پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

بررسی 16آنتی‌ویروس واینترنت‌سکیوریتی سال 2013-بخش اول

بسیاری از کاربران ویندوز برای امنیت کامپیوترشان فقط متکی به ابزارهای رایگان شرکت مایکروسافت هستند که همراه با سیستم‌عامل ویندوز ارائه شده‌اند. نتایج تست‌ها و تحقیقات صورت‌گرفته نشان‌دهنده ضعیف‌بودن این ابزارها و شکست خوردن این دست از کاربران در مقابل انواع ویروس‌ها، بدافزارها و ده‌ها نرم‌افزار مخرب دیگر است که در نهایت به آلوده‌شدن سیستم و اطلاعاتشان منجر می‌شود.

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

نشریه پی‌سی پرو در شماره مارس 2013 خود شانزده مجموعه اینترنت سکیوریتی معروف دنیا را بررسی و تست و مزایا و معایب هریک را بیان کرده است تا کاربران بتوانند یکی از این نرم‌افزارهای امنیتی را انتخاب و روی سیستم خود نصب و استفاده کنند. اهمیت این بررسی در اینجا است که غالب مجموعه‌های مورد بررسی در این مقاله در ایران یافت می‌شوند و نمایندگی فروش و پشتیبانی دارند.


راهنمای خرید
انتخاب یک مجموعه اینترنت سکیوریتی اصلاً آسان نیست: شما با عوامل متنوع و گاهی متناقض و فریب‌دهنده‌ای روبه‌رو هستید که رسیدن به یک نرم‌افزار مناسب کار و کامپیوتر شما را سخت و پیچیده می‌کند. اولین سؤالی که برای انتخاب یک مجموعه امنیت اینترنتی باید پاسخ داده شود، قدرت و توانایی تشخیص بدافزارها است؛ چون اصلی‌ترین کار این نرم‌افزارها تشخیص نرم‌افزارهای مخرب به صورت بلادرنگ است. در این مقاله نمودار نتایج آزمایش‌ها درباره قدرت تشخیص هر مجموعه اینترنت سکیوریتی را آوردیم تا کاربران بتوانند با مقایسه آن‌ها بهتر تصمیم‌گیری کنند. در گام دوم ویژگی‌های زیادی هستند که باید بررسی شوند. یکی از مهم‌ترین این ویژگی‌ها فایروال است. در مجموعه اینترنت سکیوریتی یک فایروال دارد که می‌تواند امنیت سیستم را کامل‌تر و مطمئن‌تر کند. تجربه نشان داده است فایروال‌های نرم‌افزارهای اینترنت سکیوریتی به مراتب بهتر از فایروال مایکروسافت هستند که به صورت پیش‌فرض روی سیستم‌عامل ویندوز نصب شده است. فایروال‌های نرم‌افزارهای امنیتی از نظر رابط کاربری ساده‌تر و سریع‌تر هستند و با داشتن گزینه‌ها و تنظیمات پیشرفته رضایت‌مندی کاربران حرفه‌ای را نیز به دست می‌آورند. در حالی که کاربران تازه‌کار را نیز نگران و فراری نخواهند داد. ویژگی مهم دیگر قابلیت محافظت در وب (Web Protection) است. مجموعه‌های اینترنت سکیوریتی قابلیت‌هایی دارند که می‌توانند با مرورگرهای وب مجتمع شده، کدهای مخرب و بدافزارهای توزیع‌شده در وب را تشخیص داده و جلوی اجرا و بازدید سایت‌های آلوده و مشکوک را بگیرند. حتی این مجموعه‌ها می‌توانند نتایج جست‌وجوها در اینترنت را نیز بررسی کرده و اگر لینک آلوده‌ای یافتند، از کلیک روی آن خودداری کنند. ویژگی‌های دیگری هم در مجموعه‌های اینترنت سکیوریتی هست که برای هر کاربری جذاب و قابل استفاده نیستند. مثلاً قابلیت اسکن ایمیل‌ها می‌تواند شما را در برابر فایل‌های ضمیمه ایمیل آلوده محافظت کند و انواع ایمیل‌های فیشینگ و فریبنده را تشخیص دهد. اما اگر شما از یک سرویس ایمیل تحت وب استفاده می‌کنید، به صورت خودکار تمامی ایمیل‌ها بررسی می‌شوند و به این ویژگی نیاز نخواهید داشت یا ویژگی دیگر اسکن پیغام‌ها در برنامه‌های مسنجر است که با استقبال زیاد کاربران همراه نشده است.
بسیاری از مجموعه‌های اینترنت سکیوریتی یک بخش Parental Control دارند که توسط آن‌ها می‌توانید به مراقبت از فرزندان در اینترنت و بلوکه‌کردن سایت‌های نامناسب یا مانیتور کردن آن‌ها در هنگام استفاده از اینترنت بپردازید. البته شرکت مایکروسافت سرویس Family Safety را نیز روی سیستم‌عامل ویندوز ارائه داده است و پیشنهاد ما استفاده از این سرویس در وهله اول و رفتن به سراغ بخش Parental Control در صورت نیاز است.
Personal Data Protection ویژگی بعدی است که در نرم‌افزارهای امنیتی خواهید دید و به شما درباره انتقال اطلاعات حساس کارت اعتباری یا اجرای نرم‌افزارها و بازی‌ها در مود تمام صفحه (FullScreen) هشدار می‌دهد. در برخی از این مجموعه‌‌ها نیز می‌توانید از ابزارهای پشتیبان‌گیری و ذخیره‌سازی اطلاعات به صورت آنلاین روی فضاهای ذخیره‌سازی کلاود برای کارهای شخصی استفاده کنید.
اگر جزء کاربرانی هستید که به تمامی این ویژگی‌های اشاره شده در بالا نیازی ندارید و یک نسخه رایگان ضد‌ ویروس برای شما کفایت می‌کند، بهتر است به سراغ نسخه‌های ضد‌ ویروس این محصولات بروید؛ زیرا هرکدام از این مجموعه‌های اینترنت سکیوریتی یک نسخه ضد ‌ویروس دارد که ارزان‌تر و کار با آن ساده‌تر است.
آخرین نکته‌ای که باید برای هر محصول بررسی شود، مصرف منابع سیستم مانند پردازنده و حافظه است. برخی از نرم‌افزارهای اینترنت سکیوریتی به محض نصب‌شدن در بخش Startup سیستم‌عامل ویندوز جا خوش می‌کنند و درصد زیادی از منابع سیستم را تلف کرده و شما احساس می‌کنید ویندوز مانند گذشته کار نمی‌کند و سنگین و کند است. البته این موضوع برای تمامی نرم‌افزارها صدق نمی‌کند و برخی از آن‌ها با زیرکی تمام سعی می‌کنند کمترین استفاده را از منابع سیستم ببرند، ولی به هر حال آمارهای زیادی در دست داریم که نشان می‌دهد یک نرم‌افزار امنیتی پرقدرت فقط به خاطر کند کردن سیستم از سوی کاربران پاک شده است. بنابراین قبل از انتخاب نهایی خود دوباره جدول‌ها و نمودارهای نتایج آزمون‌ها را مشاهده و ارزیابی کنید تا به مشکلی پس از خرید و نصب نرم‌افزار امنیتی برنخورید. کاربران ایرانی این محصولات باید عامل‌های دیگری مانند قابلیت به‌روزرسانی (برخی از ضد ‌ویروس‌ها امکان به‌روزرسانی با آدرس IP ایران را بلوکه می‌کنند)، قیمت محصول در بازار و موارد دیگری را هم در این انتخاب دخیل کنند.

ماهانه شبکه



دانلود جدول مشخصات 16 آنتی‌ویروس و اینترنت‌سکیوریتی


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد