پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

معرفی سوئیچ TRENDnet TPE-TG80G

در اطراف ما دستگاه‌های جدیدی یافت می‌شود که منبع‌تغذیه یا آداپتور برق جداگانه ندارند و انرژی خود را از شبکه تأمین می‌کنند. بهترین مثال برای این‌گونه دستگاه‌ها، دوربین‌های نظارتی هستند. به این دستگاه‌های PoE (سرنام  Power over Ethernet) می‌گویند. اگر سروکار شما با چنین دستگاهی باشد، نیاز دارید از سوئیچ‌هایی در شبکه استفاده کنید که این قابلیت را پشتیبانی کنند و مبتنی‌بر PoE باشند و بتوانند همراه با دیتا، انرژی دستگاه‌های متصل شده را نیز تأمین کنند. در ادامه می‌خواهیم یک نمونه از سوئیچ‌های اترنت PoE+ را بررسی کنیم.


برای مشاهده بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید

  



معرفی و امکانات
دستگاه TPE-TG80G یک سوئیچ شبکه اترنت (کابلی) گیگابیتی است و از سرعت‌های 10، 100 و 1000 مگابیتی پشتیبانی می‌کند. البته، این سرعت‌ها در حالت یک طرفه یا Half Duplex است. این سوئیچ می‌تواند در حالت دو طرفه یا Full Duplex به ترتیب سرعت‌های 20، 200 و 2000 مگابیت را برای انتقال اطلاعات ارائه کند. بنابراین، ظرفیت این سوئیچ 16 گیگابیت است. این سوئیچ هشت درگاه دارد که تمامی آن‌ها از قابلیت +Auto-MDIX PoE/PoE پشتیبانی می‌کنند.

+PoE امکان اتصال دستگاه‌هایی با مصرف انرژی 30 وات، مانند اکسس‌پوینت‌های بی‌سیم، دوربین‌های نظارتی مبتنی‌بر IP، تلفن‌های VOIP و... را فراهم می‌کند. این دستگا‌ه‌ها می‌توانند بدون هیچ‌گونه مشکلی از طریق یک کابل شبکه اترنت به سوئیچ متصل شده، از منبع‌تغذیه آن استفاده کنند و در عین حال، به تبادل اطلاعات در شبکه بپردازند.

 نرخ فورواردینگ (Forwarding) این سوئیچ برای شبکه‌های گیگابیتی 1488000 در هر ثانیه است. از نظر سخت‌افزاری این سوئیچ مجهز به یک حافظه رم 96 کیلوبایتی به‌عنوان بافر و و یک جدول آدرس با ظرفیت یک کیلوبایت برای ذخیره آدرس‌های MAC تجهیزات شبکه است.

 این دستگاه 400 گرم وزن دارد و اندازه آن30×95×142 میلی‌متر است. طراحی سوئیچ ساده است و در آن پیچیدگی خاصی دیده نمی‌شود. رنگ اصلی غالب آن مشکی است اما یک نوار سبز فسفری روی پنل بالایی به‌صورت سراسری کشیده شده است.

پنل‌های کناری دستگاه مشبک‌مانند هستند و هواکش‌هایی برای تهویه هوا تعبیه شده است. در پنل جلویی سوئیچ چراغ Power به‌همراه سه ردیف چراغ‌های هشت‌ تایی LED برای PoE ،100M و LINK/ACT تعبیه شده است (شکل‌1).

شکل 1: نمای جلویی سوئیچ TPE-TG80G؛ سه ردیف چراغ LED وضعیت درگاه‌های شبکه را گزارش می‌دهند.

در پنل پشتی نیز مطابق انتظار هشت درگاه اترنت در دو گروه چهارتایی قرار دارند. جک آداپتور برق این دستگاه نیز در کنار این درگاه‌ها دیده می‌شود (شکل 2).


نمای پشتی سوئیچ TPE-TG80G؛ درگاه‌های شبکه قابلیت +PoE را پشتیبانی می‌کنند.

شرکت ترندنت مدعی است این سوئیچ مجهز به فناوری GREENnet است که تا 75 درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند. طبق این قابلیت در وضعیت حداقلی(استند‌بای) مصرف انرژی 5 وات و در حالت حداکثری که 105 وات برای PoE مصرف می‌شود، به 120 وات خواهد رسید. از این آمار درمی‌یابیم که حداکثر 7 دستگاه 15 واتی یا سه دستگاه 30 واتی می‌توانند به این سوئیچ متصل شوند.

 

نصب و راه‌اندازی

تقریباً می‌توان گفت برای نصب و راه‌اندازی این دستگاه هیچ مرحله یا کاری نباید انجام داد. کافی است سوئیچ را به برق متصل کنید و دستگاه‌هایی که باید در شبکه باشند را توسط کابل شبکه اترنت به سوئیچ متصل کنید. بعد به طور خودکار این دستگاه‌ها از سوئیچ آدرس IP خواهند گرفت و وارد شبکه می‌شوند. دستگاه‌های PoE نیز پس از چند ثانیه شروع به فعالیت می‌کنند.

 اگر می‌خواهید اینترنت نیز روی این دستگاه‌ها به اشتراک گذاشته شود، کافی است از مودم ADSL، مودم وای‌فای یا مودم وای‌مکس یک کابل به یکی از درگاه‌های شبکه سوئیچ وصل کنید.

 مزیت بزرگ سوئیچ‌های این‌چنینی سادگی در نصب و استفاده هستند به‌طوری که کاربرانی که هیچ آشنایی با شبکه‌های کامپیوتری و نحوه راه‌اندازی آن ندارند، می‌توانند به‌راحتی یک شبکه کوچک کابلی ایجاد کرده و به تبادل اطلاعات با یکدیگر یا اشتراک‌گذاری اینترنت، چاپگر و دیگر منابع سخت‌افزاری در شبکه بپردازند.


حرف آخر

بزرگ‌ترین هنر سوئیچ TPE-TG80G شرکت ترندنت پشتیبانی از قابلیت +PoE/PoE است. این قابلیت امکان اتصال دستگاه‌های مختلف به سوئیچ و استفاده از برق سوئیچ به جای استفاده از آداپتور برق مستقیم را فراهم می‌کند. در این وضعیت می‌توان دستگاه‌های مورد نظر را در هرکجا بدون نیاز به منبع تغذیه و برق شهری جاسازی و راه‌اندازی کرد.
البته این سوئیچ هشت درگاه شبکه اترنت است اما حداکثر می‌توان از هفت درگاه به عنوان اتصال PoE و سه درگاه به عنوان اتصال +PoE استفاده کرد.

 

ماهانه شبکه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد