پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

چگونه توانایی سیستم خود را برای اجرای بازی کامپیوتری بسنجیم ؟؟

مباحث مربوط به بازی در کامپیوترهای شخصی به سادگی بازی های کنسولی نیست. اگر شما یک لپتاپ با سخت افزار گرافیک ضعیف داشته باشید یا حتی اگر یک کامپیوتر شخصی قدیمی دارید بسیار حائز اهمیت است که قبل از خرید بازی کامپیوتری مورد نظر خود بررسی کنید ببینید سیستم شما توانایی اجرای بازی کامپیوتری را دارد یا خیر.

به طور کلی گیمرها مجبور نیستند برای اجرای بازی های جدید به صورت نرم و روان ,سیستم خود را مرتب تعویض کنند.امروزه آنقدر گرافیک های قدرتمند ساخته شده است که می توانند تا سال ها اجرای روان بازی های جدید را تضمین کند.



برای مشاهده بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید


 

 


اما در مورد لپ تاپها باید اقرار کنیم که آنها به هیچ وجه از پایه و اساس برای اجرای روان بازی های کامپیوتری ساخته نشده اند.

در این مقاله قصد داریم روش هایی را به شما گوشزد کنیم که با استفاده از آنها می توانید میزان کشش بازی را قبل از خرید روی سیستم خود بررسی کنید.

۱- از گرافیک های اینتل برحذر باشید !!


اول از همه لازم است که یک اخطار بزرگ را به شما گوش زد کنیم : اگر سیستم کامپیوتری شما به جای گرافیک های شرکت AMD و Nvidia تنها از یک گرافیک اینتل OnBoard بهره می برد شما به احتمال زیاد در اجرای بازی های جدید با مسائلی روبرو خواهید شد.


اگر با لپ تاپ ها سروکار داشته باشید حتما می دانید که اکثر آنها از گرافیک های OnBoard اینتل استفاده می کنند.این نوع گرافیک ها به نسبت بقیه هم ارزانتر و هم کم مصرف تر هستند. به هر حال حتی اگر روی سیستم شما آخرین گرافیک OnBoard اینتل هم وجود داشته باشد سیستم شما حرفی برای زدن مقابل غول های AMD و Nvidia نخواهد داشت.


اگر اخبار اخیر را دنبال کرده اید شاید بدانید که کارایی گرافیک های OnBoard اینتل با سری گرافیک های Haswell جدید این شرکت افزایش پیدا کرده است.اما باز هم آنطور که باید و شاید کارایی گرافیک به اندازه کافی بهبود پیدا نکرده است.

۲- مشخصات سیستم خود را به صورت دستی بررسی کنید :

ما بعدا روش بررسی مشخصات سیستم را به صورت خودکار بیان خواهیم کرد اما اول لازم است تا مشخصات سیستم خود را به صورت دستی برانداز کنید. شما در ابتدا لازم است ببینید سیستم شما از چه مشخصات سخت افزاری برخوردار است.


در ابتدا سرعت پردازنده، مقدار حافظه رم و جزییات کارت گرافیک بررسی می شود. اگر سیستم شما لپ تاپ باشد شما می توانید این اطلاعات را در سایت سازنده لپتاپ به راحتی پیدا کنید. به هر حال راحت ترین روش برای بررسی مشخصات سیستم  که به هیچ نرم افزار اضافی نیز نیاز ندارد استفاده از ابزار system information است. ما همچنین استفاده از نرم افزار Speccy که توسط همان شرکتی که نرم افزار محبوب CCleaner را ساخته است تهیه شده را توصیه می کنیم.


در بخش زیر مواردی را که لازم است در نرم افزار  Speccy بدانید ذکر کرده ایم :

*سرعت پردازنده بر حسب گیگاهرتز:  کافی است روی عنوان CPU در نرم افزار Speccy کلیک کرده تا این مشخصه را بررسی کنید.شما همچنین در این قسمت می توانید تعداد هسته هایی که در پردازنده شما وجود دارند را ملاحظه کنید.


*مقدار حافظه رم بر حسب گیگابایت.

*بررسی نوع کارت گرافیک و میزان مقدار حافظه رم آن : اگر شما دو کارت گرافیک را در بین مشخصات می بینید. شما می توانید در مواقعی که سیستم به سرعت و قدرت پردازش کمی احتیاج دارد از کارت گرافیک ضعیفتر استفاده کنید تا عمر کارت گرافیک قویتر تقلیل نیابد و در ضمن با این کار مصرف برق کمتری را نیز شاهد خواهیم بود.

نــکتـــــه :


همانطور که احتمالا می دانید تکنولوژی به کار رفته در پردازنده ها و حافظه های رم به گونه ای است که آنها را مادام العمر می خوانند چرا که اگر اتفاق خاصی پیش نیاید آنها می توانند سال های سال به کار خود بدون هیچ مشکلی ادامه دهند.اما این در مورد کارت گرافیک صحیح نیست. چرا که تکنولوژی به کار رفته در آنها به صورتی است که بعد از چند سال با مشکلات متعدد اساسی روبرو می شوند و مهمترین آن مشکلات هم استهلاک چیپ کارت گرافیک می باشد. به همین جهت  است که آنها حتی دارای برچسب اسمی مادام العمر نیز نیستند.


بعد شما لازم است نیازمندی های سیستمی که آن بازی برای اجرای مناسب لازم دارد را بررسی کنید. معمولا این اطلاعات روی وبسایت شرکت سازنده بازی یا فروشگاه اینترنتی ای که بازی را می فروشد یافت می شود. سپس شما لازم است تا مشخصات سخت افزاری سیستم خود را با مشخصات درج شده برای اجرای روان بازی مقایسه کنید.

۳- مشخصات سیستم خود را به صورت خودکار با مشخصات مورد نیاز بازی مقایسه کنید :

برای این که نیازمندی های سیستمی را به صورت خودکار برای بازی مقایسه کنید می توانید از وبسایت Can You Run It استفاده کنید.


این وبسایت توسط کمپانی های بزرگی همچون AMD تضمین شده است. قبل استفاده از این وبسایت توصیه می کنیم نرم افزار desktop app را دانلود کرده و نصب کنید.بعد از نصب ,این نرم افزار به صورت خودکار سخت افزار کامپیوتر شما را بدون اینکه لازم باشد به وبسایت معرفی شده رجوع کنید اسکن می کند.با این روش شما مجبور به نصب هیچ یک از اپلت های جاوا یا اکتیویکس نیستید.


بعد از اجرای این ابزار وارد سایت معرفی شده شوید. بازی مورد نظر را از کادر بازشو انتخاب کرده و سپس روی دکمه Can You Run It کلیک کنید.بعد از اینکار اطلاعاتی مبنی بر میزان روان بودن بازی روی سخت افزار کامپیوتر شما ، نمایش داده می شود.

نظرات 2 + ارسال نظر
شارژ وبمانی یکشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 22:27

سلام
امیدوارم خوب باشید.
وبلاگ زیبایی دارید.
خوشحال میشم باهم تبادل لینک کنیم.

عنوان: شارژ وبمانی
لینک: http://www.PersianXchange.ir/

دوست عزیز شما اول ما رو به این نام لینک کنین

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
بعد بیاین بگین به چه نامی لینک کنم شما رو چون پشتیبانی سایتتون جالب نیست وجواب کسی رو نمیدین
موفق باشید

یربیربثبثقب دوشنبه 11 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 17:25

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد