پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

LG G2 mini در برابر HTC One

مقایسه ای میان دو اسمارت فون HTC One و LG G2 mini داشته باشیم.هستند افرادی که در خرید این چنین اسمارت فون هایی شک و تردید دارند و نمی دانند که کدام اسمارت فون دقیقا مطابق با ملاک ها و معیار های آن هاست.امیدوارم این مقایسه ؛ گره گشای آن دسته افرادی که میان خرید یکی از این دو اسمارت فون تردید دارند باشد.





برای مشاهده بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید

  


طراحی


اسمارت فون LG G2 mini درست است که نام G2 را یدک می کشد و به تعبیری برادر کوچک شده G2 است اما فقط نام او را یدک می کشد ! چرا که تفاوت های آشکار زیادی با برادر بزرگ خود دارد.استفاده از پروسسور ( پردازنده ) و صفحه نمایش ضعیف تر در اسمارت فون LG G2 mini از برجسته ترینِ این تفاوت هاست.

  • صفحه نمایش

Capture


صفحه نمایش LG G2 mini ؛ دقیقا هم اندازه صفحه نمایش HTC One است و هر دو از صفحه نمایشی ۴٫۷ اینچی بهره می برند.البته تراکم پیکسلی اسمارت فون HTC One کجا ! و تراکم پیکسلی اسمارت فون LG G2 mini کجا ! از این حیث ؛ اسمارت فون HTC One یک سر و گردن بالا تر است.صفحه نمایش LG G2 mini از پنل qHD با تراکم پیکسل ۲۳۴ppi بهره می برد.به نظر من ؛ این مقدار تراکم پیکسل هیچ حرفی مقابل تراکم پیکسلی ۴۶۸ppi صفحه نمایش HTC One ندارد و در زمینه صفحه نمایش ؛ برنده میدان اسمارت فون HTC One است !

  • رابط کاربری


اسمارت فون LG G2 mini مجهز به رابط کاربری Optimus UI ال جی می باشد.سیستم عامل اسمارت فون LG G2 mini نیز اندروید ۴٫۴ کیت کت است.بنابراین شما قابلیت های  QSlide و همچنین دسترسی به انواع اتصالات و تنظیمات را در نوتیفیکیشن بار ( یا همان نوار اعلانیه ها ) خواهید داشت.

حال برویم به سراغ اسمارت فون HTC One ! این اسمارت فون از رابط کاربری Sense 5.5 بهره می برد.اگر بخواهم نقاط برجسته Sense 5.5 را بگویم باید اشاره ای داشته باشم به وجود تصاویر یکنواخت و کاربردی و همچنین وجود Blinkfeed news و به روز کننده انواع شبکه های اجتماعی !

  • حافظه و پروسسور


اسمارت فون LG G2 mini در قلب خود ؛ پروسسور اسنپدراگون Snapdragon 400 کوالکام را جای داده است.گفتنی است که هر هسته آن روی کلاک ۱٫۲ گیگاهرتز تنظیم شده است.صرفا جهت اطلاعات اضافی باید اذعان کنم که ؛ نسخه Tegra 4i آن نیز در بازار به چشم می خورد با این وجود که ؛ قابلیت پشتیبانی از شبکه LTE را دارا می باشد.اسمارت فون LG G2 mini مجهز به یک گیگابایت حافظه رَم و هشت گیگابایت حافظه داخلی می باشد.


اما اسمارت فون HTC One مجهز دو گیگابایت حافظه رَم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی است ! پروسسور ۴ هسته ای Snapdragon 600 آن نیز به راحتی پروسسور اسنپدراگون Snapdragon 400 ؛ اسمارت فون LG G2 mini را شکست می دهد ! البته باید اضافه کنم که اسمارت فون HTC One از درگاه microSD پشتیبانی نمی کند.

  • دوربین


اسمارت فون HTC One در دوربین خود از جدیدترین تکنولوژی خودِ HTC بهره می برد ! این تکنولوژی جدید ؛ اولتراپیکسل (  UltarPixel  ) نام دارد.در حقیقت تکنولوژی UltarPixel  ؛ در دل خود پیکسل های بزرگتری را جای داده است و فقط چهار میلیون پیکسل دارد ! اسمارت فون LG G2 mini ؛ از دوربینی ۸ مگاپیکسلی بهره می برد و باید اضافه کنم که هر دو این اسمارت فون ها دارای فلاش LED می باشند.


هر دو دوربین این اسمارت فون ها ؛ مجهز به قابلیت فیلم برداری ۱۰۸۰p@30fps می باشند.دوربین دوم اسمارت فون HTC One ؛ دارای لنز با زاویه بسیار گسترده است که با یاری آن ؛ می توان تعداد نفر بیش تری را در تصویر جا کرد !!! همچنین باید اضافه کنم که ؛ دوربین اسمارت فون HTC One از فناوری لرزشگیر نوری تصویر نیز بهره می برد.این فناوری ؛ سبب جلوگیری از لرزش و تاری تصاویر می شود.

گویا آی تی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد