پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

راه‌حل پنجاه مشکل کامپیوتری سخت‌افزاری ونرم‌افزاری(قسمت چهارم

یکی از موضوع‌هایی که همواره در مجله‌های کامپیوتری و فروم‌های مختلف شاهد آن هستیم، مشکلات گوناگونی است که کاربران با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند. از طرفی، بسیاری از نرم‌افزارها هستند که گزینه‌های مهم و پنهانی را در دل خود جا داده‌اند که گاهی یافتن آن‌ها بدون کمک، امکان‌پذیر نیست. اما خوشبختانه اغلب مشکلات مذکور به راه‌حل طولانی یا پیچیده‌ای نیاز‌ندارند. در این مقاله، پنجاه مورد از مرسوم‌ترین مشکلات گردآوری شده‌اند و بهترین راه‌حل آن‌ها نیز ارائه شده‌است؛
این قسمت
مشکلات سخت‌افزاری
 

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

اغلب راه‌حلی دو یا سه دقیقه‌ای. شاید شما هم با برخی از این مشکلات درگیر شده‌باشید!

   یک سند طولانی با تعدادی عکس رنگی دارم، اما قصد دارم آن را سیاه‌و‌سفید پرینت بگیرم. چطور این کار امکان‌پذیر است؟  به‌تازگی برای کمک به ضبط صدای گروه موسیقی خود یک کارت صدای بیرونی (اکسترنال) خریداری کرده‌ام، اما ویندوز همچنان کارت صدای داخلی را می‌شناسد. چگونه می‌توانم آن را تغییر دهم؟   یک نمایشگر جدید در کنار نمایشگر قدیمی به کامپیوتر خود متصل کرده‌ام، اما قرارگیری آن‌ها درست نیست و دکمه Start در سمت راست قرار گرفته است. چطور می‌توانم آن‌ها را سوییچ کنم؟  کامپیوتر من بالا نمی‌آید و در عوض صدای بوق‌های بلندی از آن به‌گوش می‌رسد. معنای این صداها چیست؟  یک هارددیسک جدید روی سیستم خود نصب کرده‌ام، اما در ویندوز اکسپلورر نشانی از آن نیست. این در حالی است که طبق شواهد موجود در بایوس این قطعه کار می‌کند. مشکل از کجا است؟   به‌تازگی یک درایور برای کارت صدای جدید خود دانلود و نصب کرده‌ام، اما به‌درستی کار نکرد. چه‌طور می‌توانم آن را پاک کنم؟  به‌طور اتفاقی تعدادی از عکس‌های موجود را در دوربین خود پاک کرده‌ام. آیا می‌توانم آن‌ها را باز گردانم؟

دستگاه‌های صوتی پیش‌فرض (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)

  روی آیکون بلندگو در Notification Area راست‌کلیک کرده و گزینه Playback Devices را انتخاب کنید. روی آیکون مربوط به کارت صدای خارجی راست‌کلیک کرده و گزینه Set as Default را انتخاب کنید.


سوئیچ‌کردن نمایشگرها (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)

  ابتدا روی دسکتاپ راست‌کلیک‌کنید، سپس Properties و بعد زبانه Settings (اکس‌پی) یا Personalize و سپس Display Setting (ویستا) یا Screen Resolution (ویندوز 7) را انتخاب کنید. در ادامه روی نمایشگرهای قسمت بالا کلیک کرده و آن‌ها را درگ کنید.

 


صدای پیغام‌های خطا (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)

  بسیاری از کامپیوترها هنگام بالا آمدن یک بار بوق می‌زنند، اما تعداد بیشتر نشان‌دهنده بروز یک مشکل است. دقت کنید که هنگام بالا آمدن کلمه Amibios یا Phonenix ظاهر می‌شود؛ برای کشف رمز بوق‌ها به Amibios و Phonenix  مراجعه کنید.


شکل 6- تنظیم دستگاه صوتی پیش‌فرض درویندوز

 

 

پاک کردن درایور (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)

  روی دکمه Start کلیک‌کرده و روی (My Computer)  راست‌کلیک و Manage و سپس Device Manager را انتخاب کنید. قطعه مربوط را پیدا و روی آن راست‌کلیک کرده، سپس روی Properties کلیک کنید. روی زبانه Driver و سپس دکمه Roll Back Driver کلیک کنید.


هارد‌دیسک گمشده (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)

  یک هارد‌دیسک جدید قبل از آن‌که قابل استفاده باشد، باید فرمت شود. برای این کار روی دکمه Start کلیک‌کرده و روی My) Computer) راست‌کلیک و Manage و سپس Disk Management را انتخاب کنید. در سمت راست می‌توانید هارد دیسک جدید را در کنار درایوهای دیگر خود مشاهده و آن را فرمت یا پارتیشن‌بندی کنید.


رنگ‌های عجیب (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)

  •  رنگ‌ها در بعضی از پرینترهای اسپون  به‌طرز عجیبی نادرست چاپ می‌شوند. مشکل چیست؟

  به‌نظر می‌آید که محفظه‌های رنگ را در اسلات‌های نادرست قرار داده‌اید. با استفاده از راهنمای پرینتر بررسی کنید که جای درست آن‌ها کجا است. پس از حل مشکل مدتی طول می‌کشد تا اوضاع به حالت عادی باز گردد.


شکل 7- تنظیم محل نمایشگرها در ویندوز XP



بازگرداندن عکس‌های پاک‌شده (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)

  به احتمال زیاد؛ اما قبل از انجام عملیات بازگردانی هیچ عکسی با دوربین نگیرید. نرم‌افزار رایگان Recuva را  دانلود و نصب کنید.


پرینت سیاه‌و‌سفید (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)

  در پنجره Print روی دکمه Properties کلیک کنید. برخی پرینترها پنجره تنظیمات مخصوص به خود را دارند، اما در تنظیمات خود ویندوز در زبانه Paper/Quality گزینه Black and White را انتخاب کنید.


پشتیبان‌گیری موبایل (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)

   آیا می‌توانم از کامپیوتر خود برای پشتیبانی گرفتن از اطلاعات دفترچه تلفن گوشی همراه خود استفاده کنم؟

   اغلب تولیدکنندگان تلفن همراه نرم‌افزاری را همراه دستگاه عرضه می‌کنند که امکان کپی اطلاعات دفترچه تلفن و اسناد و عکس‌ها را از تلفن همراه روی کامپیوتر فراهم می‌کند. اگر چنین نرم‌افزاری همراه دستگاه نبود سایت تولیدکننده را بررسی‌کنید. برای پشتیبان‌گیری از دفترچه تلفن یا اطلاعات دیگر به کابل سازگار نیاز خواهید داشت.

قسمت اول مقاله

قسمت دوم مقاله

قسمت سوم مقاله

rslj s

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد