنامه Ubuntu Startup Disk Creator به شما این امکان را می دهد که به راحتی یک فلش مموری یا کارت حافظه SDرا به صورت یک درایو دربیاورید و روی آن یک نسخه از Ubuntuرا داشته باشید. شما هم می توانید در این حالت اوبونتو را به صورت لایو استفاده کرده و هم می توانید از آن به عنوان مرجعی برای نصب اوبونتو استفاده کنید. به علاوه اینکه می توانید علاوه بر آن فایل های دیگر خود را روی فلش کپی کرده و از باقی مانده فضای آن نیز استفاده کنید.


Universal USB Installer

توسط برنامه Universal USB Installer شما این امکان را خواهید داشت که از میان توزیع های مختلف لینوکس یکی را انتخاب کرده و با دادن فایل isoآن به برنامه عملیات تهیه فلش قابل بوت از لینوکس موردنظرتان را انجام دهید.

منبع: آی کلاب

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد