پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

سیستم عامل کروم را روی رایانه تان امتحان کنید!(آموزش نصب)

حتما بارها با کسانی مواجه شده اید که اظهار میکنند، از کامپیوتر استفاده چندانی نمی کنند و بیشترین استفاده آنها برای چک کردن ایمیل ها و یا سر زدن به یک سری از صفحات وب است. این یعنی کامپیوتر همه زندگی آنها نیست و تنها چیزی که این دسته از مردم احتباج دارند استفاده از یک کامپیوتر فوق العاده ساده است تا از شر مشکلاتی که سیستم عامل های کامپیوتر های پیشرفته بوجود می آورد، رهایی یابند.

برای مشاهده بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید

این نه تنها یک واسط کاربر فوق العاده ساده ای ست بلکه یک سیستم عامل ساده نیز می باشد. آن کامپیوتر و نوت بوک را به یک ابزار اینترنتی تبدیل می کند که در هرزمان در دسترس است. در این مقاله ما قصد داریم که چگونگی کار و راه اندازی یک Chrome OS  را در سیستم تان با استفاده از Oracle VM VirtualBox را آموزش دهیم. برای این آموزش با کانال همراه باشید.

نصب Chrome OS در Oracle VM VirtualBox Chrome OS یک نرم افزار متن باز است. من برای تست سیستم عامل کروم روی VirtualBox از سیستم عامل Chromium استفاده می کنم که توسط  Hexxeh.net ساخته شده و شما میتوانید بطور رایگان آن را دریافت کنید. البته توجه داشته باشید که از آی پی ایران نمی توانید برای دسترسی به Hexxeh.net استفاده کنید و حتماً باید آی پی خود را به یک آی پی غیر ایرانی تغییر دهید. این سیستم عامل یک سیستم عامل Chrome تمام عیار و کامل نیست ولی به آن نزدیک است و نمونه ای خوب است تا از روش کار سیستم عامل کروم جی میل آشنا شوید. در صورت رضایت از این عملکرد میتوانید نسخه سبک این سیستم عامل را برای کار در وی ام ور و یا پورت USB دانلود کنید. برای اینکه متوجه شوید که Chrome OS برای استفاده شما مناسب است یا نه، می توانید آن را روی کامپیوتر قدیمی خودتان تست کنید. برای اینکار میتوانید فایل VirtualBox را از Hexxeh.net دانلود و پس از آن فایل VDI را از حالت زیپ خارج کنید.

بعد از نصب VirtualBox، آن را اجرا کنید و سپس روی آیکن NEW برای نصب یک ماشین مجازی کلیک کنید، تا روی آن ChromeOS را نصب نمایید. نامش را ChromeOS گذاشته و سیستم عامل را Linux و ورژن آن را Other Linux بنامید!
در مرحله بعد باید مقدار حافظه را برای استفاده در ماشین مجازی مشخص کنید، با کلیک روی Ctrl-Alt-Delete به پنجره مدیریت وظیفه رفته و میزان حافظه مرود استفاده فعلی و مقدار حافظه موجود را بررسی کنید. من برای این کار از ۵۱۲ مگابایت استفاده کردم.
اگر حافظه کمی دارید می توانید از ۲۵۶ مگابایت استفاده کنید که البته کمی اجرای آن را کندتر میکند.

در مرحله بعد باید هارتان را مشخص کنید که برای این منظور روی Use existing hard disk کلیک کنید و فایل VDI که از سایت Hexxeh دانلود کردید را جستجو کنید.

بعداز اینکه دیسک کاملا بارگذاری شد لازم است که از اینکه شبکه تان بطور صحیح تنظیم شده مطمئن شوید برای اینکار روی ماشین مجازی که ساختید رلست کلیک کنید و گزینه Settings را انتخاب کنید. به پیکر بندی Network رفته و Adapter Type را تغییر دهید




یک تنظیم کوچک دیگر باقی مانده که باید انجام دهید. به System رفته و مطمئن شوید که گزینه Enable PAE/NX انتخاب شده است. اگر این گزینه فعال نشود سیستم عامل کروم تان فعال نخواهد شد.
chromeOS10 سیستم عامل کروم را روی رایانه تان امتحان کنید!

اجرای سیتم عامل کروم روی VirtualBox وقتی که برای اولین بار سیستم عامل Chromium OS را روی کامپیوترتان اجرا می کنید، صفحه ای مشابه صفحه هایی که هنگام نصب سیستم عامل های دیگر در کامپیوتر ظاهر می شود را می بینید.
بعد از اجرا شما با سیتم عامل تان روبرو می شوید که مانند دیگر سیستم عامل ها دارای دکمه استارت و گزینه های دیگر در گوشه سمت چپ و در پایین صفحه قرار دارند . شما میتوانید عکس پروفایل تان در گوگل را هنگام ورود به حساب کاربری تان در گوگل ببینید.
در مرکز صفحه نمایش می توانید ابزار های متفاوتی را ببینید که از طریق آنها میتوانید عملیات لازم را انجام دهید.

در منوی استارت شما به سه گزینه روبرو می شوید، جستجو گر فایل، یک آیکن برای اجرای مرورگر کروم و یک لینک برای ورود به فروشگاه Chrome.
البته این سیتم عامل نقاط ضعفی هم دارد مانند نبود ابزار هایی مانند نوت پد، تقویم و چیزهایی مانند این. در قسمت دیگر نوار وظیفه امکان تنظیم صدا، یک صفحه لاگ این برای ورود به حساب کاربری جی میل تان و همچنین گزینه Settings وجود دارد. 

شما میتوانید پیش زمینه و یا تم های موجود را تغیر دهید ولی بخاطر داشته باشید که هر تغیری که می دوهید در حساب کاربری تان نیز موثر است. چرا که این تغییرات به حساب کاربری تان نیز مربوط میشود.

این سیستم عامل تماما مرتبط با مرورکردن وب است. این یعنی، این یک سیستم عامل مرورگر است . تصور نکنید که آن میتواند همه نوع امکاناتی را دراختیارتان قرار دهد، چرا که اینگونه نیست. ولی ممکن است این تمام چیزی باشد که شما نیاز دارید، خصوصا اگر همه کارهایتان که انجام می دهید بطور آنلاین است. برای مثال file explorer یک روش برای دسترسی به حساب Google Drive است. 

بعد از اینک فایل را از فروشگاه دانلود کردید متوجه میشوید که آن یک نرم افزتر مرورگر کروم است. اگه شما میخواهید از کامپیوترتان بعنوان یک ابزار اینترنتی استفاده کنید این سیستم عامل برای شما مناسب است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد