پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

مروری بر Contra: Evolution – بازی موبایل به سبک دهه 80

دام گیمری است که بگوید Contra بازی نکرده یا حداقل از آن خاطره‌ای ندارد و کدام نینتندو گیمری عاشق این بازی نبوده؟ Contra اولین بار مانند بسیاری دیگر از بازی‌های ژاپنی کار خود را از دستگاه‌های آرکید شروع کرد و خیلی زود در عرض کمتر از یک سال نسخه‌ رسمی و کنسولی آن برای NintendoEntertainment System منتشر شد.

در ایران هم کلونی NES را که بیشتر با نام "میکرو " می‌شناسیم توانایی اجرای این بازی را داشت و به سرعت دست به دست چرخید و شهرتش میان نوجوانان و جوانان ایرانی دهه های گذشته هم افزایش یافت.



 


برای مشاهده بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید

  

 حالا یک تیم بازی‌سازی, اولین شماره این بازی را با گرافیکی بهتر و جذاب‌تر برای گوشی‌های موبایل پورت کرده‌اند. اندورید داران به گوش باشید که Contra: Evolution بالاخره برای این سیستم عامل هم منتشر شد.

پیش از هر چیزی لازم است به یاد آورید که کدام نسخه از این بازی را انجام داده اید. نسخه‌ ژاپنی و غربی این بازی داستان مشابهی با اندکی تغییرات داشتند.


در ویرایش ژاپنی این حادثه در سال ۲۶۳۳ رخ می‌دهد که یک گروه بزرگ تروریستی با نام Red Falcon قصد سلطه‌ کامل بر زمین را داشتند. اما Mad Dog و Scorpion، دو قهرمان داستان در مجمع الجزایر گالوگا، نزدیک به نیوزیلند باید از شکل گیری این حادثه‌ی تلخ جلوگیری کنند.

اما در ورژن آمریکایی آن، سال بازی تغییر می‌کند و به زمان حال برمی‌گردد و گروه تروریستی Red Falcon به اتحادی بیگانه تبدیل می‌شود که البته همان قصد مشترک را دارند و بازی هم در جزایر جنوب آمریکا جریان دارد.

در همین چند خطی که خواندید مروری کردیم بر سیاست‌های کمپانی‌های ژاپنی در سال‌های دور که چگونه برای جلب نظر مخاطب هر منطقه‌ای دست به تغییر جزئیات و فرعیات می‌زده‌اند. داستان این بازی پیش روی شما هم همین است و تغییری در آن ایجاد نشده.

گرافیک بازی تغییرات شگفت انگیزی داشته که با فاصله‌ تقریبا ۲۵ ساله از عرضه این بازی طبیعی به نظر می‌رسد. اجسام کاملا به شکل ۳ بعدی در آمده‌اند و افکت‌های جذابی به کار گرفته شده که تکسچرهای کم کیفیت بازی را پوشش دهد و به شکل جذابی به نظر مخاطب برساند.

از نظر بصری این بازی به قدری تغییرات داشته و زیبا شده که در برخورد اول شاید باورتان نشود چیزی که رو به روی تان قرار گرفته بازسازی یک بازی دو بعدی Run and Gun تقریبا ۲۵ ساله است. اما از این منظر هم نگران نباشید که ممکن است محیط ها را به یاد نیاورید.

عمق بخشی به برخی صحنه‌ها و یا غول آخر‌ها آنها را کمی وحشتناک‌تر کرده. اما دقیقا از روی همان مدلهای قدیمی ساخته شده و تغییر ساختاری نداشته‌اند. همین موضوع می‌تواند به تجربه‌ی چند باره‌ی این بازی کمک کند.

در بازی جلوتر که می‌روید Power Upها و امتیازات را درو کنید و هرچه می‌توانید دشمنان گریزان را هم نابود کنید. مراحل و کاراکترهای جدید در طول بازی برای تان آزاد خواهد شد و می‌توانید موقعیت‌های جدیدی را با قدرت‌های متفاوت تجربه کنید.

گرچه برخلاف ادعای رویایی سازندگان Contra: Evolution، این بازی یک "تجربه‌ی کاملا جدید" نیست، اما قطعا برای کسانی که با این بازی آشنایی دارند لحظات خوبی را رقم خواهد زد. اگر هم اولین بار است که Contra بازی می‌کنید مراقب خودتان باشید. Contra از قدیم الایام بازی نسبتا سختی بوده و دشواری‌های زیادی به همراه داشته. اما به پایان رساندن هر Area یا به عبارتی مرحله از بازی بسیار شیرین و دلچسب خواهد بود.

به شخصه یکی از نقاط عطف این عنوان را غول آخر‌ها یا Bossها می‌دانم. پایان هر مرحله یا در اواسط گاها با وسایل غول پیکری رو به رو می‌شوید که امانتان نمی‌دهند و از هر جهتی که فکرش را بکنید به شما حمله می‌کنند. با پیشروی در مراحل بازی و رسیدن به مراحل بالاتر، معنای کامل Old School Gaming را درک می‌کنید. غول آخر‌ها دیگر به شما اجازه‌ تکان خوردن هم نمی‌دهند و کار را هر دفعه سخت‌تر از گذشته می‌کنند.

این بازی تقریبا ۲ ماه پیش برای iOS منتشر شد و حالا ویرایش مخصوص اندرویدی آن برای گوشی‌های موبایل منتشر شده که می‌توانید آن را با قیمت ۱دلار تهیه کنید.

سیستم عامل: اندروید و iOS
سازنده: PunchBox Studio
ناشر: Konami
تاریخ عرضه: ۲۲ آگوست
قیمت: ۱ دلار
حجم: ۴۷.۹ مگابایت

دانلود از اپ‌استور
دانلود از گوگل پلی

محسن وفانژاد
نارنجی


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد