پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

از قدرت پنهان‌ کامپیوترتان قفل بگشایید (قسمت پایانی)

به نظر می‌رسد، برای این‌که کامپیوتر شخصی‌تان را به یک ماشین پرقدرت تبدیل کنید، باید پول زیادی خرج کنید. حافظه اضافی، یک کارت گرافیک جدید و یک پردازنده سریع‌تر کامپیوتر  شما را از این رو به آن رو خواهد کرد، اما همان‌طور که گفته شد، چنین کاری ارزان تمام نخواهد شد. علاوه‌بر این، باید از مهارت فنی قابل قبولی هم برخوردار باشید تا بتوانید اجزای گفته شده را به درستی در کامپیوترتان جاسازی کنید،

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید


اما خواهیم دید که برای افزایش کارایی کامپیوتر فعلی‌تان به ولخرجی‌ و خرید اجزای جدید سخت‌افزاری نیازی ندارید، چون با چند تغییر جزئی در سیستم خود می‌توانید سرعت کامپیوتر را به طرز محسوسی افزایش دهید و بدون خرج‌کردن حتی یک ریال از همین حافظه و فضای دیسک موجود استفاده بهتری ببرید.

ویرایش رجیستری

 

تهیه پشتیبان از رجیستری و بازیابی آن 

خوب است از رجیستری کامپیوترتان یک نسخه پشتیبان تهیه کنید تا اگر مشکلی پیش آمد (به عنوان مثال، مورد حمله بدافزار واقع شد) بتوانید به سرعت آن‌را به وضعیت اولش برگردانید. ابزار مفید جدید برای‌ این منظور ERUNTgui نام دارد که می‌توان آن را از آدرس http://bit.ly/erunt269  دریافت کرد. ERUNTgui یک ابزار با واسط گرافیکی برای ERUNT (سرنام Emergency Recovery Utility for NT) است که به شما اجازه می‌دهد از رجیستری کامپیوتر نسخه پشتیبان تهیه کرده و در صورت نیاز با یک کلیک آن‌را بازیابی کنید.

  یافتن و برطرف کردن ایرادهای رجیستری
کوچک‌ترین مشکل در رجیستری ویندوز می‌تواند کامپیوتر شما را کند یا دچار نقص کند. اما استفاده از برنامه Eusing Registry Cleaner با اسکن کردن پایگاه داده رجیستری به دنبال مدخل‌های نامعتبر یا بدون استفاده می‌گردد و اجازه می‌دهد تا آن‌ها را به سادگی حذف کنید، ضمن این‌که می‌توانید به برنامه بگویید کدام بخش‌ها را اسکن کند. جدیدترین نسخه این برنامه کار خود را دقیق انجام می‌دهد و همه چیز را از فونت‌های گمشده ویندوز گرفته تا فایل‌های Help یا کمکی برنامه‌هایی که دیگر روی کامپیوترتان نصب نیستند، شناسایی می‌کند.

یکپارچه کردن رجیستری به طور امن
 اگر نرم‌افزارهای متعددی را نصب کرده و از نصب خارج کنید، رجیستری ویندوز به مرور زمان پر شده و به اصطلاح باد‌می‌کند. برنامه Aulsogics Registry Defrag با پاک‌کردن فضاهای غیرضروری و بازسازی پایگاه‌داده رجیستری، آن‌را مرتب‌تر و پربازده‌تر می‌کند تا مشکل مذکور حل شود. جدیدترین نسخه این برنامه، یعنی نسخه1,6 نحوه استفاده از حافظه را بهبود بخشیده و به شما اجازه می‌دهد پیش از یکپارچه (defrag) کردن رجیستری برای بازیابی یا Restore کردن آن، یک مبداء تعیین کنید تا اگر بعد از یکپارچه‌سازی مشکلی پیش آمد، آن‌را به وضعیت قبل برگردانید.

  جلوی ریبوت شدن خودکار ویندوز را بگیرید
کمتر چیزی به اندازه ریستارت‌شدن ویندوز بعد از نصب به‌روزرسانی‌ها آزاردهنده است. ریستارت شدن خودکار ویندوز زمانی بیشتر آزاردهنده می‌شود که کار دیگری را در دست انجام داشته باشید. با ایجاد یک تغییر کوچک در رجیستری می‌توانید جلوی این کار را بگیرید.  البته، پس از این تغییر نیز پیغام‌های مبنی بر لزوم راه‌اندازی شدن ویندوز را دریافت خواهید کرد، اما در عوض می‌توانید آن‌را به تعویق بیاندازید و کارتان را ادامه دهید. ویرایشگر رجیستری را باز کنید و مدخل HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate\AUرا پیدا کنید. روی آن کلیک راست کرده و به ترتیب New و DWORD Value را انتخاب‌کنید. آن‌را NoAutoRebootWithLoggedOnUser نام‌گذاری کنید؛ روی آن دوبار کلیک کرده و در قست Value data عدد 1 را تایپ کنید. این کار ویندوز را از راه‌اندازی خودکار بعد از نصب به‌روزرسانی‌ها بازمی‌دارد. اگر می‌خواهید آن‌را به وضعیت قبل برگردانید کافی است که مقدار این عبارت را پاک کنید.

ماهانه شبکه

قسمت اول مقاله

قسمت دوم مقاله

قسمت سوم مقاله

قسمت چهارم مقاله



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد