پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

اولین نگاه به «ندای وظیفه: ارواح»(Call of Duty)

اگر قرار باشد بین عناوین اکشن اول شخص (First Person Shooter) در بازی های رایانه ای یک نظرخواهی جامع برگزار کنیم, بدون شک محبوب ترین فرنچایز در این سبک “ندای وظیفه” (Call of Duty) انتخاب خواهد شد و هیچ شکی هم در آن نیست.اصولا بازی هایی در این سبک مثل Battlefield و یا Crysis داستان چندان قوی و با شخصیت پردازی حرفه ای ندارند.شخصیت هایی که در ندای وظیفه معرفی شدند را هیچ کس فراموش نمی کند.با جان “ساوپ” مک تاویش Modern Warfare را آغاز کردیم, با Roach در Modern Warfare 2 دست ماکاروف و کاپیتان شفرد را رو کردیم و با کاپیتان اسکاتلندی عزیزمان جاناتان پرایس سیگار برگ روشن کردیم و به تریلوژی MW پایان دادیم.

برای مشاهده بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید

 

 


ولی Ghosts قرار است داستانی جدید را آغاز کند یعنی نه ریشه ای در MW دارد نه ربطی به Black Ops.اکتیویژن به سه گانه ی MW پایان داد و نویسنده ی بزرگی که بارها به خاطر فیلم نامه هایش جایزه گرفته است را برای داستان نویسی Ghosts تعیین کرد و او کسی نیست جز آقای Stephen Gaghan.اولین بار در جریان کنفرانس رونمایی از کنسول نسل هشتم مایکروسافت یعنی Xbox One از CoD: Ghosts رونمایی شد و هم چنین یک تریلر گیم پلی از بازی به نمایش در آمد که ویژگی های جدید بازی را نشان داد.


آقای Hirshberg پس از نمایش های متعدد بازی های الکترونیک آرتز و هم چنین نمایش ریسینگ Turn 10 یعنی Forza 5 به روی استیج آمد و خبر از ساخته شدن نسخه ی جدید ندای وظیفه با نام Ghosts را داد و هم چنین تایید کرد که این بازی با همکاری Infinity Ward سازنده ی تریلوژی Modern Warfare ساخته می شود.هم چنین اعلام شد که داستان این شماره به کلی با شماره های قبلی متفاوت است بوده و هم چنین موتور پایه بازی با CoD های قبلی متفاوت خواهد بود.چند روز از همایش مایکروسافت گذشت و تایید شد که استودیو زیر دست Activision یعنی Sledgehammer Games هم هیچ نقشی در ساخت بازی نخواهد داشت.


این استدیو اعلام کرد که در حال حاضر آن‌ها روی پروژه بعدی خود تمرکز کرده اند. گفتنی است که این استدیو توسط اعضای سابق Visceral Games یعنی Michael Condrey و Glen Schofield در سال ۲۰۰۹ تأسیس شد و آن ها هم چنین قصد ساخت یک اسپین آف در سری CoD را داشتند که قرار بود هم زمان با Modern Warfare 3 عرضه شود ولی به دلایلی این پروژه کنسل شد و اعضای Sledgehammer برای ساخت MW3 به همکاری با IW پرداختند.
The Ghosts Are Real but, Ghost isn’t Alive …



از نظر داستان, اکتیویژن هیچ اطلاعاتی منتشر نکرده ولی چندی پیش اطلاعاتی در حد یک خلاصه کوچک منتشر شد که کمی ابهامات را در این زمینه بر طرف کرد.خرده فروشی Tesco پس از لیست کردن بازی برای پلی استیشن ۳ اطلاعاتی از داستان را منتشر کرد که می گوید داستان بازی ۱۰ سال پس از ماجرایی می گذرد که باعث شده ایالات متحده امریکا دیگر ابرقدرت جهان نباشد ولی در این بین گروهی به نام ارواح (Ghosts) – که نام بازی نیز بر اساس این گروه شش نفره انتخاب شده است – به وجود می آید که متشکل از نیروهای ویژه ایالات متحده امریکا هستند و هدفشان فقط بازگرداندن امریکا به قدرت جهانی و از بین بردن تهدید ها علیه این کشور است.

امیدواریم همان شخصیت پردازی ای که حتی شخصیت های فرعی داستان CoD های قبلی آن را داشتند در Ghosts ببینیم که خیلی هم دور از واقعیت نیست.


مارک رابین (Mark Rubin) از IW درباره ی گیم پلی بازی و بخش مولتی پلیر – که تا به حال مهم ترین بخش CoD بوده است – اظهارات زیادی داشته است که یکی از آن ها ایجاد تغییرات در این دو بخش است.اگر تریلر بازی را در کنفرانس ۲۱ می دیده باشید مطمئنا یکی از اولین چیزهایی که نظرتان را جلب خواهد کرد, اضافه شدن سگ ها به بازی هستند که کنترلشان بر عهده ی بازیکن است.وقتی درباره ی چگونگی کنترل این سگ ها از آقای رابین پرسیدند وی در جواب گفت:

“قلاده ی سگ ها مجهز به سیستمی است که می توانید در بازی به راحتی از آن ها استفاده کنید و یک سگ را هدایت کنید و از آن برای انجام دادن ماموریت هایتان استفاده کنید.”

این نوع از بازی را قبل تر هم در CoD: Black Ops II دیده بودیم به طوری که در بخش های Strike Force می توانستید کنترل ربات ها را بر عهده بگیرید و آن ها را از راه دور کنترل کنید هر چند که با کنترل سگ ها متفاوت است چرا که آن ها موجودات زنده هستند به هر حال بای تا نمایش های بعدی بازی صبر کرد.





شما و سگ وفادارتان, این سگ ها از مهم ترین بخش های اضافه شده به CoD هستند که به دست شما کنترل می شوند تا بتوانید راحت تر به هدفتان نزدیک شوید.


هم چنین نبرد هایی در زیر دریا نیز وجود خواهند داشت که باید علاوه بر این که حواستان به مهمات و نارنجک هایتان است به ***** اکسیژن و ماسکتان هم توجه داشته باشید.در تریلر اولیه دیدیم که چگونه با دشمن در زیر آب درگیر شدیم و البته ماسک اکسیژن نیز از اهمیت بالایی برخوردار بود.آزادی عمل شما در واقع بسیار گسترش یافته است.


در CoD ها همیشه بازی خطی است و خوش بختانه یا متاسفانه بازی به شما امر و نهی می کند که چه زمانی بازی را اکشن پیش ببرید و یا مخفی کاری کنید ولی در Ghosts شما تجهیزات و آزادی عمل زیادی برای پیش بردن مراحل به صورت مخفیانه دارید که اصلی ترین سلاح شما برای مخفی کاری نیز خنجرتان خواهد بود و برای شکار دشمنان از راه دور نیز باید از اسلحه های دور زن (اسنایپر) و یا کلت های کمری که مجهز به صداخفه کن هستند استفاده کرد.

آن طور که سازندگان قولش را داده اند شاهد وجود حداقل پنج راه مختلف برای اتمام یک مرحله خواهیم بود.یعنی می توانید از نیروهای پشتیبانی کمک بگیرید تا دوستانتان با هلیپوپتر و جیپ از خجالت دشمنان در بیایند و یا خودتان یک تنه با یک خنجر به دل دشمن بزنید و ماموریت محول شده را انجام دهید.

به گفته ی اکتیویژن دیگر خبری از وجود مراحل شاخه ای – مثل چیزی که در Black Ops II شاهد آن بودیم – در Ghosts نخواهد بود یعنی انتخاب های شما کمتر در داستان بازی تاثیر گذار هستند و بر خلاف BO II شاهد پایان های کمتر خواهیم بود.


در بخش چند نفره ی بازی نیز به گفته مارک رابین قادر خواهید بود تا شخصیتتان را به کلی شخصی سازی کنید و یا نقشه ی محیط را خودتان طراحی کنید.حرکات فیزیکی ای که به این بخش اضافه شده اند نیز جذابیت و نوآوری زیادی دارند.تایید شده است که قادرید هنگام حملات دشمنان در بخش چند نفره روی زمین غلت بزنید و یا این که در گوشه های نقشه پناه بگیرید.

لازم به ذکر است کسانی که بازی را از فروشگاه GameStop پیش خرید می کنند یک مپ برای بخش چند نفره دریافت خواهند کرد که FreeFall نام دارد و در بالای یک آسمان خراش رخ خواهد داد.




مخفی کاری در بازی از دیگر ارکان هم است.بر خلاف شماره های قبلی احتمالا شاهد آزادی عمل بیشتر در مراحل خواهیم بود که نکته ی قابل توجهی است.






نبرد های دریایی که در بازی وجود دارند این چنین است.از مهم ترین چیزهایی که باید به آن ها توجه کنید, ***** اکسیژن شماست.


از نظر گرافیک, مثل تمام بازی هایی که در این چند ماه تایید شده اند Ghosts نیز باید گرافیک نسل بعدی داشته باشد چون نسخه های PS4 و Xbox One بازی نیز هنگام رونمایی از بازی تایید شد.البته IW خبر داد که موتور بازی یک موتور کاملا جدید خواهد بود ولی پس از چند روز مشخص شد که موتور پایه بازی همان IW Engine است که کمی پیشرفته تر شده است.اگر یک مشکل در این فرنچایز وجود داشته باشد, تکراری بودن طراحی محیط ها و موتور پایه بازی, مشکل اصلی CoD خواهد بود.

با وجود عرضه ی Battlefield 4, سازندگان باید فکری به حال CoD بکنند که بتواند جلوی قدرت فراست بایت ۳ (Frostbite 3) دوام بیاورد وگرنه برخلاف سال های گذشته شوتر برتر ۲۰۱۳, BF4 انتخاب خواهد شد.ولی اگر واقعا چیزی که در تریلر اولیه بازی دیدیم همانی باشد که در بازی اصلی می بینیم شاهد بافت های گرافیکی بهتری نسبت به نسخه های قیبلی خواهیم بود.


بر خلاف قبل این بار موتور IW مجهز به یک تکنولوژی با نام SUBD خواهد بود که می تواند بافت های گرافیکی زیباتری را به ارمغان بیاورد و نرخ فریم را در ثانیه افزایش دهد.
به جزئیات جنگلی که در اولین تریلر آن را دیدم توجه کنید.آیا این جنگل مشابه جنگلی است که در BO II شاهدش بودیم؟ مسلما خیر.پیشرفت های گرافیکی که Ghosts دارد را نمی توان نادیده گرفت ولی هم چنان یکی از مهم ترین فاکتورهای تعیین برتری های یک بازی گرافیکش است و این چیزیست که امیدواریم بازی از آن بهره ببرد.



a


Call of Duty: Ghosts
ناشر: Activision
سازنده: Infinity Ward
نویسنده: Stephen Gaghan
موتور پایه: IW Engine
پلتفرم [ها]: PC,PS3,X360,PS4,X1,Wii U


در انتها باید گفت که Call of Duty: Ghosts حرف های زیادی برای گفتن دارد ولی رقیب دیرینه CoD یعنی Battlefield نیز امسال با پیشرفت های داستانی زیادی آمده است و مسلما نسبت به Bad Company 2 و BF3 پیشرفت های زیادی دارد.باید منتظر ماند تا عملکرد هر دو بازی را چه در زمینه فروش و چه در زمینه موفقیت دید تا بتوان یک دیدگاه منطقی داد.
CoD: Ghosts قرار است در پانزدهم نوامبر سال جاری میلادی (اواسط آبان ماه ۹۲) برای رایانه های شخصی, پلی استیشن ۳, ایکس باکس ۳۶۰, پلی استیشن ۴, ایکس باکس وان و Wii U عرضه شود.
نویسنده:مسعود تیموری
نظرات 1 + ارسال نظر
ali یکشنبه 30 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 00:22 http://melibux.vcp.ir

سلام وبسایت باحالی داری مرسی راستی اگه خواستی کسب درآمد اینترنتی داشته باشی بیا سایت من خوشحال میشم :X

حتما به روی چشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد