پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

راه‌حل پنجاه مشکل کامپیوتری سخت‌افزاری و نرم‌افزاری (قسمت سوم

یکی از موضوع‌هایی که همواره در مجله‌های کامپیوتری و فروم‌های مختلف شاهد آن هستیم، مشکلات گوناگونی است که کاربران با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند. از طرفی، بسیاری از نرم‌افزارها هستند که گزینه‌های مهم و پنهانی را در دل خود جا داده‌اند که گاهی یافتن آن‌ها بدون کمک، امکان‌پذیر نیست. اما خوشبختانه اغلب مشکلات مذکور به راه‌حل طولانی یا پیچیده‌ای نیاز‌ندارند.
این قسمت
مشکلات امنیتی

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

در این مقاله، پنجاه مورد از مرسوم‌ترین مشکلات گردآوری شده‌اند و بهترین راه‌حل آن‌ها نیز ارائه شده‌است؛ اغلب راه‌حلی دو یا سه دقیقه‌ای. شاید شما هم با برخی از این مشکلات درگیر شده‌باشید!

  من از آفیس 2003 استفاده می‌کنم که یک ابزار ماکرو دارد، اما به‌ظاهر استفاده از چنین ابزاری امن نیست. چگونه می‌توانم آن را غیرفعال کنم؟   برنامه Microsoft Security Essentials را روی ویندوز خود نصب‌کرده‌ام. آیا اگر برنامه ضدویروس دیگری نصب کنم، امنیت بیشتری خواهم داشت؟

چه میزان امنیت؟ (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)

  همواره باید از یک برنامه ضدویروس، یک برنامه ضد جاسوس‌افزار و یک فایروال استفاده کنید، اما بیشتر از یک برنامه از این موارد را نباید نصب‌کنید. در بهترین حالت، استفاده بیش از یک نمونه از این موارد باعث کندی کامپیوتر و در بدترین حالت باعث تداخل دو برنامه با یکدیگر می‌شود.
 

 

غیرفعال‌کردن ماکروها (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)

  این گزینه در هر برنامه آفیس به‌طور جداگانه قرار داده شده‌است، اما منوها در جای یکسان هستند. از منوی Tools گزینه Macros و سپس Security را انتخاب کنید. آن را روی Medium تنظیم کنید تا ‌هنگام استفاده از ماکرو برنامه کسب تکلیف کند یا این‌که برای امنیت بیشتر آن را روی گزینه‌های بالاتر تنظیم کنید. البته، در قبال این‌که برخی از اسناد به‌درستی کار نکنند.


   ویندوز می‌تواند به‌طور خودکار انتشار به‌روزرسانی‌های جدید را بررسی کند، اما آیا راهی برای بررسی‌کردن به‌روزرسانی‌های جدید همه نرم‌افزارهای دیگر وجود دارد؟

تنظیمات ماکروها در آفیس

 

ویروس‌ها در لینوکس (همه توزیع‌های لینوکس)

  من از ویندوز به اوبونتو مهاجرت کرده‌ام. باید از کدام ابزار ضدویروس استفاده کنم؟

  در حال حاضر، نیازی به استفاده از برنامه ضدویروس در لینوکس وجود ندارد. اما استفاده از برنامه‌ای مانند AVG Free  از ارسال کردن ایمیل‌های آلوده ویروسی جلوگیری می‌کند. در نهایت، فراموش نکنید که درباره سایت‌های ساختگی و حملات فیشینگ هوشیار باشید که می‌توانند کاربر هر سیستم‌عاملی را فریب دهند.
 

 

بررسی به‌روزرسانی‌ها (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)

  بررسی سایت هر برنامه به‌طور جداگانه می‌تواند بسیار زمان‌بر باشد. یک راه جایگزین استفاده از یک برنامه است که این کار را برای شما انجام دهد. برنامه Secunia  را امتحان کنید.


جلوگیری از نمایش تبلیغات (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)

  من برای اتصال به اینترنت از یک ارتباط Dial-up استفاده می‌کنم که کند است و تبلیغ‌های موجود در سایت‌ها آن را کندتر هم می‌کند. آیا می‌توان آن‌ها را حذف کرد؟

  همه مرورگرهای اصلی جلوی تبلیغ‌های پاپ‌آپ را می‌گیرند، اما برای حذف بقیه تبلیغ‌ها به یک افزونه نیاز خواهید داشت. ما Adblock for Plus را برای فایرفاکس پیشنهاد می‌کنیم.   

 

ایمیل‌های مرموز (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)

  ده‌ها ایمیل در صندوق پستی من ظاهر شده‌اند که به‌ظاهر از طرف خود من آمده‌اند، اما با یک نام عجیب مانند sales@mywebsite.com، جریان چیست؟

  خبر خوب این‌که این ایمیل‌ها از آدرس شما فرستاده نشده‌اند و جعل آدرس فرستنده ایمیل کاربر کار بسیار آسانی است. خبر بد این‌که شما مجبورید همه آن‌ها را پاک کنید.
 

 

به‌روزرسانی‌های مشکوک (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)

   من به نصب فایلی دست زدم که به ظاهر یک به‌روزرسانی امنیتی مایکروسافت بود، اما بعد مشخص شد که یک ویروس بوده‌است. حال از ترس تکرار این اتفاق، به دانلود به‌روزرسانی دیگری دست نمی‌زنم. چگونه می‌توانم تفاوت میان این به‌روزرسانی‌ها را دریابم؟

  فقط به‌روزرسانی‌هایی را دانلود کنید که به‌طور مستقیم از مایکروسافت می‌آیند. امن‌ترین راه انجام این کار استفاده از ابزار توکار Windows Update است.


پاک کردن داده‌ها برای همیشه (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)

  قبل از آن‌که یک حافظه فلش قدیمی [یا یک هارد دیسک] را به کسی بدهم، می‌خواهم مطمئن شوم، همه اطلاعاتم به‌طور کامل و برای همیشه پاک شده‌اند. چطور می‌توانم این کار را انجام دهم؟

  پاک کردن اطلاعات به‌صورت عادی کافی نیست؛ فرمت کردن نیز مؤثر نیست. تنها راه اطمینان یافتن از نابودی کامل فایل‌ها استفاده از برنامه‌ای همچون Eraser است. این برنامه فایل‌ها را به دفعات زیاد بازنویسی می‌کند تا امکان بازیابی آن‌ها از بین برود.

قسمت اول مقاله

قسمت دوم مقاله

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد