پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

شرکتی بی حاشیه اما ماندگار

برای همه افراد در تمامی زمینه‌ها همیشه اولین‌ها مورد توجه بوده‌اند. به طور مثال اولین رایانه‌ای که اختراع شد، اولین تلفن همراه یا دیگر فناوری‌ها، در زمانی که اولین بار به کاربران عرضه می‌شوند، اختراع بزرگی به حساب خواهند آمد. شاید شما تا به حال نام "بلک‌بری" را نشنیده باشید.
بلک‌بری‌ها برای اولین بار در سال 1999 میلادی به کاربران معرفی شدند و سر و صدای بسیاری به پا کردند.


 

برای مشاهده بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید

 
این ابزار در ابتدا با نام "استرابری" که در فارسی به معنای توت‌فرنگی است به بازار آمد اما پس از مدتی بنا به تمایل افراد سازنده آن به "توت‌سیاه" یا همان "بلک‌بری"، به این عنوان تغییر نام داد.

بلک‌بری در حقیقت خدمات پیشرفته‌ای را به صورت بیسیم در اختیار افراد مختلف قرار می‌دهد. هر فرد با در اختیار داشتن یک بلک‌بری می‌تواند دستگاهی را برای داده‌هایی با فرمت‌های متفاوت داشته باشد. به طور مثال شما با داشتن یک بلک‌بری می‌توانید از ایمیلی که دریافت می‌کنید، صفحات مختلف وب را باز کنید و در همان حال از یک شماره تلفنی که روی صفحه وب می‌بینید، اقدام به ایجاد تماس تلفنی با آن کنید. به عبارت دیگر یک بلک‌بری ابزاری است که شما با استفاده از آن می‌توانید از ترکیب روش‌های بیسیم و دستگاه‌های بیسیم با نرم‌افزارها و امکانات مربوط به تلفن‌های همراه استفاده کرده و یک وسیله همه کاره را در اختیار بگیرید.

آقای "مایک لازاریدیس"، موسس بلک‌بری است. او در سال 1984 تحقیق و مطالعات گسترده‌ای را آغاز کرد که منجر به طراحی گوشی‌های بلک‌بری شد. کسب این موفقیت راه را برای ادامه فعالیت‌های مایک باز کرد و او در سال 2000 توانست بیش از 100 میلیون دلار، برای ایجاد یک موسسه مطالعات فیزیک نظری سرمایه‌گذاری کند.

جالب است بدانید او در سن 15 سالگی به این دلیل که توانسته بود تمامی کتاب‌های علمی کتابخانه ملی را مطالعه کند، موفق شد جایزه‌ای را کسب کند. در حال حاضر آقای "تورستن هینس" مدیر اجرایی این شرکت است و با مدیریت خوبی که داشته، موفقیت‌های چشم‌گیری را برای بلک‌بری به ارمغان آورده است.

در حال حاضر دستگاه‌های بلـک‌بری ابزارهـای قدرتمندی هستند که با کمـک آن‌ها می‌توان تمامـی ابزارها و فناوری‌های ارتباطی را با هـم در یـک وسیله به همراه داشت.

سایت crackberry.com مصـاحبـه‌ای را بـا Thorsten Heins انجام داده است که در ادامه آن را می‌خوانیم.

طبق آماری که توسط شرکت شما ارائه شده، شما از سال 1999 تا به حال در حدود 60 میلیون دستگاه بلک‌بری به بازار ارائه کرده‌اید. این در حالی است که شرکتی مانند اپل تنها در عرض 2 سال توانسته است بیش از 30 میلیون آی‌فون و آی‌پاد لمسی به بازار عرضه کند. نظر شما در این مورد چیست؟

اگر منظور شما این است که کاری را که ما در زمان 10 سال انجام داده‌ایم، اپل در 2 سال انجام داده است، اشتباه فکر می‌کنید. ما بیشتر از نصف دستگاه‌هایمان را از 2 سال گذشته تا کنون عرضه کرده‌ایم و فروش ما روز‌به‌روز در حال افزایش است. ما با ارائه تلفن‌های هوشمند خود گام بزرگی برداشتیم که من نسبت به آن بسیار امیدوارم.

فکر می‌کنید که از دیدگاه کارشناسان هم، شما در حال حاضر در جایگاه خوبی قرار گرفته‌اید؟

در زمان بحران اقتصادی همه شرکت‌ها با مشکل مواجه شدند و به نظر من شرکت‌هایی راحت‌تر از این بحران گذر کردند که از نظر نام تجاری مورد اعتماد مردم بودند. به نظر بسیاری از افراد بلک‌بری یک نام تجاری مورد اطمینان برای همه است و این کلید موفقیت ما در بازار بوده است. البته این را هم بگویم که ما همیشه دور از حاشیه هستیم و دنبال دردسر نبوده‌ایم. شاید به همین دلیل است که آهسته اما پیوسته حرکت می‌کنیم.

فکر کنم بیشتر از همه شما با شرکت اپل در تولید محصولاتتان رقابت دارید. این موضوع صحت دارد؟

به خاطر تشابهـی که در تولید محصول داریم، ناخودآگاه این رقابـت ایجاد می‌شود و در حـال حاضر هم در طول عمر بیشتر باتری محصولاتمان رقابت می‌کنیم. البته بایـد بگویم که بسیاری از تکنیـک‌های بهینه‌سازی که امروزه دیگر شرکت‌ها به آسانی از آن‌ها استفاده می‌کنند، سال‌ها پیش توسط کارشناسان و محققان بلک‌بری طراحی شده و توسعه پیدا کرده است.

چند وقت است که با بلک‌بری همکاری دارید؟ آیا راضی هستید؟

من از سال 2007 به تیم کاری بلک‌بری ملحق شدم و تجربه خوبی را در این مدت کسب کرده‌ام. به نظر من بلک‌بری همیشه ماندگار است.

خودتان از بلک بری راضی هستید؟

به نظر من دستگاه‌های بلک‌بری به صنعت فناوری‌ها کمک بسیاری کرده‌اند. در زمینه تجارت هم باید بگویم بلک‌بری یک انقلاب را به وجود آورد که برای من بسیار با ارزش است. با این اوصاف حتما از آن راضی هستم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد