پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

چطوردانشگاه نیوساوث برترین هکرهای کلاه سفیددنیاراتربیت میکند

  عصر سه شنبه است و گروهی 4 نفره از دانشجویان با لپ تاپ های شان در اتاقی از کمپ کنزینگتون دانشگاه نیوساوث ولز نشسته اند، جایی که قرار است برای 24 ساعت آینده به هک کردن سیستم های کامپیوتری اقدام کنند. پشت سرشان، استاد و مدرس تحسین شده امنیت آی تی ایستاده، که ترجیح می دهد به عنوان یک فرد آکادمیک از او یاد نشود، و البته به واژه هکادمیک هم بلند می خندد. او فیونبار دیویس نام دارد.

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

تا عصر فردا، این دانشجویان به سختی چشم روی هم گذاشته اند، زیرا تازه حضورشان در مسابقه "چالش امنیت سایبری 2013" به پایان رسیده. رقابتی که شرکت Telstra و سازمان های دولتی هفته گذشته آن را برگزار کردند. Telstra در دومین سال برگزاری این رویداد، به دنبال یافتن کاندیدهای مناسب برای امنیت آی تی بود، شغلی که تقاضا برای آن رو به افزایش است.

در این مسابقه، شرکت کنندگان به طور 24 ساعته و بدون وقفه، به تست یک سیستم آی تی که Telstra به این منظور ساخته بود پرداختند. این مسابقه شامل "تست حمله و نفوذ به سیستم" بر روی اپلیکیشن های تحت وب این شرکت، و نیز شبکه ها و محصولات آن بود. تست نفوذ، به منظور بررسی یک سیستم کامپیوتری یا شبکه از طریق شبیه سازی حملات هکری، انجام می شود.

43 گروه شرکت کننده، هر کدام متشکل از 4 عضو، در این مسابقه شرکت کردند و استقبال به حدی بود که Telstra مجبور به محدودسازی تعداد تیم های هر دانشگاه به 3 بود. جالب اینجا است که هر سه مقام اول مسابقه، به تیم های دانشگاه نیوساوث ولز اختصاص یافت.

اما چرا این دانشگاه بهترین هکرهای "کلاه سفید" ( هکرها و کلاه های شان) را دارد؟ 

فیونبار دیویس که از اساتید امنیت آی تی در این دانشگاه است، بر خلاف سایر افراد آکادمیک که خیلی جدی هستند، در پروفایل خودش به شوخی نوشته "یک کت و شلوار پوش حرفه ای" که "فنون هک" و "اچ تی ام ال" و "ناکام کردن تهدیدات آدم های زرنگ" را تدریس می کند.

بسیاری از دانشجویان او و سایر همکارانش به شرکت های امنیتی گردن کلفت رفته و مشغول کار هستند، برخی دیگر هم در جاهایی مثل گوگل دوره کارآموزی می گذرانند. تئو جولین که یکی از دانشجویان دیویس است می گوید چیزی که او را یک هکر کلاه سفید عالی کرده، روش های آموزشی غیر مرسوم دیویس است. آموزش های او، عملی و در میدان جنگ صورت می گیرد، و نه در قالب بیان تئوری ها.

یکی از همکاران دیویس می گوید: «اگر شرکت ها کارهای احمقانه ای انجام دهند، او آنها را در مقالاتش نقد می کند. در این طور موارد مؤدب کنار نمی نشیند.» جولین هم می گوید: «دیویس سرش را توی تئوری ها نمی کند. در عوض به ما می گوید راه انجام نفوذ این است و برای اینکه سدش کنید، باید این کار را بکنید.»

با این که کار در شرکت های امنیتی بیش از تدریس درآمد دارد، دیویس به خاطر لذت شخصی، به این کار می پردازد: «تربیت شاگردانی که خیلی خوب کار می کنند، بی نهایت رضایت بخش است. بردن جایگاه های اول تا سوم، عالی است.»

درباره متفاوت بودن روش های آموزشی اش می گوید: «کار ما واقعاً با دوره های آموزشی کامپیوتر که می بینید فرق دارد زیرا وقتی سر کار می روید در اصل وارد حوزه هوش مصنوعی شده اید. شما به دانشجو می گویید که این مشکل است، این هم الگوریتمی که برای بر طرف کردنش باید استفاده کند، و او هم همین کار را می کند. ولی این بخش آموزش من شبیه یک تز کوچک است. ما دانشجو ها را می اندازیم در جای عمیق و می گوییم "بسیار خوب، باید پروژه خود را دست بگیری. کار سختی خواهد بود و ما بر اساس آن تو را قضاوت می کنیم."»
«خیلی از افراد یکی دو هفته بعد از شروع ترم، انصراف می دهند چون می فهمند که خروار خروار کار سرشان خواهد ریخت. بسیاری از دانشجوها نمی خواهند کار زیادی بکنند.»

دیویس با دیدن روش آموزش دانشجوهای سایر دانشگاه ها شوکه می شود: «آنها توسط اساتیدی بار می آیند که هرگز در عمرشان چیزی را هک نکرده اند. دانشجوها خوبند، مشکل از اساتید است... در صحبت با دانشجوهای سایر جاها، از سرفصل هایی که یاد گرفته بودند متعجب شدم. انگار اصلا علم کامپیوتر واقعی نبود.»

60 درصد کار دیویس بر روی پروژه های عملی متمرکز است. وقتی از او پرسیده می شود که آیا روش آموزشی عملی اش ممکن هست به تشکیل یک لشگر از هکرهای بد بینجامد یا نه، او یک جمله خیلی جالب می گوید: «من مطلقا از بابت ایجاد یک لشگر از "کلاه سیاه ها" نگرانی ندارم. در حقیقت، این دانشجوها تبدیل به پژوهشگرانی بسیار خوب در زمینه امنیت آی تی خواهند شد. فکر می کنم افرادی تبدیل به کلاه مشکی می شوند که قبل از آمدن به دانشگاه، در فکرشان چنین چیزی بوده باشد.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد