پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

مصاحبه با Rory Read، مدیرعامل شرکت AMD

ریزپردازنده‌ها اگر مهم‌ترین قطعه سخت‌افزاری مربوط به یک رایانه نباشند، به طور حتم یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین قطعات هستند. از چند سال پیش تا به امروز رقابت تنگاتنگی بین دو شرکت شناخته شده Intel و AMD وجود داشته است.

این دو شرکت سال‌های بسیاری است که در تولید ریزپردازنده‌ها با هم رقابت دارند و این موضوع به وضوح باعث ایجاد یک حرکت رو به رشد و پیشرفت چشم‌گیری در این زمینه شده است. 

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

کیفیت و کارایی محصولات تولید شده توسط این دو شرکت به قدری بالا بوده است که همیشه کاربران برای انتخاب یک محصول برتر از میان این دو شرکت دچار شک و دودلی بوده‌اند.

شرکت AMD در سال 1969 توسط «جری ساندرز» بنیان گذاشته شد. نام این شرکت از ابتدای کلمات Advanced Micro Devices گرفته شده است و همه آن را به عنوان بزرگترین رقیب شرکت اینتل می‌شناسند. زمینه اصلی فعالیت این شرکت از ابتدا تولید نیمه‌رساناها بود و محصولات اصلی آن پردازنده‌ها، تراشه‌های مادربورد، پردازنده‌های گرافیکی و تراشه‌های رمزگشای تلویزیون‌های دیجیتال بودند. در دوره‌ای که تمامی شرکت‌های تولیدکننده با رکود مالی شدیدی روبه‌رو شده بودند، شرکت AMD هم در شرایط بسیار بدی قرار گرفته بود و دچار ضررهای مالی زیادی شد. سرانجام پس از عبور از بحران‌های مالی در سال گذشته در مقایسه با سال‌های قبل خود به یک سود 40 درصدی دست پیدا کرد و سهامداران این شرکت توانستند که سال 2012 را با شرایط بسیار بهتری شروع کنند. این شرکت در سال 2006 میلادی موفق شد شرکت ATI را که سازنده کانادایی پردازنده‌های گرافیکی بود، خریداری کند و پس از این بسیار قدرتمندتر از گذشته در راستای تولید انواع پردازنده‌ها به فعالیت خود ادامه داد. مدیران این شرکت اعتقاد دارند که برای انجام هر کاری باید یک انتخاب هوشمندانه داشت و به همین خاطر لازم است که قبل از انجام کارهای مختلف به دقت در مورد آن‌ها فکر شود و جالب است که بدانید شعار این شرکت هم «یک انتخاب هوشمندانه‌تر» است. به دلیل شکست مالی مدیریت این شرکت از ابتدای سال 2008 به بعد چند بار تغییر پیدا کرد و در حال حاضر هم آقای Rory Read، مدیرعامل این شرکت است.

پایگاه news.cnet.com به تازگی مصاحبه‌ای را با او داشته است که در ادامه آن را می‌خوانیم.

در کنفرانسی که در ماه گذشته برای معرفی محصولات و ریزپردازنده‌های جدید برگزار شد، «پل اوتیلینی» اظهار داشت که طبق برنامه‌هایی که اینتل در آینده خواهد داشت، دیگر جایی برای AMD نخواهد ماند. نظر شما چیست؟

این فرضیه بیشتر به حرفی شباهت دارد که برای بزرگتر جلوه دادن کارهای اینتل زده شده است. چیزی که در واقعیت وجود دارد این است که همیشه در میان AMD و اینتل رقابت تنگاتنگی وجود دارد و محصولات ما همیشه قابل مقایسه با هم بوده‌اند. بسیاری از فناوری‌های ما برای اولین‌بار در صنعت ساخت ریزپردازنده‌ها معرفی شده است و ما هم برای آینده برنامه‌هایی داریم که شاید موقعیت اینتل را با خطر روبه‌رو کند.

شما هم ادعا کرده‌اید که وضع اقتصادی هر قدر هم که خراب شود دیگر امکان ندارد برای AMD و مشتریانش مشکلی به وجود آید. برنامه‌های شما چیست؟

بله درست است. ما سال 2012 را بسیار خوب شروع کردیم و بعد از مدت‌ها توانستیم از مشکلات بسیاری که داشتیم، رهایی پیدا کنیم. مدیران اجرایی بخش‌های مختلف با هوشیاری کامل نمایی از آینده را برای بخش‌های مختلف ترسیم کردند و در برنامه‌های آینده شرکت حتی بدترین شرایط هم در نظر گرفته شده است تا بار دیگر با مشکلات گذشته مواجه نشویم.

در مورد پردازنده‌های تلفن‌های همراه هوشمند چه نظری دارید؟

چند سالی است که تولید این پردازنده‌ها تبدیل به رقابت شده است. AMD برای تولید این پردازنده‌ها دقت بسیاری دارد و سعی بر این دارد که سریع‌ترین پردازنده‌ها را برای تلفن‌ها تولید کند.

بازار محصولات شما در شرق آسیا چند سالی است که بهتر از گذشته شده است. برنامه‌ای برای این نواحی ندارید؟

ما از ابتدای کار در بخش‌های شمال آمریکـا و نواحی غربی اروپا بسیار قدرتمند ظاهر شدیم و منبع اصلی درآمد ما از این نواحی تامین می‌شد و در آفریقا و آسیا احتیاج به یافتن راهی برای توسعه داشتیم اما با گذشت زمان و افزایش تعداد کارکنان ما در بخش‌های مختلف در فروش و بازاریابی هم موفق‌تر عمل کردیم.

قیمت پردازنده‌ها در ابزارهای مختلف تفاوت دارد. در چند سال گذشته کدام محصول باعث افت قیمت پردازنده‌ها شده است؟

به وضوح می‌توان گفت که نوت‌بوک‌ها بازار پردازنده‌ها را با تغییرات زیادی مواجه کردند و بسیاری از شرکت‌ها از سال 2010 به بعد از تولید آن‌ها راضی به نظر نمی‌رسیدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد