تصور کنید نامه ای را به اداره پست می فرستید انتظار دارید تا نامه شما به
مقصد و آدرسی که نوشتید فرستاده شود.بعدا متوجه شوید پست چی قبل از اینکه
نامه شما را به مقصد برساند، آن را باز کرده و خوانده و بعد در نامه را
چسب زده و سپس آن را ارسال کرده است .
این دقیقا چیزی است که به گفته سازمان Consumer Watchdog برای ایمیل هایی
که به مقصد آدرسهای جی میل فرستاده میشود، رخ می دهد. در همین زمینه قبلا
گفتیم مایکروسافت ویدیویی بر علیه گوگل منتشر کرد
برای مشاهده بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید
سازمان مذکور نیز از طرف کاربران اینترنت از گوگل در دادگاه کالیفرنیا
شکایت کرده و قرار است ۵ سپتامبر خانم لوسی کوه – قاضی دادگاه سن خوزه – به
این اتهام رسیدگی کند.
جان سیمپسون – مدیر بخش دفاع از حریم
خصوصی کاربران – می گوید گوگل سرانجام قبول کرده که برای حریم خصوصی افراد
ارزشی قائل نیست. به گفته وی وکلای گوگل تاکید کردهاند که ارسال کنندگان
ایمیل به مقصد اکانتهای جی میل نباید انتظار حفظ حریم خصوصی را داشته
باشند. بدین ترتیب مردمی که به حریم خصوصی اهمیت می دهند نباید با جی میل
کار کنند.
اما دلیلی که گوگل دست به چنین کاری می
زند چیست؟ ظاهرا سیستم تیلیغاتی گوگل روی جی میل بدین صورت تعریف شده که
ایمیل را خوانده و متناسب با آن می فهمد چه تبلیغاتی را برای کاربر دریافت
کننده و ارسال کننده ایمیل باید بفرستد.
بر اساس گزارش کانسیومر واچ داگ، بیزینس
اینسایدر باید تا پنجم سپتامبر منتظر شد تا مشخص پرونده شماره
۵:۱۳-md-02430-LHK ساعت ۱:۳۰ بعد از ظهر به وقت کالیفرنیا نزد قاضی کوه چه
سرانجامی پیدا می کند؟