پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

مصاحبه با ماریسا مایر، معاون سابق بخش جست‌وجوی گوگل

حضور خانم‌ها در جهان فناوری بسیار کم‌تر از آقایان است و طبق آماری که وجود دارد در حرفه‌هایی که به رایانه یا ریاضیات مربوط می‌شود، تنها یک چهارم از شاغلان را زنان تشکیل می‌دهند. البته این رقم به شکل قابل توجهی در حال افزایش است و خانم‌های موفق و تاثیرگذار در جهان وب و فناوری‌های دیجیتالی هم با قدرت حاضر شده و در بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های شناخته شده‌ای که در جهان وجود دارند، به عنوان اعضای کلیدی به فعالیت مشغول هستند.


 

برای مشاهده بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید

 

در شرکت‌هایی چون موزیلا، سونی اریکسون، یاهو و گوگل بسیاری از مسئولیت‌های اصلی بر عهده خانم‌ها است. به طور مثال مدیرعامل فعلی شرکت یاهو کسی است که تا چند وقت پیش در شرکت گوگل سمت معاونت بخش محصولات جست‌وجو را برعهده داشت.

خانم ماریسا مایر (Marissa Mayer) بیش از 10 سال در گوگل کار کرد و پس از آن هم به یاهو پیوست و در حال حاضر در جهان وب فرد بسیار شناخته شده‌ای است.

راه‌اندازی محصولات و سرویس‌های بسیار محبوب و پرطرفدار گوگل، چون شبکه اجتماعی اورکات، جی‌میل و iGoogle براساس تلاش‌های بسیاری بوده است که ماریسا مایر انجام داده است. خانم مایر که متولد 30 می سال 1975 میلادی است در ابتدا در دانشگاه استانفورد در رشته شیمی به تحصیل پرداخت اما پـس از مدتی از این رشته انصراف داده و در رشته زیست شناسـی به ادامه تحصیل مشغول شد اما باز هم ایـن رشتـه مورد علاقه او نبود و در نهایت در رشته مهندسی رایانه و سیستم‌های سمبلیک تحصیل کرد و مدرک خـود را در این رشته گرفت. مایر از میان رشته‌هـایی که مرتبط با رایانه هستند بیش از هر چیز به شاخه هوش مصنوعی علاقه داشت و تحصیلات تکمیـلی‌اش را در این شاخه ادامه داد و بعد از آن هم پروژه‌های زیادی را در این رابطه سرپرستی کرد.

طرح اولیه پروژه‌های بزرگ گوگل مانند نقشه گوگل و گوگل ارث براساس پیشنهادات او شکل گرفت. بسیاری از افراد اعتقاد دارند که بعد از «لری پیج» و «سرگئی برین» او بیشتر از دیگر افراد در کارش به صورت حرفه‌ای عمل می‌کند و در کاری که انجام می‌دهد، به طور کامل تخصص دارد.

سایت latimesblogs.latimes.com مصاحبه‌ای را با او در زمینه فعالیت‌هایش در گوگل انجام داده است که در ادامه آن را می‌خوانیم.

تفاوت اصلی گوگل با دیگر شرکت‌ها چیست؟ به نظر شما چه عاملی باعث شده است که گوگل در طول 10 سال گذشته فاصله بسیار زیادی با دیگر شرکت‌هایی که در این زمینه کار می‌کنند، پیدا کند؟

من فکر می‌کنم که گوگل قبل از هر چیز فهمید که مردم به چه چیزی نیاز دارند و سعی کرد که این نیاز را به بهترین شکل ممکن برآورده سازد. یکی از نیازهای اصلی تمام افراد این است که نادانسته‌های خود را به آسانی جست‌وجو کنند و اگـر به دنبال موضوع خاصی هستند، بدون دردسر در مورد آن اطلاعات به دست آورند. در حال حاضر بیشتر مردم جهان که با اینترنت سر و کار دارند به محض این که در مورد موضوعی اطلاعات می‌خواهند آن را در گوگل جست‌و‌جو می‌کنند و این تفاوت گوگل با دیگران است.

نقش گوگل در پیشرفت زندگی شما چه بوده است؟

برای من تا زمانی که در گوگل بودم این شرکت اصلی‌ترین رکن زندگی‌ام را تشکیل داده بود. من تمام دوستانم را در محیط کاری‌ام به دست آوردم و افتخار می‌کنم که از ابتدا با گوگل همراه بوده‌ام. تمام وقت و انرژی من صرف گوگل شده است و هدف من در زندگی موفقیت در جهان فناوری در تمام زمینه‌ها است.

به نظر شما در میان تمام پروژه‌هایی که گوگل تا کنون آن‌ها را اجرایی کرده، در طی 10 سال گذشته مهم‌ترین دستاورد گوگل چه بوده است؟

به طور قطع موتـور جست‌وجوی گوگل هنوز هم مهم‌ترین دستاورد ایـن شرکت است. رقبای این موتور جست‌وجو فاصلـه بسیار زیادی از آن دارند و این فاصله با گذشت زمـان بیشتر هم می‌شود. علاوه بر آن گوگل راه جدیدی را در زمینه تبلیغات برای همه باز کرده و با دیگر نوآوری‌هایی که تا کنون داشته است، جهان وب را برای کاربران دگرگون کرده است.

به نظر شما گوگل برای 10 سال آینده خود چه برنامه‌ای دارد؟

من فکر می‌کنم که بیش از هر مسئله‌ای شرکت گوگل روی ادامه نوآوری‌های خود تمرکز خواهد کرد. گوگل فکرها و ایده‌های جالبی در مورد جست‌وجو و روش‌های آن دارد. فکر می‌کنم که هنوز هم این راه کامل نشده است و در حال حاضر هنوز جست‌وجوها به صورت 100 درصد درست نیستند. گوگل راه‌های جدیدی را برای هر گونه جست‌وجویی از کتاب‌ها، ویدئوها و نقشه‌ها گرفته تا مسائل ساده پیاده خواهد کرد. علاوه بر این موارد گوگل قصد دارد طرح‌هایی را برای انتقال کسب و کار سالم به صورت آنلاین به اجرا درآورد.

مجله علمی بایت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد