پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

سرعت باند پهن خود را افزایش دهید (قسمت دوم)

هنگامی که به استفاده از اتصال اینترنت پرسرعت عادت کنید،‌ ممکن است با فهمیدن این موضوع که سرعت اتصال اینترنت به اندازه‌ای که تصور می‌کردید زیاد نیست، ناامید شوید. در صورتی که برای انجام کار خود به اتصال اینترنت متکی هستید یا از سرویس‌هایی مانند VoIP یا پیغام‌رسانی سریع استفاده می‌کنید، این مطلب بیش از پیش آزار دهنده خواهد بود. معمولاً هنگامی که از چنین وضعی به سرویس‌دهنده اینترنت شکایت می‌کنید،

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

به‌احتمال با پشتیبانی ضعیف فنی مواجه می‌شوید یا به شما یادآوری می‌شود که تعهد سرویس‌دهنده برقراری اتصال اینترنت تا سرعت معینی بوده است و در مورد حداقل کیفیت خدمات هیچ توافقی در قرارداد وجود ندارد. با تمام این اوصاف، کاملاً تابع سرویس‌دهنده خود نیستید و روش‌هایی برای افزایش سرعت اتصال باندپهن یا حداقل کشف ریشه اصلی مشکلات وجود دارد. در این مقاله، نحوه صحیح اتصال به اینترنت و افزایش سرعت اتصال را بررسی می‌کنیم.

بررسی سیم‌کشی
اگر پس از بررسی تجهیزات، سیم‌کشی و شبکه همچنان بهبودی در سرعت اتصال به اینترنت حاصل نشد و این سرعت کمتر از میزان درج شده در آگهی تبلیغاتی‌سرویس‌دهنده بود، می‌توانید با سرویس‌دهنده اینترنت خود تماس بگیرید. اما به‌احتمال پاسخی که دریافت می‌کنید چنین است: «در آگهی گفته شده: 'تا' سرعت...».  حلقه بعدی زنجیر، کابل بین محل زندگی‌شما و مرکز تلفن محلی است. بیشترین سرعت دریافتی شما به طول سیم بستگی دارد. اما تصور نکنید نزدیک بودن به مرکز تلفن به معنی کوتاه بودن این کابل است. سیم‌کشی تلفن در طول خیابان‌ها بوده و اغلب از کوتاه‌ترین مسیر انجام نمی‌شود.


سیم‌های هوایی نیز گاهی بر اثر شرایط جوی یا افتادن درختان قطع شده و در برخی مناطق نیز به جای مس از فلز آلومینیوم برای سیم‌کشی استفاده می‌شود. در نتیجه ممکن است ارتباط ضعیف یا مختل شود. اگر مشکلات شما به‌صورت متناوب بروز کنند و در ساعت‌های مشخصی از روز پدیدار نمی‌شوند، به‌احتمال خط تلفن دارای اشکال است. متأسفانه در صورتی که مشکلات مذکور متناوب باشند، تقریباً هربار که با سرویس‌دهنده خود تماس‌گرفتید و مشکل را مطرح کنید،  پس از آزمایش خط ارتباطی به این نتیجه می‌رسند که همه‌چیز درست کار می‌کند. خوشبختانه مواردی هستند که در این‌باره کمک کننده هستند.  برای رفع مشکل از سرویس‌دهنده خود بخواهید که با بررسی گزارش‌های خود تعداد دفعات اقدام برای اتصال به اینترنت را اعلام کنند.


 در صورت تعدد اتصالات ناموفق به‌احتمال خط دارای اشکال است. به‌عنوان نمونه، در بریتانیا برخی از ISPها به یکی از سیستم‌های شرکت مخابرات بریتانیا موسوم به Reactive Repair Tool دسترسی دارند. این سیستم اطلاعاتی مانند حداقل، حداکثر و سرعت متوسط اتصال را ثبت کرده و امکان دسترسی به آن را به همراه اطلاعات آزمایش خط تلفن فراهم می‌کند.  اگر مشکلات در زمان معینی از روز واقع می‌شوند، یافتن مشکل برای سرویس‌دهنده بسیار ساده‌تر خواهد بود. اما اگر سرویس‌دهنده شما از شبکه شرکت مخابرات استفاده نکند، دسترسی به این قابلیت امکان‌پذیر نیست. با وجود این، هنوز هم می‌توانید اطلاعات مفیدی را درباره مشکلات اتصال گردآوری کنید. با کمی تلاش می‌توانید تصویر واضحی از قابلیت‌های خط تلفن به‌دست آورید. بسیاری از روترهای باندپهن سرعت اتصال محل سکونت شما و مرکز تلفن محلی را همراه با دو عامل مهم دیگر یعنی  میزان سیگنال از دست رفته و همچنین نرخ تبدیل سیگنال به نویز یا تفاوت نویز ثبت می‌کنند.

میکروفیلترها تجهیزات ارزان‌قیمتی هستند، اما ممکن است موجب خرابی و بروز مشکل شوند؛ بنابراین بهتر است همیشه چند عدد فیلتر اضافی به‌همراه داشته‌باشید.


 این ارقام فضایی را که اتصال باندپهن در اختیار دارد، مشخص می‌کنند. اگر این فضا بسیار کم باشد، سرعت اتصال نیز کاهش می‌یابد تا خدمات قابل اطمینان باشند. در ادامه با نحوه تخمین قابلیت خط تلفن آشنا می‌شوید.اگر عدد مربوط به خط تلفن به‌طور دائم کوچک باشد، می‌توان آن را نشان محکمی بر پایین بودن نرخ اتصال دانست. اگر مقدار این عدد بالا باشد، اما سرعت دریافت اطلاعات با آن یکسان نباشد، ممکن است مشکل به سرویس‌دهنده اینترنت مربوط باشد. اگر خط تلفن به مرکز تلفن محلی متصل است، اما مدتی با سرعت‌های مختلف به اینترنت اتصال دارید تا به سرعت ثابتی برسید (این عمل Syncing خوانده می‌شود)، پس مشکلی وجود ندارد. هنگام استفاده از سرویس‌های ADSL که با عبارت «تا سرعت...» آگهی می‌شوند،‌ مرکز تلفن، قابلیت خط را بررسی کرده و Profile مخصوص را به آن نسبت می‌دهد که تعیین کننده بیشترین سرعت اتصال است. ممکن است تخصیص Profile مذکور تا پنج روز به طول انجامد. بنابراین، تغییر سرعت در چند روز اول طبیعی است. اما اگر تغییرات سرعت ادامه یابد، به این معنی است که در خط تلفن مشکل وجود دارد. اگر تصور می‌کنید خط تلفن اشکال دارد، تنها راه‌حل، گزارش این مشکل به سرویس‌دهنده اینترنت است تا آن نیز به نوبه خود مشکل را به شرکت مخابرات اطلاع دهد.  در نهایت، جمع‌آوری اطلاعات تا حد ممکن امری حیاتی است و پیش از هرچیز باید سیم‌کشی تلفن خود را بررسی کنید.

سرویس‌دهنده اینترنت
اگر خط تلفن با سرعت بالایی به مرکز تلفن محلی مرتبط بوده و هنوز هم سرعت دریافت اطلاعات باشد، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ آیا این مشکل از طرف سرویس‌دهنده اینترنت است؟ پاسخ لزوماً مثبت نیست. هنوزهم ممکن است در مرکز تلفن مشکلات محلی وجود داشته باشد و ارتباط تمام کاربران منطقه را تحت‌تأثیر قرار دهد. اگر مشکلی در مرکز تلفن یافت نشود، به‌احتمال منشأ مشکل از سرویس‌دهنده است. بنابراین باید، سرعت دانلود  را دوباره آزمایش کنید. در اینترنت سایت‌های متعددی وجود دارند که برای آزمودن سرعت دانلود توسط اتصال باندپهن طراحی شده‌اند، اما بهتر است از سایت‌های شناخته شده‌ای مانند www.speedguide.net یا www.thinkbroadband.com استفاده کنید. این سایت‌ها می‌توانند از سرورهای مستقر در بریتانیا استفاده کرده و آزمون را بارها تکرار کنند. اگر از سایت‌های خارجی استفاده می‌کنید، نتیجه حاصل چندان دقیق نیست.  پیش از شروع آزمون سایر کامپیوترهایی را که از اتصال باندپهن استفاده می‌کنند، خاموش کرده و از تمام برنامه‌ها به غیر از مرورگر اینترنت خارج شوید. اگر اطلاعاتی (مانند یک نامه الکترونیکی یا به‌روز رسانی اسکنر ویروس) در حال دریافت باشد، نتیجه حاصل واقعی نخواهد بود. دیوار آتش سیستم را غیرفعال نکنید.

ویژگی On Speed داده‌ها را فشرده‌سازی می‌کند تا با سرعت بیشتری منتقل شوند، اما فایل‌های فشرده تحت تأثیر این ویژگی قرار نمی‌گیرند.


اگر سرویس‌دهنده شما از شبکه BT Ipstream استفاده می‌کند، یک ابزار دیگر نیز برای آزمودن سرعت اتصال وجود دارد. این ابزار در مورد سرویس‌دهندگانی که فضایی را در مرکز تلفن برای راه‌اندازی تجهیزات خود کرایه می‌کنند، کارایی ندارد. این سرویس‌ها گاهی با عنوان خدمات مستقل  از شبکه محلی شامل شبکه سیم‌کشی بین مرکز تلفن و منازل مسکونی LLU (سرنام Local Loop Unbounding)  نامیده می‌شوند. برای استفاده از برنامه آزمون باید نام کاربری و رمز عبور مودم یا روتر را تغییر دهید.پیش از این کار از تنظیمات جاری به دقت یادداشت بردارید. در آدرس www.kitz.co.uk/adsl/bttest.htm می‌توانید نحوه انجام آزمون مذکور را با تمام جزئیات بیابید. این آزمون با برقراری ارتباط مستقیم بین کامپیوتر و برنامه آزمون سرعت، سرویس‌دهنده اینترنت را از معادله خارج می‌کند. اگر نتایج حاصل از آزمون فوق با نتایج حاصل از آزمون در حالتی که سرویس‌دهنده نیز در جریان کار قرار دارد، تفاوت چشمگیری داشته باشد، به احتمال زیاد مشکل از سرویس‌دهنده است و می‌توانید اطلاعات لازم را برای شکایت از خدمات دریافتی گردآوری کنید.

قسمت اول مقاله



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد