پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

۱۰ نکته مهم به هنگام خریداری یک دستگاه لپ‏تاپ

۱- هنگام خرید به اندازه و وزن دستگاه توجه کنید.
هدف اولیه تولید لپ‏تاپ ها ساخت دستگاهی است که امکان حمل و نقل داشته باشد. در حال حاضر لپ‏تاپ هائی تولید می شوند که بسیار سبک هستند ولی گران تر هم هستند. اصولأ لپ‏تاپ ها می توانند امروزه به جای کامپیوترهای معمولی هم مورد استفاده قرار گیرند.

برای مشاهده بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید

 

 


 ۲-به پورت ها و امکانات لپ‏تاپ توجه کنید. 
مطمئن شوید که لپ‏تاپ مورد نظر شما نیازهای شما را از جهت پورت ها و وسائل قابل اتصال حداقل تا یک سال آینده برطرف خواهد کرد. اگر در محیطی کار می کنید که نیاز به درگاه USB دارید حتماً از فروشنده بخواهید دستگاهی به شما معرفی کند که دارای این درگاه باشد. امکانات بی سیم و بلوتوث هم در حال بازکردن جای خود در دنیای امروزی می باشند. آنها را فراموش نکنید.

 ۳- قابلیت ارتقا.
لپ‏تاپ ها عمومأ دارای قابلیت ارتقای قطعات و متعلقات نیستند مگر در مواردی مثل RAM و دیسک سخت (HDD). ولی معمولأ افزایش سرعت CPU و کارت گرافیکی مقدور نمی باشد. پس لازم است بدانید دستگاهی که می خرید باید نیازهای پردازشی و گرافیکی شما را تا حداقل ۲ سال برطرف سازد.

۴- خدمات پس از فروش.
لپ‏تاپ ها از قطعات متعددی ساخته می شوند که با وجود کیفیت بالای ساخت امکان خرابی و عیب دارند. سعی کنید دستگاه شما دارای گارانتی معتبری باشد و یا حداقل اگر آن را بدون گارانتی می خرید از وجود مرکز سرویس و خدمات پس از فروش آن در نزدیکی محل سکونت تان مطمئن شوید. از فروشنده بخواهید به شما بگوید کدام قطعات شامل گارانتی می شوند و تا چه مدت. قطعات اصلی شامل صفحه نمایش، باطری، آداپتور، درایو نوری و برد مادر باید حداقل دارای یکسال گارانتی و سه سال خدمات پس از فروش باشند. گول ارزان بودن لپ‏تاپ در بعضی فروشگاهها را نخورید.

۵- کاربرد خود را مورد توجه قرار دهید. 
اگر دستگاه را برای محیط های سخت مثل محیط های صنعتی یا پر غبار و آلوده می خواهید یا به سراغ نوعی خاص از هر مدل بروید مثلأ خانواده Latitude در لپ‏تاپ ها و Optiplex درکامپیوتر های رومیزی Dell برای این گونه مصارف طراحی شده اند و عمومأ دارای ۳ سال گارانتی بین المللی می باشند.

۶-طراحی. 
مهم ترین نکته در انتخاب یک لپ تاپ طراحی آن است. شما همواره دوست دارید لپ تاپی خریداری کنید که زیبا و با قدرت باشد. برای این امر کارشناسان پیشنهاد می کنند از مدل هایی استفاده کنید که در آنها از فلز استفاده شده است. برای مثال لپ تاپ Dell XPS 13 از جنس آلومینیوم و کربن است و طراحی بسیار زیبایی دارد. همین امر باعث مقاومت بالا و زیبایی آن شده است. همچنین هنگام کلید لپ تاپ دارای چراغ باشد زیرا به شما در شرایطی که نور زیادی در اختیار ندارید، بسیار کمک می کند.

۷-صفحه نمایش. 
به غیر از اینکه باید به سایز صفحه نمایش با توجه به نیاز خود دقت کنید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که کیفیت و رزولوشن صفحه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. برای مثال یک کیفیت ۱۶۰۰×۹۰۰ به مراتب بهتر از ۱۳۹۹×۷۶۸است زیرا جزییات بیشتری را می توانید در آن ببینید.

۸-پورت های مناسب. 
از دیگر نکاتی که باید حتما به آن توجه داشته باشید پورت ها و ورودی هایی است که روی دستگاه شما نصب شده است. برخی از شرکت ها برای اینکه مدل هایی با طراحی نازک تر داشته باشند، تعدادی از این ورودی های موردنیاز را نصب نمی کنند. در این بخش نیز باید به کاری که می خواهید انجام دهید، دقت کنید. برای مثال اگر لپ تاپ خود را برای ارایه پروژه ای نیاز دارید، باید توجه داشته باشید که ورودی VGA یا HDMI برای اتصال به ویدئوپروژکتور داشته باشد.

۹-عمر باتری.
هنگام خرید بیشتر وسایل الکترونیکی، ما به عمر باتری و مقدار شارژی که نگه می دارد باتوجه به خواسته ای که از آن وسیله داریم، توجه می کنیم. باتوجه به اینکه بیشتر لپ تاپ های جدید قابلیت تعویض باتری ندارند، باید به عمر باتری آنها توجه بیشتری کنیم.

۱۰-تاچ پد. 
یکی از مهم ترین بخش های یک لپ تاپ صفحه لمسی (Touch Pad) آن است که در بیشتر اوقات قوتی شما موس در اختیار ندارید به کمک شما می آید. جدیدا شرکت های سازنده این صفحات را بدون دکمه می سازند تا طراحی خود را زیباتر جلوه بدهند. کیفیت ساخت این تاچ پدها متفاوت است. شما که غریبه نیستید ما اخیرا با مدل های زیادی رو به رو شده ایم که تاچ پدشان خیلی زود از کار افتاده است.

نظرات 1 + ارسال نظر
Mohammad شنبه 9 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 23:09

سلام . وبلاگ فوق العاده ای داری.
از قالب های رایگان ما استفاده کن و جایزه نقدی دریافت کن
اطلاعات بیشتر
http://shop-kadeh.mihanblog.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد