پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

هشدار کارشناسان امنیتی در مورد ایران و کره شمالی

ظاهرا هفته ی پیش حملات سایبری ضد آمریکا قوت گرفت که می گویند منشا آن از چین بوده است. اما متخصصان امنیت سایبری ایالات متحده نظر دیگری دارند و می گویند باید به ایران و کره شمالی توجهی خاصی داشت و به همان اندازه نگران آنها بود.

کارشناسان امنیت آمریکا می گوید : چین و روسیه به طور قابل توجهی از لحاظ سایبری پیچیده تر از ایران و کره شمالی هستند، اما این دو کشور هم دلیلی برای نگرانی در بحث امنیت سایبری بین المللی هستند.

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید


در حالی که چین و روسیه تلاش می کنند تا روابط دیپلماتیک خود را با ایالات متحده حفظ کنند، اما حملات سایبری اخیر می تواند ایالات متحده را دلسرد کند. فرانک سیلوفو، مدیر موسسه سیاست امنیت داخلی و معاون مرکز سایبر امنیت ملی و اقتصادی در دانشگاه جورج واشنگتن می گوید : ایران و کره شمالی ممکن است از نا امیدی های حاصل از مواجه شدن با انزوای جهانی دست به حمله به ایالات متحده بزنند.

ایران هنوز فاقد قابلیت های روسیه و چین است اما حملات سایبری اخیری که در طی چند ماه گذشته انجام شد نشان از توان هکر ها دارد. او افزود : خبر بد این است که … آنچه که فاقد توانایی آن هستند را هم، قصد می کنند. او ادامه داد : هرآنچه که ندارند ، می توانند با خرید و یا اجاره پروکسی ها به دست آورند.

حملات سایبری ایرانی ها می تواند باعث بوت نت کردن و ایجاد اختلال در کسب و کار و خرید ایالات متحده شود. در اوایل سال جاری و سال ۲۰۱۲ هکر های ایرانی حمله ای به شرکت ملی نفت عربستان سعودی، شرکت آرامکو انجام دادند که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت .


هکر های چینی و روسی بیشتر روی جاسوسی و سرقت تمرکز می کنند، و قابلیت های آنها می تواند به طور مداوم یک تهدید برای ایالات متحده باشد. سیلیفو معتقد است که آمریکایی ها می توانند جلوی اینگونه حملات سایبری را بگیرند.

ایران و کره شمالی غیر قابل پیش بینی تر هستند. به نظر می رسد که ایران روی حملات سایبری تلافی جویانه علیه آمریکا و اسرائیل برنامه ریزی کرده است، که دلیل آن هم تلاش های دو کشور برای تعطیل کردن برنامه هسته ای ایران می باشد.

حمله سایبری ایران به شرکت آرامکو در اواسط سال ۲۰۱۲، باعث آسیب دیدن ۳۰۰۰۰ کامپیوتر شد و علاوه بر این هشداری به آمریکا و دیگر کشور ها بود تا بدانند رشد قابلیت های ما به چه صورت بوده است. برمن، معاون رئیس شورای سیاست خارجی آمریکا در این باره می گوید : این ترسیمی است که آنها چگونه در صورت شکست در روابط عمل می کنند.

گویاآی تی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد