پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

نگاهی به جدیدترین نسخه نرم‌افزار ادوبی فتوشاپ - بخش اول

به‌عنوان مهره اصلی ویرایشگران تصویر، هر تغییری در فتوشاپ افراد زیادی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد؛ از حرفه‌ای‌ها تا آن‌هایی که برای سرگرمی با این نرم‌افزار کار می‌کنند. اما با وجود روش مجوز‌دهی جدید، به‌نظر می‌رسد که حرکت‌های اخیر ادوبی کمی با اعصاب کاربران این نرم‌افزار بازی می‌کند. در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به روش مجوز‌دهی و قابلیت‌های جدید فتوشاپ، تا در‌یابیم که آیا ارزش دارد از روش سنتی تصاحب نرم‌افزار به روش اجاره‌ای روی آوریم یا خیر.


برای مشاهده بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید

 

 

اگر به نحوی درگیر ویرایش تصاویر باشید به حتم چیزی از (Photoshop Creative Cloud (CC شنیده‌اید. این نرم‌افزار قرار است جانشین نسخه پیشین یعنی Photoshop CS6 Standard و Extended باشد. به‌احتمال آشنایی شما با عبارت Creative Cloud به معنای حقیقی آن بر‌می‌گردد. اگرچه این نسخه از فتوشاپ از نقطه‌نظر فنی نسخه 14 است، اما می‌توان گفت که فتوشاپ دیگر از نقطه‌نظر کلاسیک نسخه یا ورژنی نخواهد داشت.

به لطف روش مجوز‌دهی اجاره‌ای کاربر دیگر نمی‌تواند به معنای سنتی کلمه صاحب Photoshop Creative Cloud 1.0 یا 2.0 باشد. این روش مسئول اصلی بدنامی Creative Cloud است، اما پیش از آن‌که به سراغ مجوزدهی و کلاود برویم، بهتر است نگاهی بیاندازیم به ویژگی‌های جدید یا به‌روزشده آخرین نسخه فتوشاپ؛ زیرا بسیاری از مردم نمی‌دانند که نسخه جدید به‌جز جیب کاربران به چه چیز دیگری چشم دارد.


کاهش لرزش دوربین


فتوشاپ جدید برای قانع کردن مردم در زمینه استفاده از مدل جدید مجوزدهی نیاز به ویژگی‌های بزرگی دارد و شکی نیست که ادوبی امید دارد Shake Reduction یا کاهش لرزش دوربین یکی از این ویژگی‌ها باشد. اگرچه عملکرد این فیلتر سریع نیست، اما نتیجه آن همان‌طور که در شکل 1 می‌بینید می‌تواند بسیار رضایت‌بخش باشد. با وجود این، به‌نظر می‌رسد که این ویژگی هنوز نیاز به کمی کار دارد.


یعنی در این نمونه اگر آسمان عکس اصلی را با پیش‌زمینه عکس فیلترشده ترکیب کنیم، نتیجه مطلوب‌تری به‌دست می‌آید. البته، این فیلتر در زمینه از بین بردن محوشدگی حرکتی کار بهتری از فیلتر Smart Sharpen انجام می‌دهد. می‌توان گفت که فیلتر جدید می‌تواند ابزار خوبی برای حرفه‌ای‌ها و آماتورها باشد.

Smart Sharpen


این فیلتر در نسخه جدید همان  Smart Sharpen در CS6 است با این تفاوت که رابط کاربری بهتری دارد و صفحه پیش‌نمایش آن قابلیت گسترده شدن دارد و همچنین یک گزینه Reduce Noise نیز به آن اضافه شده‌ است. این قابلیت‌های جدید واضح‌تر کردن عکس‌های با ISO بالا یا عکس‌های نویزدار را راحت‌تر می‌کند. این فیلتر همچنین قابلیت کاهش هاله دور اجسام در عکس را نیز دارد. در مجموع این فیلتر نتیجه قابل قبولی را تحویل می‌دهد.



بزرگ کردن تصاویر


در حالی‌که آماتورها اغلب نمی‌دانند که افزایش دستی کیفیت تصویر از 72 پیکسل در اینچ به 300 پیکسل در اینچ کاری بیهوده است، کاربران حرفه‌ای نیز به‌طور معمول عکس خود را بیش از 25 درصد بزرگ نمی‌کنند. اما اغلب در این زمینه حق انتخابی وجود ندارد.


گاهی گرافیست‌ها مجبور می‌شوند از عکس‌های کم‌کیفیتی مانند فریم‌هایی از یک ویدیو استفاده کنند. برای بزرگ‌کردن عکس‌ها با حداقل افت کیفیت برنامه‌هایی نیز وجود دارد. از آن جمله می‌توان به Alien Skin Blow Up ،Perfect Resize (یا همان  Genuine Fractals) یا Photozoom Pro اشاره کرد. از طرفی، مدتی است که کاربران زیادی خواستار یک الگوریتم جدید برای بزرگ کردن عکس‌ها در فتوشاپ هستند تا این‌که سرانجام این خواسته در فتوشاپ CC برآورده شد. در نسخه جدید اگر عکسی را بزرگ یا کوچک کنید، فتوشاپ به‌طور پیش‌فرض از بهترین الگوریتم استفاده خواهد کرد.


به این ترتیب، برای افزایش اندازه و سایز عکس مجبور نیستید تنظیمات خاصی را تغییر دهید، اما تنظیمات اضافه‌ای هم در‌اختیار کاربر قرار دارند. در شکل 2 می‌توانید نمایی از  Image Resize جدید را ببینید که امکانات جدیدی از جمله یک صفحه پیش‌نمایش دارد.



بزرگ‌کردن یک عکس بیش از حد منطقی و معمول یکی از آن کارهایی است کاربران حرفه‌ای همواره سعی می‌کنند از آن دوری کنند. اما بسیار بیش‌تر از آن‌چه که فکر می‌کنید مجبور به انجام این کار می‌شوید و واضح است که می‌خواهید با حداقل دردسر این کار را انجام دهید. فتوشاپ نیز برای الگوریتم جدید Preserve Details فقط یک نوار لغزنده Reduce Noise در‌نظر گرفته است.


نرم‌افزار Blow Up و Photozoom Pro به کاربر اجازه می‌دهند به نتیجه نویز اضافه کند تا نرمی بیش از حد عکس مخفی شود. در آزمــایش‌های انجام‌شده در عکس‌هایی مانند مناظر شهری می‌توان گفت که نتیجه کار این نرم‌افزارها از نظر کنتراست بهتر از نتیجه کار در فتوشاپ است، اما در‌نهایت تعیین برنده کار دشواری است. شکی نیست که کار فتوشاپ CC در این زمینه از نسخه پیشین خیلی بهتر شده ‌است.


یکی از اتفاقاتی که بارها ممکن است بیفتد این است که یک عکس GIF از سایت یک شرکت تنها نسخه موجود از لوگوی شرکت است که برای کار در یک کار چاپی موجود است. در این مواقع نیاز به یک ابزار کارآمد برای بزرگ کردن عکس بسیار ضروری است. در (شکل 3 -ب) می‌توانید کار فتوشاپ در این زمینه را با کار Photozoom Pro (شکل3– پ) مقایسه کنید. همان‌طور که مشاهده می‌کنید در نتیجه کار فتوشاپ می‌توان هاله‌هایی را در کناره‌های لوگو مشاهده کرد، درحالی که نتیجه کار فتوزوم کناره‌های بسیار صاف و واضحی دارد. به این ترتیب، در این زمینه شکی نیست که کار نرم‌افزار فتوزوم بهتر از فتوشاپ است.

در نهایت، می‌توان گفت که کیفیت کار فتوشاپ CC در زمینه بزرگ کردن عکس‌ها بهترین نمونه موجود نیست، اما به‌قطع از نسخه پیشین بهتر است. همچنین سرعت کار فتوشاپ از فتوزوم بسیار بیش‌تر است. اما کار الگوریتم Preserve Details به‌عنوان نخستین نسخه قابل قبول است و می‌توان افزایش کیفیت را در نسخه‌های بعدی پیش‌بینی کرد.



Camera Raw 8 به‌عنوان یک فیلتر



با توجه به این‌که پشتیبانی فتوشاپ از عکس‌های 32-bit در زمینه فیلترها زیاد نیست، این امکانات ناگهان مجموعه‌ای از ابزارهای مفید را در این زمینه در‌اختیار کاربر قرار می‌دهد. کاربر حتی می‌تواند یک گام جلوتر برود و (در صورتی که لایه را به Smart Object تبدیل کند) و Camera Raw را به‌صورت غیرمخرب روی عکس اعمال کند.


ممکن است این ویژگی‌ها جدید از نظر برخی کاربران تغییرات کوچکی به شمار آیند، اما به‌نظر می‌رسد این امکانات به سرعت به یکی از آن امکانات یک‌مرحله‌ای تبدیل شود که ظاهر کلی عکس را تغییر می‌دهند Camera Raw 8 همچنین ویژگی‌های جدیدی دارد که برای کاربران Lightroom 5 نیز در دسترس است. ابزار حذف نقاط با ویژگی Visualize Spots به‌روز شده‌ است که در‌حقیقت برای پیدا کردن کناره‌ها و چیزهایی مانند گرد و خاک است.


امکان جدید Radial Filter امکان انجام مجموعه‌ای از تنظیمات را در یک ماسک بیضی برای دستیابی به جلوه‌های خلاقانه فراهم می‌کند. فیلتر Upright نیز برای صاف‌کردن اضلاع یک فرم در عکس است، با استفاده از این فیلتر می‌توان مثلاً اضلاع یک فرم مستطیلی را در عکس صاف و با کناره‌ها موازی ساخت. لازم به ذکر است که همه این امکانات در فتوشاپ CC از طریق یک فیلتر در دسترس خواهد بود و دیگر نیازی نیست بلافاصله بعد از باز کردن عکس این ویرایش‌ها را روی آن اعمال کنید.

ماهانه شبکه

نظرات 1 + ارسال نظر
nadi یکشنبه 14 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 23:42 http://Lbab.ir

مدیر محترم وبلاگ

تو این سایت عضو بشوید http://Lbab.ir
لینکتون را فعال کنید
تو صدها وبلاگ و وب سایت لینک شما نمایش داده میشه
و بازدیدتون به حد انفجار میرسه


سپاس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد