پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

چرا یک پسورد روی ویندوز به تنهایی نمی تواند از داده های شما محافظت کند ؟؟

در حقیقت یک پسورد روی ویندوز تنها می تواند از کامپیوتر شما در مقابل یک دسترسی غیرمجاز عادی محافظت کند.بنابراین اگر یک هکر دسترسی فیزیکی به سیستم کامپیوتری شما داشته باشد یک پسورد عادی که از طریق کنترل پنل گذاشته می شود قادر نیست ازداده های کامپیوتر شما محافظت کند.

اگر سیستم کامپیوتری دزدیده شود !

یک پسورد ویندوز تنها از ورود اشخاص به حساب کاربری شما جلوگیری می کند.اگر یک هکر دسترسی فیزیکی به سیستم کامپیوتری شما پیدا کند قادر است تمامی موانع متداول را بردارد و به سیستم شما نفوذ کند.

برای مشاهده بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید

 



به طور مثال اگر آنها بتوانند سیستم شما را ری استارت کنند آنها می توانند یک Linux live CD یا حتی یک Windows To Go USB drive را وارد درایو سیستم کامپیوتری شما بکنند.سپس می توانند از طریق این ابزارها وارد سیستم شما شوند و از طریق یک محیط لایو به فایل ها دسترسی پیدا کنند.

البته این امر تنها در صورتی امکان پذیر است که بایوس سیستم کامپیوتری شما از طریق removable devices قابل بوت باشد و معمولا هم این تنظیم به صورت پیشفرض فعال است.حتی اگر به صورت پیشفرض نیز فعال نباشد فرد هکر می تواند وارد بایوس سیستم شما شده و سپس گزینه enable booting from removable devices را فعال کند.البته این اختیار در صورتی که بایوس نیز پسورد داشته باشد از هکر گرفته می شود اما تعداد محدودی از کاربران هستند که روی بایوس سیستم خود پسورد قرار می دهند.

حتی اگر شما روی بایوس خود پسورد گذاشته باشید این امر از داده های شما محافظت نمی کند.چون هکر می تواند لپتاپ یا کامپیوتر دسکتاپ شما را باز کرده سپس هارد را برداشته و آنرا روی کامپیوتر دیگری قرار دهد و بعد به داده های آن دسترسی پیدا کند.یک راه کار دیگر آن است که اگر هکر دسترسی فیزیکی به داخل کامپیوتر شما داشته باشد آنها به احتمال زیاد می توانند تنظیمات بایوس را ریست کرده و در نتیجه پسورد بایوس نیز به صورت خودکار حذف خواهد شد.در این صورت قادرند گزینه enable booting from removable devices را فعال کرده و با دستگاه های مورد نظر بوت شوند.

بعد از اینکه یک هکر با استفاده از یک دستگاه removable وارد سیستم شما شد در صورتی که بخواهد می تواند پسورد ویندوز را نیز ریست کند.جالب این جاست که آنها برای انجام این کار نیاز به هیچ ابزار هک مخصوصی ندارند.در نتیجه خود شما هم می توانید با استفاده از ابزارهایی نظیر reset a Windows password with a Windows installer disc reset a Windows password from a Ubuntu live CDنسبت به ریست یک سیستم کامپیوتری اقدام کنید.

چه هنگام یک پسورد ویندوز از داده های شما محافظت می کند؟ 

ناگفته نماند یک پسورد ویندوز خیلی هم بی استفاده نیست درست همانند قفل های روی در خانه هایمان  که از اثاثیه ما محافظت می کنند ,یک پسورد ویندوز نیز می تواند از اثاثیه یا همان داده های کامپیوتر ما محافظت کند.اگر شخصی در فضای کاری یا خانگی شما قصد ورود به سیستم شما را داشته باشد یک پسورد ویندوز به سادگی می تواند از ورود آن شخص به سیستم شما جلوگیری کند.

اگر یک سارق فقط قصد سرقت سخت افزار کامپیوتر یا لپتاپ شما را داشته باشد نه داده های شخصی,در این صورت اگر سارق فقط یک دزد معمولی باشد حتی اگر قصد ورود به سیستم شما را داشته باشد گذاشتن پسورد می تواند از ورود سارق به سیستم کامپیوتری شما جلوگیری کند.

به طور کلی اگر یک هکر یا حتی یک شخص معمولی که آشنایی معمولی  با کامپیوتر داشته باشد بخواهد به داده های شخصی شما دسترسی پیدا کند چنانچه دسترسی فیزیکی به سیستم کامپیوتری شما داشته باشد طبق روش هایی که پیشتر ذکر شد می تواند داده های شما را به سرقت برده و یک پسورد ساده ویندوز نیز به شما کمکی نخواهد کرد.

استفاده از نرم افزار رمزنگاری داخلی ویندوز به منظور رمزنگاری ایمن اطلاعات :

اگر شما واقعا می خواهید از داده های سیستم خود محافظت کنید نباید به یک پسورد ساده ویندوز دلخوش باشید.شما باید از encryption یا همان رابط رمزنگاری استفاده کنید.زمانی که شما از encryption استفاده می کنید فایل های ذخیره شده روی هارد دیسک شما از نظر ظاهر منطقی به شکلی درهم آمیخته در خواهند آمد.زمانی که کامپیوتر شما راه اندازی می شود شما مجبورید برای دسترسی به فایل ها پسوردی که قبلا در هنگام رمزنگاری ایجاد کردید را وارد کنید.اگر شما کلا از لپتاپ خود برای دسترسی به فیسبوک یا یوتوب استفاده می کنید شما احتمالا نیازی به رمزنگاری هارد دیسک خود ندارید.

اما اگر با داده های مالی حساس یا سندهای تجاری سروکار دارید شما باید برای حفاظت این اطلاعات از رمزنگاری استفاده کنید خواه سیستم شما لپتاپ باشد یا یک کامپیوتر رومیزی.

چگونه هارد دیسک خود را رمز نگاری کنیم؟

شما میتوانید از رابط نرم افزار BitLocker که به صورت داخلی درون ویندوز ۷ و۸ تعبیه شده است برای رمزنگاری هارد دیسک خود استفاده کنید.روش کار با این رابط نرم افزاری طی یک مقاله ای کامل که پیشتر در این سایت منتشر شده بررسی شده است. با یک جست و جوی کوتاه می توانید آنرا پیدا کنید.

نتیجه گیری پایانی  

یک پسورد ساده که روی ویندوز قرار می گیرد هنوز هم می تواند سودمند واقع شود.برای مثال فرض می کنیم که شما پسوردی روی ویندوز خود نگذاشته اید و تنها هارد دیسک خود را رمزنگاری کرده اید در این صورت یک هکر می تواند حتی در صورتی که لحظه ای به لپتاپ شما دسترسی داشته باشد بعضی داده های سیستم شما را سرقت کند.چون معمولا همه داده ها رمزنگاری نمی شوند حال اگر لپتاپ در حالت قفل قرار داشته باشد آنها لازم است که برای ورود, پسورد را وارد کنند و چون آنها پسورد را نمی دانند مجبورند کامپیوتر را ری استارت کنند تا مراحل لازم که پیشتر ذکر شد را برای حذف پسورد و دسترسی به سیستم انجام دهند.در نتیجه همین میزان زمان لازم برای انجام مراحل به منظور دسترسی به سیستم می تواند سبب هشیاری شما شده و از سرقت اطلاعات جلوگیری کند.

البته دقت داشته باشید که هیچ چیز کاملا کامل نیست.نرم افزاری با نام the freezer attack وجود دارد که می تواند حتی هارد دیسک کامپیوترهای که به صورت کامل به حالت  رمزنگاری درآمده اند را مورد حمله قرار دهد.به هر حال رمزنگاری هارد دیسک یک روش بسیار قوی و مطمئنتر نسبت به قرار دادن یک پسورد ساده است.به طور کلی استفاده از تمامی این تکنیک ها می تواند کمک بیشتری در حفاظت از داده های شما بکند.

شما چه روش های کاربردی و مطمئن را می شناسید که کاربران می توانند با استفاده از آنها از داده های سیستم خود محافظت کنند؟خود شما از چه نرم افزارهایی برای محافظت از داده های شخصی خود استفاده می کنید؟

نظرات 2 + ارسال نظر
خرید وبمانی یکشنبه 30 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 22:08

سلام
وبلاگ خوبی دارین.
خواستی تبادل لینک کنی خبرم کنم.

عنوان: خرید وبمانی
لینک: http://www.PersianXchange.ir/

دوست عزیز من اومد به سایت شما گفتم به چه نامی منو لینک کنین ولی مثل اینکه اصلا شما پیغام های سایت رو چک نمیکنین لطفا چک کنین بعد درخواست 2باره بدین ممنون از شما

... شنبه 6 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 17:27 http://sweeet.blogfa.com

سلام اطلاعات وبتون خیلی خوب بود.

لطفا یک نرم افزار رمز نگاری هارد دیسک خوب را معرفی کنید .

باتشکر.

سلام عزیز مرسی.میتونی از نرم افزار قفل کاسپین استفاده کنی قابلیت هایی بالایی هم داره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد