پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

اف بی آی می تواند از راه دور میکروفون گوشی و لپ تاپ ها را فعال کند

چند وقت پیش بود که همراه با عرضه ایکس باکس وان و کینکت جدید مایکروسافت این بحث مطرح شد که کینکت جدید مایکروسافت می تواند به عنوان یک ابزار جاسوسی توسط NSA استفاده شود. اما حالا بحث گسترش یافته و احتمال جاسوسی از طریق میکروفون اسمارت فون های اندرویدی و لپ تاپ ها مطرح شده است، پس در این باره توجه شما را به گزارش اخیر وال استریت ژورنال در مورد اینکه اف بی آی می تواند از راه دور مکالمات را از طریق میکروفون گوشی ها ضبط کند جلب می نماییم.

با توجه به یک مقام ناشناس اسبق ایالت متحده، نه اف بی  آی و نه گوگل حاضر به تایید و رد این گزارش ها نیستند.



برای مشاهده بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید

 


اما استفاده از میکروفون تلفن همراه برای استراق سمع ایده جدیدی نیست. و تا به حال اف بی آی در بسیاری از مواقع از آن استفاده کرده است. علاوه بر این به تازگی معلوم شده است که از طریق نرم افزاری های نظارتی که بر روی کامپیوتر ها نصب می شود هم می توان به شنود پرداخت.


از سایت سی نت هم خبر می رسد که اف بی آی برای نصب آنچه به آن پورت ریدر گفته می شود دادگاهی شده است. این تکنولوژی می تواند درون شبکه های داخلی شرکت ها نصب شود و به نظارت بپردازد. حتی گفته می شود که اف بی آی ادعا می کند این نرم افزار ( به نام پورت که کمی با نرم افزار استراق سمع گوشی های اندرویدی فرق دارد) می تواند از طریق لینکها، لایک فیسبوک و پلاس گوگل پلاس به جمع آوری اطلاعات بپردازد.


به طور ساده نرم افزار پورت را می تواند یک نرم افزار کنترل ترافیک داده در نظر گرفت که کل اطلاعات را بررسی می کند و اطلاعات مورد نیاز را شناسایی می کند. سازمان اف بی آی همچنین گفت که آنها می خواستند  تا شرکت ها اطلاعات بیشتری را در مورد بسته های اینترنت ( internet pack) که استفاده می کنند، از جمله شناسایی سطح بعدی پروتکل ها که در بخش داده های اینترنت دیتاگرام استفاده می شود.


به گفته یکی از مجله ها، ” واحد عملیات از راه دور” می تواند این نرم افزار( برای گوشی و لپ تاپ) را از طریق یک دستگاه فیزیکی مانند درایو یو اس بی روی تلفن همراه نصب کند و یا از طریق اینترنت به وسیله یک تروجان و یا یک لینک مخرب به بارگذاری نرم افزار روی گوشی بپردازد. اینکه اف بی آی می تواند به راحتی به سرقت اطلاعات بپردازد امر واهمی است و اینکار بعضی اوقات به طور منظم انجام می شود.


البته لازم به ذکر است که دولت ها به طور کلی به یک حکم برای انجام فعالیت های نظارتی نیاز دارند از جمله اینکه  محتوای خصوصی مانند مکالمات صوتی را شنود کنند. اما بالاخره این ها ” اسرار دولتی” است و کسی برای پاسخ ندادن کسی را بازخواست نمی کنند.

نظرات 1 + ارسال نظر
خواب گو یکشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 21:43 http://www.khabgoo.com

سلام دوست من
وبلاگ جالبی دارید. برای شما آرزوی موفقیت دارم.

سلام دوست عزیز مرسی
منم براتون بهترین ها رو آرزومندم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد