پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

تحلیل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از بازی 1979

بازی (Revolution: 1979) درباره رویدادهای اوایل انقلاب اسامی ایران، تسخیر لانه جاسوسی، دستگیری اعضای سفارت آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام و مأموریت آزادسازی افراد دستگیر شده توسط نیروهای آمریکایی است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از بنیاد ملی بازی‌های یارانه‌ای، تاریخ انقلاب اسلامی مردم ایران از ابتدا با موضع‌گیری و عنادورزی استکبار جهانی در قالب‌های مختلف اعم از وقوع جنگ تحمیلی و


 

برای مشاهده بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید

 


به دنبال آن تحریم‌های ناجوانمردانه و هجمه فرهنگی با هدف تضعیف این واقعه عظیم قرن که در بسیاری از نقاط جهان الهام ‌بخش حرکت‌های آزادیخواهانه و بیداری در میان ملت‌ها بخصوص جهان اسلام بوده، همراه است.

اکنون دنیای غرب با بهره گیری از اهرم فرهنگ و به تعبیری تشدید جنگ نرم در طول سالیان اخیر و تولید و ارایه کالاهای فرهنگی در فرمت سینما و دنیای گیم، مقابله با انقلاب اسلامی را در دستور کار دارد.


بازخوانی حرکت غرب در قالب یادشده بخصوص در حوزه گیم در طول این سال‌ها منجر به ارایه تولیداتی بوده که «ایران هراسی» و «اسلام ستیزی» را برای گمراهی و تحریف واقعیت‌های کنونی جهان که بسیاری از مشکلات آن از مغرب زمین کلید خورده را در تولیدات مرکز سرگرمی استکبار به دنبال داشته است.


نمونه متاخر آن که در پی تولید فیلم جعلی و موهن «آرگو» برگرفته از تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام بوده است، بازی رایانه‌ای 1979 است.


بازی (Revolution: 1979) درباره رویدادهای اوایل انقلاب اسامی ایران، تسخیر لانه جاسوسی، دستگیری اعضای سفارت آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام و مأموریت آزادسازی افراد دستگیر شده توسط نیروهای آمریکایی است.


ساخت این بازی توسط شرکت Ink Stories که یک شرکت آمریکایی است، کلید خورده و مؤسس و مدیر عامل شرکت شخصی ایرانی به نام نوید خوانساری است. این شخص که اکنون ۴۱ سال سن دارد تا ۱۰ سالگی در ایران زندگی کرده و بعد از انقلاب اسلامی به همراه خانواده‌اش به کانادا رفته است. وی از سازندگان و طراحان اصلی بازی GTA بوده است.


بر اساس اطلاعات سایت IGN این بازی درباره جوانی تهرانی به نام رضا است که بدون هیچ ایده سیاسی و تحت تأثیر جو حاکم، وارد جریان مبارزات برای سرنگونی رژیم شاه می‌شود که پس از خیانت نیروهای انقلابی به او، تصمیم می‌گیرد در مأموریت «چنگال عقاب» که برای آزادسازی کارکنان سفارت آمریکا توسط نیروهای آمریکایی طراحی شده، به طور مخفیانه کمک کند.


خوانساری در مصاحبه با شبکه تلویزیونی Russia Today عنوان کرده است که می‌خواهد در این بازی به مسایلی در ایران از قبیل حجاب، نظارت و سانسور بپردازد. او همچنین می‌گوید که در این بازی سعی شده نشان داده شود که چگونه یک فرد می‌تواند فریب بخورد و به یک فرد تندروی ضد آمریکایی تبدیل شده، به مبارزه با شاه بپردازد.


وی در ساخت این بازی از افراد ایرانی دیگری از قبیل فرشاد فراحت (از عوامل ساخت فیلم آرگو) و نوید نگهبان استفاده کرده است.

این بازی که برگرفته از روایت جعلی فیلم آرگو است، عنوان می‌شود که بهار سال ۲۰۱۴ میلادی منتشر خواهد شد.


به عقیده بسیاری از صاحب‌نظران، تولید فیلم و گیم با موضوع ایران‌هراسی در سالیان اخیر نشان‌گر ترس استکبار از ایران قدرتمند و مستقل و تلاش برای تضعیف آن با اهرم فرهنگ و و مخدوش کردن چهره صلح‌طلب و پیشرفته این کشور با رنگ و لعاب خشونت مجازی است. استفاده از ابزار گیم به قصد تاثیرگذاری و تحریف وقایع انقلاب اسلامی و پنهان کردن نقش استکبار در تحمیل رنج و درد بر مردم ایران که خود قربانی پدیده جنگ، خونریزی، خشونت و تروریست هستند، از اهدافی است که کمپانی‌های سرگرمی ساز غربی آن را دنبال می کنند.


کارشناسان همچنین عقیده دارند در صورت اختصاص بودجه مناسب و توجه جدی دولت به صنعت گیم و فعالان این حوزه، شرکت‌های ایرانی از توانایی لازم برای تولید و عرضه بازی‌های جذاب، تکینکی و پر مخاطب برخوردارند.



صنعت گیم ایران در طول سالیان اخیر و به رغم محدودیت‌های بسیار در عرصه منابع و امکانات مالی و تحریم‌های تکنیکی و ظالمانه استکبار، بازی‌های ارزشمندو مناسبی نظیر «گرشاسب»، «میرمهنا»، «شبگرد»، «بیداری»، »دوران افتخار»، «ارتش‌های فرا زمینی»، « جاده های نبرد» و...  تولید و عرضه کرده است.



اکنون که جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای صاحب صنعت گیم در دنیا شناخته می‌شود و به عنوان نخستین کشور جهان اسلام از این توانایی برخوردار است، جا دارد که مسیر ترسیم شده با تاکید بر توفیق‌های به دست آمده تداوم و مسوولان به این حوزه که از ارکان هنر - صنعت پرمخاطب سرگرمی به شمار می‌رود، اهتمام و التفات مضاعف ورزند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد